Laihdutuskuuri lihottaa?
Tai ei mikään kuuri, vaan elämäntapamuutosta olen tässä tekemässä.
3 viikkoa sitten jätin pois sokerit ja vaaleat vehnäjauhot.
Vaalea makarooni tummaan, vaalea riisi tummaan riisiin, sokerit makeutusaineeseen..
Sika-nautajauheliha naudanpaistijauhelihaksi, jne jne..
Ruoka-annokset pienemmiksi, lisäten kasviksia ja vihanneksia. Karkit, pullat ja sipsit vain lauantaiksi.
Liikuntaa aloitin myös: tunti-kaksi reipasta lenkkiliikuntaa JOKA PÄIVÄ.
Kaloreita lasken, entisellä ruokavaliolla tuli satoja liikakaloreita joka päivälle, nyt pidän tasaisesti 400-600 kalorin vajetta joka päivälle (lauantaisin +-0 kaloritarpeeseen nähden)
Tulokset:
Mittanauha näyttää rinnanymp. -3cm, vyötärö +3cm, lantio + 3cm, reiden ymp + 2cm, hauiksen ymp. + 2 cm
ELI OLEN REIPPAASTI LIHONNUT.
Ja varmasti on löysää läskiä kun höllyykin enemmän.
Pituus 164 ja paino ENNEN kuuria 82kg. Nyt ei ole antaa painoa kun minulla ei ole omaa puntaria. Käyn puntarilla mahd. pian jonkun tuttavan luona ja ilmoitan sitten.
Mutta miten on mahdollista että olen lihonnut, paisunut kuin pullataikina kaikesta tästä vaivannäöstä huolimatta???
Eipä kannata mun varmaan laihduttaa, vaan palata takaisin sipsipussien, suklaan ja kermaleivosten ihanaan maailmaan :(
Kommentit (49)
Viime vuosina onkin tullut jatkuvasti lisää erilaisia tutkimuksia, joissa hiilihydraattien määrää vähentämällä on saatu aikaan sokeritaudin osalta hyviä tuloksia. Osassa tutkimuksissa on lisätty proteiinien osuutta, osassa rasvan osuutta, mutta tärkein muuttuja on ollut hiilihydraattien määrän vähentäminen tai niiden nopeuden hidastaminen.
Jos mä syön 2 palaa leipää päivässä, niin luuletko mun nyt sairastuvan johonkin diabetekseen tms? Höpsistä töppöseen
JOS NIITÄ SYÖ LIIKAA. Ihan sama tilanne on rasvojenkin kanssa. Kaikenlaisia päätelmiä sitä tehdäänkin näistä tutkimuksista :D Kukaan ei sairastu vain siksi että syö leipää ja perunaa vaan siksi että ylensyö sitä! Normaali terve ihmiskeho kykenee säätelemään verensokeria silloin kun syödään hiilareita normaalisti!Välillä tuntuu että karppaajien aivot jäi narikkaan...
Perunasta on tullut suomalaisille ruisleivän rinnalle sellainen perussuomalainen ruoka, jota ilman monet eivät voi ateriaa kuvitellakaan... Kuitenkin perunan historia on Suomessa kuitenkin melko lyhyt, aiemmin meillä syötiin runsaasti naurista.
Suomalaiset ravintoneuvojat suosivat kovasti perunaa. He eivät ilmeisesti tunne kovin hyvin ihmisen biokemiaa, eivätkä seuraa alan kansainvälistä tutkimusta. ´Maailman laajinta terveys- ja ravitsemustutkimusta, niin kutsuttua Sairaanhoitajien terveystutkimusta johtava Walter Willett varoittaa perunoista, koska ne vaikuttavat niin voimakkaasti verensokeriin ja insuliiniin. Hänen mukaansa perunat kuuluvat makeisten kanssa samaan harvoin nautittavien ruokien osastoon.
JOS NIITÄ SYÖ LIIKAA. Ihan sama tilanne on rasvojenkin kanssa. Kaikenlaisia päätelmiä sitä tehdäänkin näistä tutkimuksista :D Kukaan ei sairastu vain siksi että syö leipää ja perunaa vaan siksi että ylensyö sitä! Normaali terve ihmiskeho kykenee säätelemään verensokeria silloin kun syödään hiilareita normaalisti!Välillä tuntuu että karppaajien aivot jäi narikkaan...
toki olen syönyt muutakin mutta enpä todellakaan usko että tulen nyt sairastumaan diabetekseen laihduttuani kun syön aamulla ja illalla leipää :D
kautta aikain Suomessa syöty paljonkin leipää mutta jostain kumman syystä diabetes nykyajan paheneva tauti...
ei sanonut että söi pelkkää leipää! Luetun ymmärtäminen kai vaikeutuu kun säännöstelee hiilareitaan liikaa?
se kun helposti kertyy sinne vyötärölle!
söin päivässä 2 kattilallista pelkkää perunaa voilla ja maidolla.
Kroppa oli rasvaton. Opiskelijana piti tinkiä herkuista. Ei voinut leipääkään syödä tai hedelmiä. Peruna oli käytännössä ainoa ravintoni.
Olin hyvin kaunismies, nyt kalju ja lihava barbaba.
T: 11cm mies
Kroppa oli rasvaton. Opiskelijana piti tinkiä herkuista. Ei voinut leipääkään syödä tai hedelmiä. Peruna oli käytännössä ainoa ravintoni.
Eivätkä ole lihavia. Hiilihydraatit ovat urheilijan parasta rakennusmateriaalia.
Eivätkä ole lihavia. Hiilihydraatit ovat urheilijan parasta rakennusmateriaalia.
Hillarit auttavat jaksamaan urheilussa mutta proteiinia tarvitaan myös.
ja jatkaa sillä linjalla että syöt herkkuja vain yhtenä päivänä viikossa?
Juotko tarpeeksi vettä?
Saatko tarpeeksi kuituja?
Syötkö säännöllisesti ja riittävän usein?
Laitan esimerkiksi eilisen päivän, joka on aika selkeä malli normaalista ruokavaliostani.
Ammupala klo 9.00:
2 weetabixiä, sokerittoman mehukeiton kanssa n. 1,5dl
Kaksi kuppia maitokahvia, rasvattomalla maidolla ja makeutusaineella
omena
LOUNAS klo 12:
Makaronilaatikko (n.2dl annos) tummasta makaroonista ja naudan paistijauhelihasta.
n. 2dl porkkanaraastetta
Välipala klo 15:
Maitokahvi, rasvattomalla maidolla ja makeutusaineella
Kauralipä, sipaisu Kevyt Floraa ja 2 Edam 17% viipaletta, Rasvaton vähäsokerinen jogurtti
Päivällinen klo 18:
n. 1,5dl perunamuusia
5 lihapullaa
n. 0,5dl kermakastiketta
Iltapala klo 21.30:
2 Weetabixia sokerittomalla mehukeitolla
Vitamiinina purkista: Multivita + kalsiumtabletti, + Minisun D-vitamiini
Vettä juon n. 2 litraa päivän aikana
Aamulla 45 min tehokasta kävelyä, n. 5km lenkki
Illalla reilu tunti reipasta kävelyä, hieman pidempi lenkki kuin aamulla, mutta kesti kauemmin kun koira pysähteli muutamaan otteeseen
liikaa hillareita. Miksi syöt jotain Weetabixia??
Päivällisellä siis vielä n. 2dl salaattia, jossa jääruukkusalaattia, vesimeloonikuutioita, paprikaa ja kurkkua
ap
syön koska en pidä puurosta, ja leipää syön vähän. Eli saadakseni kuituja.
ap
proteiini on yliarvostettua
Proteiinin tarve urheilussa on vähäinen. Mikäli kasvattaa massaa niin proteiinia tarvitaan sopiva määrä. Ei se ole mikään ihmeaine.
Näyttääkös ap:n päivän ruokalista hyvältä?
En kyllä yhtään ihmettele ettei laihdukaan, mutta eipähän ole mun elämäni.
Olen laihtunut 4kk aikana 6kg, vaikka multa vasta löydettiin kilpirauhasen vajaatoimintakin.
-aamulla joko 2 siivua ruisleipää, päällä rehuja ja keittokinkkua tai kaurapuuroa ja puoli purkkia raejuustoa. 2 kuppia kahvia rasvattomalla maidolla
-lounaaksi salaatti ja tonnikalaa vedessä
-välipalaksi omena
-kotona lämmin kotiruoka, yleensä tyyliin broilerin filepihvi, parsaa/kukkakaalta tms ja ehkä vähän riisiä. Tai vaikka tummaa spagettia ja paistijauhelihakastiketta
-treenin päälle palautusjuoma
-iltapalaksi puolikas purkki Ehrmannin rahkaa ja marjoja/ananasta tai vaikka 2 munan munakas.
Treenit yleensä 4-5 krt/vkossa (siis ihan punttitreeni) ja päälle aerobista 20-40minuuttia fillarilla tai crosstrainerilla.
Proteiinin tarve urheilussa on vähäinen. Mikäli kasvattaa massaa niin proteiinia tarvitaan sopiva määrä. Ei se ole mikään ihmeaine.
tarvitsee kyllä. Maito ei siihen riitäkään.
Viime vuosina onkin tullut jatkuvasti lisää erilaisia tutkimuksia, joissa hiilihydraattien määrää vähentämällä on saatu aikaan sokeritaudin osalta hyviä tuloksia. Osassa tutkimuksissa on lisätty proteiinien osuutta, osassa rasvan osuutta, mutta tärkein muuttuja on ollut hiilihydraattien määrän vähentäminen tai niiden nopeuden hidastaminen.