Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolehtiiko sinunkin lapsestasi lastenhoitaja, opettaja, ip-kerho-ohjaaja ja harrastuksen ohjaaja?

Vierailija
02.09.2010 |

Montako tuntia viikossa itse vietät lapsesi kanssa? Ihan rehellisesti?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten minä, sillä olen kotiäiti eli 24/7 kotosalla:) Jää siis minullekin melkoisen monta tuntia/pvä aikaa lasten kanssa touhuamiseen!:)

Vierailija
2/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ohjatussa harrastuksessa 1,5 h viikossa.

Kaksi nuorempaa ovat hoidossa 7-8 tuntia päivässä.

Muut ajat olen lasten kanssa, myös nuo iltapäivät koululaisen kanssa (tai lähinnä saatavilla), kun teen töitä kotoa. Tosin meilläkin koululainen on paljon kavereidensa kanssa meillä, heillä tai pihalla.

Kyllähän tuosta useampi tunti tulee viikossa, olen yh enkä käy iltaisin tai niinä viikonloppuina, kun lapset ovat minulla, juurikaan missään omissa menoissani. Saako tästä nyt hyvä äiti -pisteitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tässä maassa on toi oppivelvollisuus... mutta kuinkahan paljon tuota valveillaoloaikaa tulee? Ma 5h, ti 3h, ke 5h, to 5h, pe 8h, la 11½h ja su 10h eli yhteensä 47/h. Opettajan kanssa menee 20h/vko, lätkävalentaja viettää pojan kanssa viikossa 2h, futisvalmentaja (joka on pojan oma isä)2h. Mitään kerhoja yms ei ole. Eli jos valveillaolotunteja on viikossa 7x12= 84h, niin yli puolet.

Vierailija
4/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmasta huolehtii

* opettaja 20 tuntia viikossa

* ap- ja ip-kerhon ohjaaja 17,5 tuntia viikossa

* uimaopettaja 45 minuuttia viikossa (olen itse altaan reunalla mukana)

* judo-ohjaaja tunnin viikossa

Nuoremmasta huolehtii

* pk:n hoitajat 38 tuntia viikossa

* uimaopettaja puoli tuntia viikossa (olen itse altaanreunalla mukana)

* judo-ohjaaja tunnin viikossa

Itse ehdin olla lasten kanssa n. 3-5 tuntia illassa ennen kuin laitan heidät nukkumaan.

Aamuisin olen lasten kanssa 0-2 tuntia. (ajat vaihtelee sen mukaan vienkö vai haenko lapset koulusta ja pk:sta)

Viikonloput vietän lasten kanssa.

Pikaisen laskutoimituksen jälkeen voisin sanoa viettäväni lasteni kanssa noin puolet heidän hereilläoloajastaan.

Vierailija
5/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna tekee joskus tiukkaa. Pitäs ottaa ero miehestä, niin sais joka toisen viikonlopun vapaaksi.

Vierailija
6/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten minä.

Vierailija
7/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 30t viikossa ja harrastuksenohjaaja 8h viikossa. Harmi sinällään että toi harrastuksen ohjaaja on isänsä mutta kuitenkin.

Vierailija
8/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen: 4 tuntia päivässä opettaja

kerran viikossa 45 minuuttia tanssikoulun opettaja

muuten minä tai mieheni

keskimmäinen: kolme kertaa viikossa 2tuntia seurakunnan kerhon vetäjä

kerran viikossa 45min tanssikoulun opettaja

kerran viikossa 45min kuoron vetäjä

muuten minä tai mieheni

kuopus

minä tai mieheni kokonaan

Vierailija
9/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla, tai kuluneiden 7 päivän aikana siis:

viime torstaina tein päivän töitä kotoa käsin, hain kuopuksen hoidosta ja olimme kotona klo 17. Illasta kävin jumpassa, siihen meni vajaa 2 h. Perjantaina hain myös kuopuksen hoidosta, mutta kävimme miehen kanssa harrastuksensa vanh illassa aika välillä 18-19 + matkat (yht 20 minsaa)

La-aamusta kävin jumpassa, olin poissa 2h. Muuten olin lasten kanssa, eli hereillä olostaan about 10 tuntia, noin laskennallisesti.

Su olin koko päivän lasten kanssa, tosin kävin kahden kanssa uimassa, kaksi ei ollut matkassa. Toinen oli tuon uinnin ajan omassa uimakoulussaan, toinen ui kanssani.

