Telma vai Lotta? Toinen nimi ehkä myös kolmas hakusessa.
Koko raskauden ajan ajateltiin, että tyttärestä tulee Telma mutta yht'äkkiä Lotta nimi pomppas jostain. Kumpi teidän mielestä kivempi?
Sitten olisi vielä toinen ja mahdollisesti myös kolmas nimi haussa. Jos tulisi kolme nimeä aatoksissa on ollut toiseksi nimeksi Saaga, Aava, Aada tmv. ja kolmanneksi nimeksi Loviisa, Sofia, Maria...
Antakaa lisää ehdotuksia tai jos noista mielessäni olleista nimistä löydät suosikkisi niin kerro se:)
Kommentit (14)
Mun mielestä Telma on kiva...
Thelma ehkä vielä kivempi :)
Mun mielestä Telma on kiva...
Thelma ehkä vielä kivempi :)
Lotta ruma nimi älä hyvä ihminen sellasta nimeä laita.Yleensä se joka ekana tulee mieleen on se just hyvä nimi.
Huomattavasti yksilölisempi kuin varsin yleinen Lotta.
Telma Charlotta?
Telma Lotta Loviisa
Tildakin ois ihana nimi!
Mutta Telma on myös erittäin suloinen!
Itse en ole kolmen nimen kannalla. Miksi niitä pitäisi keinotekoisesti keksiä, jos ei valmiina ole mielessä?
Lotta Aada tai Telma Aada sopivat ihan yhtä hyvin.
Entä Lotta Telma Sofia. Tai jos Telman haluat hylätä, niin Lotta Saaga Loviisa tai Lotta Aava Sofia. Tai Telma Lotta Sofia.
Kannatta Lotan kanssa ottaakin kolme nimeä. Meidän Lotta halusi eskari-iässä ottaa kolmannen nimen käyttöön. Lotta on kiva nimi,mutta sitä Lotta pottaa sai aina joskus kuulla, etupäässä veljeltään.
Kuulostaa aika kivalta. Pitääpä ehdottaa miehelle. Tilda on ollut yksi lempinimistäni jo kauan mutta mies on sanonut jyrkän ein, joten koirasta tuli sitten Tilda:)
Ei välttämättä tarvitse olla kolmea nimeä, esikoisella on vain kaksi. Jos tulisi vain kaksi nimeä niin ehkä toinen saisi olla pitempi... ap
ajatellutkaan... Lotta on jotenkin kivan reipas nimi. Inhottaa kun kaikesta väännetään erinäisiä lempi/haukkumanimiä. ap
Telma ei ole suomalainen ja kuulostaa koiran nimeltä. Mielikuva Lotasta on positiivinen, Telmasta tulee mieleen joku velmuke.
Se on niin reipas nimi. Lotta Linnea tai Lotta Maria tulisi varmaan meidän tytöstämme.
Entä Lotta Telma Sofia. Tai jos Telman haluat hylätä, niin Lotta Saaga Loviisa tai Lotta Aava Sofia. Tai Telma Lotta Sofia.
Itse asiassa prikulleen tuo viimeinen, eli älä nyt ihan täyskaimaksi laita ;) (Terkkuja vaan tutuille.) Mutta Telma annettiin esim. viime vuonna nimeksi vain 13 vauvalle, joten ei varmaan ainakaan samalta luokalta toista löydy. Meidän tytölle Telma oli se ainoa oikea nimi :)
Telma Aava Loviisa olisi nätti nimi. Joka tapauksessa Telma mieluummin kuin Lotta.
Lotta ehkä himpun verran ihanampi, mutta myös paljon tavallisempi (jos sillä on mitään väliä).
Jos haaveilet sisaruksista, jätä jompikumpi nimistä "varastoon" sisarukselle. Jos et haaveile sisaruksesta, voisiko nimenä olla yhdysnimi, eli Telma-Lotta? Oih, sehän on kaunis nimi!