Mitä mieltä 2 tunnin lakisääteisistä imetystauoista työajalla?
Eu:n tasa-arvoasiain ihmiset suunnittelevat tällaista. Kuulostaa ainakin minusta ihan hullulta.
Lisäksi: EU:ssa pohditaan äitiysloman muuttamista palkalliseksi 20 viikon pituiseksi vapaaksi. Euroopan unionin tasa-arvolautakunnan ehdotuksella pyritään parantamaan äitien suojaa työelämässä.
Pakollista äitiysvapaata ei olisi pakko pitää olleenkaan ennen synnytystä, mutta sen sijaan pakollista vapaata olisivat synnytyksen jälkeiset kuusi viikkoa.
Kommentit (5)
just nyt mulle sopisi. ottaisin vauvan mukaan duuniin kunhan tuo imetysaika olisi liukuva.. enhän mä voi tietää milloin ja kuinka kauan toisella on nälkä ;)
Kuullostaa imetysjuttu. palkallinen vapaa tietyllä tavalla hyvä, mutta täällä suomessa se on jo, tosin työnantajan tunnon mukaan. enkä tosin itse ole sitä mieltä että siitä pitäisi maksaa palkkaa että haluan lisääntyä.
Pakollista äitiyslomaa on täälläkin jo, kaks viikkoa ennen laskettua aikaa ja kaks viikkoa jälkeen lapsen syntymän jäkeen. muuten ei pakko olla lomalla.
6 tunnin työpäivä olisi ok.
3. lapsen kohdalla menin töihin kun vauva oli 3,5 kk syystä että mies oli opiskelija, eikä saanut kesätöitä, eikä mistään rahaa. Sossussa sanottiin että mies keskeyttäköön opiskelun ja hakekoot työttömyyspäivärahaa.
Ennen työvuoroa tietysti imetin ja pumppasin rintapumpulla kaikki maidot mitä vaan lähti. 8 tunnin kuluttua rinnat halkeamispisteessä kotiin imettämään vauvaa. Tuollainen 6h työaika olisi ollut loistava ratkaisu meidän kohdalla.
työpaikalla ollut asiakkaita.
Kodinhoitaja toi vauvan imetettäväksi säännöllisin väliajoin.
Ett siinä mun mielipide.
Paluu 60-luvulle.
Tuo 2h nyt on ainakin ihan pöllö ajatus. Ei kaikilla edes onnistu imetys ja on ihmisiä, joilla työmatka veisi tuon koko ajan, eikä välttämättä silti ehtisi kotiin asti... Ja pitenisikö työaika sitten lopusta, jolloin ei jäisi illalla aikaa perheen ja mahdollisten isompien lasten kanssa - ei kiitos!