Maanantaina olin kotona töistä klo 19 maissa. Kys päivänä tuli noin 2 h lasten kanssa oloa. Tosin isommat (2 kpl) notkuivat vielä yhdeksän jälkeenkin hereillä. Mies oli toki kotona viiden aikoihin, haki kuopuksen päiväkodista klo puoli viisi.

Tiistaina hain kuopuksen ja kävin taas jumpassa, siihen meni tunti (normia lyhyempi jumppa).

Ke, eli eilen, olin kotona kaupan kautta vasta kahdeksan jälkeen, eli en ihan hirveästi ehtinyt lapsia näkemään.

Kuopuksen harrastuksessa mies on ohjaajana, joten hoidatamme siis harrastuksen ohjaajalla myös matkat ;-).

Mutta joo: työssäkäyvän arki-illat lasten kanssa ovat aika lyhyitä, varsinkin jos yrittää itsekin liikkua. (Pakko tätä nykyä, muuten kasvaa paino ja nousee verenpaine :)...)

Paljon muuten itse vietät lapsesi kanssa aikaa? Ihan rehellisesti?

Omassa laskelmassani ei muuten sitten oltu huomioitu sitä, että suuren osan ajasta lapset viipottavat kavereidensa kanssa joko täällä meillä tai kavereilla.

Vierailija
10/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako tuntia viikossa itse vietät lapsesi kanssa? Ihan rehellisesti?

Vierailija
11/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvemmin vanhempiensa kanssa. yli 15 v on vaikea saada tätä "laatuaikaa" viettämään ollenkaan

Vierailija
12/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kouluikäisen ihmislapsen edes TARKOITUS tai HYVÄ viettää suurinta osaa ajastaan äidin kanssa?

It takes a village...

Vierailija
13/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen: 4 tuntia päivässä opettaja kerran viikossa 45 minuuttia tanssikoulun opettaja muuten minä tai mieheni keskimmäinen: kolme kertaa viikossa 2tuntia seurakunnan kerhon vetäjä kerran viikossa 45min tanssikoulun opettaja kerran viikossa 45min kuoron vetäjä muuten minä tai mieheni kuopus minä tai mieheni kokonaan

Tästä muuten puuttui kanssa tietysti varsinkin esikoisen kohdalta kavereiden vanhemmat, koska koululainen viipottaa milloin kenenkin kaverin kanssa. Toisaalta minä kasvatan myös osaltani aika montaa esikoisen kaveria.

Ja kun vuoden kuluttua palaan töihin, niin tämä muuttuu aika radikaalisti. Ikävää, mutta pakollista...

Vierailija
14/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvemmin vanhempiensa kanssa. yli 15 v on vaikea saada tätä "laatuaikaa" viettämään ollenkaan

Kesällä saimme vaatimalla 18-vuotiaan mukaan neljäksi päiväksi perhelomalle. Sen jälkeen kuulemma riitti perhelomailu ;-)...

Kyllähän tuon ruokapöydässä näkee, ainakin suurimman osan kerroista. Muuten viuhtoo koulu- harrastus -kaverit menojaan.

Vierailija
15/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset viettävät koulussa n. 4-5 tuntia päivässä ja harrastuksiin menee pari tuntia viikossa. Muuten olen heidän kanssaan lukuunotmatta aikaa jonka ovat kavereillaan ja pihalla kavereiden kanssa.

Vierailija
16/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, meillä näin:

aamulla noin 45min, lapsi pk:ssa klo 7:40-16:30, yleensä illalla ulkoilee kavereidensa kanssa noin 1h-puoltoista tuntia eli yhteistä aikaa meille jää n. 2.5/3h. ja yhtenä arki-iltana on harrastus 45min (silloin ei tietenkään ole kavereiden kanssa). Tämä siis arkena ja tietenkin siis yöllä olen lapseni lähellä :-)

Viikonloppuisin pyritään olemaan yhdessä jollei ole jotain aikuisten menoa. Lapsella toinen harrastus osuu vkonlopulle se kestää 45min.

Eli siis todella vähän! Olisin niin mielelläni enemmän!

Vierailija
17/17 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini on ulkona ja koulussa tosi paljon, hänen kanssaan vietän viikossa hereillä ehkä 20h, ekaluokkalaisesta huolehtii myös ip-ohjaaja mutta joka ilta klo 16 jälkeen minä, lapsi on kyllä tosi paljon ulkona myös kuten kolmasluokkalainenkin joka käy myös nuokkarilla ke, to ja pe ja tulee kotiin klo 17.

Itse olen aina kotona paitsi maanantaisin klo 18.30-20.15.