Miksi ihmeessä karhu piti tappaa.Luonnollista
että kävi lähelle ärjymään kun kerran puolusti poikasiaan.Tämä on jotenkin hullua että aina emo piti tappaa.Kuka tästä oikein hyötyy,siis kuka saa karhun itselleen,mihin museoon se viedään täyttämisen jälkeen jne.
Olen tosissani alkanut miettiä kun hirviäkään ei samalla tavalla näy että onko tämä taas tarkoituksellista eläinten tappoa josta hyötyvät vain ne joista hirvenliha on herkkua ja näin edullisesti oma pakastin hirvenlihaa täyteen.
Ymmärrän toki tilanteen jossa hirvi lopetetaan jos jäänyt auton päälle jne.Mutta turhaa metsästystä pitäisi rajoittaa.
Tämä karhu juttu hävettää.Mistä ihmeestä on kyse että karhua ylipäätään ajetaan takaa poikasineen ja lopulta tapetaan.Onko tämä joku machomiesten keino esittää kyllä me yksi karhu tapetaan.Suoranaista teurastusta ja kansanhuvia josta voimme lukea lehdistä ja päivitellä oi oi.
Kommentit (14)
Kuinka etääntynyt voi ihminen ollakaan luonnosta...?
Hirville annetaan muistaakseni lähes 100 000 kaatolupaa vuodessa ja niitä on Suomen metsissä moninkertaisesti tuo määrä. Hirvi on riistaeläin ja on täysin luonnonmukaista, että niitä saalistetaan.
Mitä siihen karhuun tulee, niin luonnonlait ne siinäkin tapauksessa on. Jos sinä menet uhoamaan karhulle, karhu tappaa sinut. Kun karhu tulee uhoamaan ihmisille, ihmiset tappavat sen itseään suojatakseen.
elinikää jäljellä.
Ei kai Suomessa karhujakaan liikaa ole jäljellä.Tulee mieleen vähän muinainen luolamiesten tyyli.Voidaan machoilla.Mä en esim.henk.koht.ikinä alkaisi olemaan miehen kanssa joka harrastaa hirvenmetsästystä.
Ei siis emokarhu.
Harventuneet ihan 10 vuoden aikana ettei niitä näe paljon yhtään.
Siis jos täällä meinataan autoilla ajella taajamien ulkopuolella. Hirvikolarien määrä kasvaisi huomattavasti jos sitä ei tehtäisi.
Minä en metsästä, enkä edes pidä hirvenlihasta, mutta olen kiitollinen metsästäjille että pitävät hirvikannan hallinnassa.
Karhu oli tarkoitus ajaa pois asutusalueelta, mutta se hyökkäsi ihmistä kohti useaan otteeseen.
Minun mielestäni ei ole ok että villieläin kulkee ihmisastuksen keskellä ja käyttäytyy aggressiivisesti.
Luonnonlaki on se että tässäkin se vahvampi voittaa, etkö sitä tarkoittanut? Kaikki on siis nyt hyvin.
elinikää jäljellä. Ei kai Suomessa karhujakaan liikaa ole jäljellä.Tulee mieleen vähän muinainen luolamiesten tyyli.Voidaan machoilla.Mä en esim.henk.koht.ikinä alkaisi olemaan miehen kanssa joka harrastaa hirvenmetsästystä.
Ei siis emokarhu.
se tulee aina sinne palaamaan, eikä ole enään vain metsässä samoileva villieläin.
Näin on myös käynyt jenkeissä jossa mustakarhuja elelee leirintäalueilla ja häiriköi turisteja.
Karhu on kuitenkin sellainen peto, että niitä ei voi antaa oppia metsästämään asumusten roskiksia.
tapetaan, koska se nähdään riskiksi ihmisille. Kyse on ihan samasta, kun minä tuhosin kesällä ampparipesän takaterassilta, koska en halua itselleni tai lapsille ampiaisen pistoja. Tai tuhoaisin kyyn pesän taatusti tai tappaisin kyyn, jos alkaisi meidän pihassa pyöriä.
Kysymys on pelosta, vaarasta ja ihminen puolustautuu sitä vastaan.
Minusta taas hirvien ampuminen on oikein fiksu tapa hommata lihaa. Paljon ilkeämpää on kasvattaa sikoja pienissä häkeissä ja syödä niitä. Hirvi saa elää elämänsä vapaana ja päätyy ravinnoksi, kuten ravintoketjussa kuuluukin. Minusta metsästys on eläinten kannalta paljon ystävällisempää kuin eläinten kasvatus erillisissä laitoksissa.
Onhan ne nallet ja muut elukat söpöjä, mutta ne on villieläimiä, eikä niillä ole asiaa ihmisasutuksen lähelle. Elukoita on niin helppo suojella niin kauan kuin ne ei ole omassa pihapiirissä.
Susi sen sijaan ei suoranaisesti ole ihmiselle vaaraksi, ainoastaan kotieläimille.
Karhu piti tappaa siksi kun se aiheutti häiriötä Etelä-Suomessa. Jos sama olisi sattunut vaikkapa Sallassa niin kintaalla olisi viitattu ärhentelevälle otsolle.
Alle kilometrin päässä metsässä samoaa. Mutta hei! Me asutaankin pohjois-pohjanmaalla :)
Karhu piti tappaa siksi kun se aiheutti häiriötä Etelä-Suomessa. Jos sama olisi sattunut vaikkapa Sallassa niin kintaalla olisi viitattu ärhentelevälle otsolle.
poikkeavaa että alkaa ihmisten roskiksia tonkia, ehkä ei pysty metsästämään? en tiedä.