Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Suosittele lämpimiä talvikenkiä lapselle, ei KUOMIA :)

Vierailija
02.09.2010 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut Tepsuja, Superfitin nauhallisia ja Bisgaardin villavuorellisia tex-kenkiä ja täksi talveksi haluaisin taas ne Bisgaardit: aito villavuori ja tex-käsittely. Minusta istuvat jalkaan monia nauhakenkiä paremmin ja ennen kaikkea pysyvät jalassa.

Vierailija
2/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että olen ostanut lapsille kahdet talvikengät, Vikingin goret paremmiksi kengiksi ja Kuomat "pihaleikkikengiksi". Yllättäen lapset eivät ole suostuneet käyttämään muita kuin Kuomia, jotka on helppo pukea ja ovat kevyet ja lämpimät. Vikingit ovat jääneet melkein käyttämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimäärin on? Kun en löytänyt hintoja sivuilta.

Vierailija
4/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut pelkästään niistä 5v pojalleni, aina löytänyt alennusmyynnistä. Sopii hyvin kapeajalkaiselle. Suosittelen.

Vierailija
5/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä myytti ettei saisi. Itse olen todennut kelpo yhdistelmäksi. Tässä Yhteishyvä-lehdestä sitaatti:

3. Goretex-kengissä ei saa käyttää villasukkia - Väärin.

Leikkipuistojen hiekkalaatikoilla ja kenkäkauppiaiden suustakin usein kuultu myytti ei pidä paikkaansa. Villakuitu sitoo itseensä ilmaa, minkä vuoksi se tuntuu märkänäkin lämpimältä ihoa vasten. Sen sijaan tuiki tavallinen puuvilla imee tehokkaasti kosteutta ja tuntuu märkänä kylmältä. Goretexin alle suositellaankin villaisia tai tekokuituisia sukkia ja alusvaatteita.

Vierailija
6/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

McKinley -merkkiset varrelliset talvikengät. Ja lapsi oli tosi tyytyväinen, samoin äiti. Hyvät ja vankat, helpot pukea, lämpimät, pitivät veden ulkona ja kaiken lisäksi paljon halvemmat kuin esim. Vikingit (muistaakseni oli tarjouksessa joku 40 e, normaalihinta oli 69 e). Yritän tänä vuonna löytää kummallekin pojalle samanmerkkiset talvikengät.

Vierailija
7/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sellaiseen hyvä ja laadukas kenkä.

Meillä ei ikinä, ei ikinä tingitä kengän laadusta. Kaikseta muusta voidaan tinkiä, muttei kengän laadusta, jalan asento kun sattuu vaikuttaan koko tukirankaan.

Meillä ostan vain Bundgaardin tai Eccon kenkiä.

Vierailija
8/37 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositellaan laitettavaksi pelkkä villasukka eikä tavallisia puuvillasukkia ollenkaan.

Vikingit on omasta mielestäni jäykät ja raskaat. En osta enää Vikingejä kun samalla hintaa saa paljon paremmat Superfitin tai Eccon kengät.

Vierailija
9/37 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatellut hommata huopikkaat?

Vierailija
10/37 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen nilkka vähän väärässä asennossa ja fysioterapeutti sanoi, että kumpparit ja kuomat ei ole sitten tätä lasta varten.

No, sadekelillä on kyllä käytetty kumisaappaita. Kunnollisia kävelykenkiäkin on tosi vaikea löytää. Viking goretexit ostetaan nyt syksyksi, mutta talvesta en tiedä.

Vinkkejä otetaan täälläkin mielellään vastaan.

Vierailija
11/37 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedenpitävät (en muista merkkiä), oli Vikingin ihan kunnon talvikumpparit ja vielä kolmannetkin kengät, jotkut nilkkurit (merkkiä ei taas muista) molemmille...

Ja mitä tekevät nämä lapset. No ne perhana kiskoivat säällä ku säällä jalkaansa ne iänikuiset Kuomat. Ei kelavannu paremmat ku pakotettuna ja sekin hirveen väännön kanssa. Et koita nyt sit tässä... Ekaluokkalainen ilmoitti mulle jo viime viikolla, että hänelle ostetaan sit udet Kuomat, jos vanhat on pienet. Perhanan petturit... ;D

Vierailija
12/37 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä koot loppuvat 30:een.

En tiedä mitä näiden jälkeen, tämä talvi päästään vielä Tepsuilla

Vierailija
13/37 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tepsut.fi/ Koot on välillä 18-30

Vierailija
14/37 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on leveä lesti ja toimivat säällä kuin säällä.

Vierailija
15/37 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on kapea lesti ja pysyvät lapsen jalassa paremmin kuin leveät ankkakengät.

Niissä on leveä lesti ja toimivat säällä kuin säällä.

Vierailija
16/37 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lasten kasvaessa sortunut ostamaan peräti kolmet eri Vikingit ja kaikki ovat olleet surkeita. Jos itse gorekangas ei päästä vettä, niin kiinnitysten raoista sitten vettä pääsee sisälle. Eikä todellakaan ole olleet lämpimiä kenkiä. En usko että meillä on käynyt vaan huono tuuri ja saatu kaikki maanantaikappaleita.

Itse olen hyväksi kokeillut lapsille Richrerin kengät. Ne vaan on hyviä.

Vierailija
17/37 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talveksi ostin sitten pojille ihka uudet suoraan kaupasta Vikingin goretexit. Ja samasta kaupasta ostettiin sitten ihka uudet Kuomatkin... Ei ainakaan Vikingin goretexeistä ollut lämmittäjiksi viime talven pakkasissa (villasukat oli kyllä).

Vierailija
18/37 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jantusia ei enää tehdä, mutta se toinen -nen -loppuinen edelleen valmistaa. Tyyriit ovat, mutta läpimät. Stockalla ainakin myydään.

Vierailija
19/37 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tykännyt Eccon talvikengistä pojalla. Ovat tukevat, lämpimät ja täysin vettäpitävät. Ja mikä tärkeintä, lapsikin on niistä tykännyt :)

Ovat kalliit mutta joka sentin arvoiset.

Vierailija
20/37 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen nilkka vähän väärässä asennossa ja fysioterapeutti sanoi, että kumpparit ja kuomat ei ole sitten tätä lasta varten. No, sadekelillä on kyllä käytetty kumisaappaita. Kunnollisia kävelykenkiäkin on tosi vaikea löytää. Viking goretexit ostetaan nyt syksyksi, mutta talvesta en tiedä. Vinkkejä otetaan täälläkin mielellään vastaan.

t. fysioterapeutti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi