Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myooma kohdussa

Vierailija
02.09.2010 |

Minulla todettiin olevan kohdussa yksi parin sentin kokoinen myooma.

Mitään oireita ei runsaita kuukautisia lukuunottamatta ole ollut.

Olin yllättynyt löydöstä.

Lääkäri puhi mahdollisesta tulevasta kohdun poistosta ja sanoi että kannattaa kerran vuodessa gynellä tutkia myooman tilanne.

Joten tässä sitä sitten odetellaan ensi syksyä..

Onko muilla löydetty myoomia näin alkuvaiheessa ja kauanko niitä on seurailtu ennen toimenpiteitä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli myoomia, ja häneltä poistettiin kohtu n. 40-vuotiaana niiden takia. Olivat kyllä aika isoja ja niitä oli useita. Monia vuosia ne siellä kuitenkin olivat, eikä niille tehty mitään. Äidilläni oli ilmeisesti noien myomien takia todella runsaat kuukautiset, joten kohdunpoisto oli helpotus.

Vierailija
2/5 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans myoomia kohdussa.

Myoomat leikattiin pois ja kohtu on edelleen tallella.

Mun myoomat huomas gyne ultrassa ihan tavallisen vuositarkastuksen yhteydessä

Lähete leikkaukseen ja siinä mainita että pitää leikata parin kuukauden sisällä.

Leikkauksesta toivuin nopeasti.

Ennen niin järkyttävän runsaat ja kivuliaat kuukautiset helpottuivat huomattavasti myooma leikkauksen jälkeen,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta operointiin heti, sillä uusi raskaus oli toivomuksissa ja myooma vaikeuttaa alkion kiinnittymistä. Raskaus alkoi heti leikkauksen jälkeen.

Vierailija
4/5 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa siihen, voiko sen poistaa erikseen. 2 cm myoman takia ei kyllä kohtua tarvitse koskaan poistaa. Jos se pullistuu kohtuonteloon, se voi aiheuttaa runsaita vuotoja ja usein silloin sen voi "höylätä" kohduntähystyksessä pois. Tosin, usein hormonikierukka "rauhoittaa" myoman niin että vuodot pysyvät kurissa. Vuosien päästä, jos kasvaa tai niitä tulee lisää, voi kohdunpoisto tulla tarpeeseen.

Vierailija
5/5 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi heti että se hoidetaan kohdunpoistolla.

Ei puhunut muista vaihtoehdoista, joten voihan olla että myooman sijainti on sellainen että poisto on ainoa hoitokeino.

Olen 36 ja lapset on jo tehty, joten ei kohdunpoisto katastrofi ole.

Mummollani on ollut vastaavia aikoinaan. Äidilläni ei. Voikohan olla perinnöllistä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän