Ovatko miehet tälläisia?
Olen pienen vauvan äiti. Jo odotusaikana mieheni vahtasi kilojani neuvolakortista ja tarkkaili mitä pistän suuhuni. Nyt kun synnytyksestä on kulunut 10 kk:tta, mieheni vaatii minua urheilemaan ja mököttää painoni takia minulle (165cm/62kg). Hän antaa ohjeita siitä, miten minun tulisi pitää hiuksiani, millainen leikkaus minulla kuuluu olla ja minkä väriset hiukseni saavat olla. En saisi myöskään pitää silmälaseja vaan minun tulisi aina käyttää piilolinssejä.
Onko tämä normaalia? Ovatko miehet tälläisia? Tämä käytös alkaa vaikuttaa jo itseluottamukseeni.
Kommentit (17)
Heivaa kuutamolle! Tai voithan tietty ensin yrittää keskustella, että mikä oikeasti mättää. Noin ei kuitenkaan voi jatkua. Ei siis ihme että käy itsetunnolle, ei kenenkään tarvi tuollaista sietää.
fakta on, että mies haluaa OMISSA silmissään viehättävän vaimon. Mutta tuo huomauttelu ei ole normaalia.
Miehen käytös vaikuttaa siihen, kuinka jaksan olla vauvan kanssa.
millainen hän oli ennen raskauttasi? Vahtiko ulkonäköäsi jo silloin?
enkä todellakaan pidä hyväksyttävänä käytöksenä.
millainen hän oli ennen raskauttasi? Vahtiko ulkonäköäsi jo silloin?
...olin ennen vauvaa useasti viikossa salilla ja hyvässä kunnossa. Vauvan tulo on muokannut kroppaani, mutta en minä lihava ole. Haluaisin nyt omistaa aikaa vauvalle ja oma ulkonäkö ei ole ollut sillä lailla mielessä.
Mun mies ei edes tietäisi lukea mistään neuvolakortista mitään. Se ei edes tiedä mitä minä painan. Tuo käytös on sairasta!! Mulkaise sitä kerran pahasti ja sanoi, että oli sitten viimein kerta, kun puhut mulle noin. Jos ei auta niin rankaise.
Itseäni ärsyttää suunnattomasti ettei tämä voi hyväksyä minua sellaisena kuin olen. Minusta on kyllä kiva käydä miehen kanssa harrrastamassa liikuntaa ja kokeilla eri lajeja. Ärsyttää vain, että pitäisi pukeutua tosi seksikkäästi ja epämukaviin vaatteisiin jatkuvasti. En kuitenkaan ole mikään teini enää. Lapsiakin on tullut tehtyä.
Tämän vuoksi en aio ikinä muuttaa hänen kanssaan yhteen ja jos hän ei ala hyväksyä minua sellaisena kuin olen, niin laitan välit poikki.
Tottakai se käy itsetunnon päälle, jos toinen ei hyväksy toista ja siihenhän se parisuhde tavallaan perustuu.
en katselis tollaista p-päätä kyllä hetkeäkään!!
teetpä mitä tahansa miellyttääksesi miestäsi, et luultavasti tule siinä koskaan onnistumaan.
Luehan mielenkiinnosta Maria Jotunin Huojuva talo.
Minä olen joskus kysynyt mieheltäni kuinka leikkauttaisin ja värjäisin hiukseni. Mies on neuvonut valitsemaan semmoisen kampauksen joka minusta itsestä tuntuu hyvältä.
Samantyylisiä on vastaukset olleet jos olen kysynyt vaateneuvoja.
Ulkonäköäni ei ole koskaan moittinut (vaikka varmasti aihetta olisi ollut). Hyvistä jutuista saattaa joskus mainita.
Miehesi ei kunnioita sinua lainkaan ja pyrkii kontrolloimaan. Hälytyskellojen pitäisi alkaa soida aika kuuluvasti tässä vaiheessa.
Hän on jollakin tasolla tyytymätön itseensä ja heijastaa sen parisuhteeseenne ja sinuun. Vika on kuitenkin hänen korviensa välissä.
Kuulostat oikein sopusuhtaiselta ja normaalipainoiselta. Eikä sillä ole väliä, vaikka et olisikaan. Raskaus muuttaa naisen vartaloa enkä näe mitään syytä, miksi pitäisi yrittää olla samanlainen kuin ennen. Joillekin uhkeammat muodot ovat jopa sopivampia. Miehesi pitäisi olla sinusta ja vartalostasi ylpeä, onhan se kasvattanut teille hienon pienokaisen.
Sano miehellesi suorat sanat. Hän on todellakin epänormaali! Jokin asia kiikastaa nyt hänen omassa elämässään. Jos ei auta, lakkaa kuuntelemasta. Teet juuri niin kuin sinusta tuntuu hyvältä. Käyt salilla ja urheilemassa vain oman hyvinvointisi vuoksi, et miehesi vuoksi. On paljon miehiä, jotka eivät ikinä kohtelisi vaimoaan/tyttöystäväänsä noin. Suosittelen vaihtoa, jos ei tahti muutu.
En usko että tuommoinen on kovinkaan yleistä miehillä. Itselleni ei tulisi mieleenkään huomautella vaimolle hänen habituksestaan ikävään sävyyn.
Jos en esim. pitäisi hänen silmälaseistaan niin voisin enintään kehua kuinka viehättävältä hän näyttää silloin kun piilarit sattuvat olemaan silmissä.