En ymmärrä tuota Loirin hehkutusta!
Sairas, lihava mies joka hädin tuskin pystyy kävelemään ,saati puhumaan niin että sanoista saa jotain selvää.
Kommentit (16)
Eihän se Loirin tämänhetkinen sairaus ja olemus poista sitä tosiasiaa, että hänellä on uskomattoman monipuolinen ja upea elämänura.
Ja kyllä tulkitsijana täytyy oikeasti nostaa hattua Loirille ihan hänen viimeisistä levyistäänkin.
Ihminen joka pystyy olemaan urpo Uuno tai joku Jean-Pierre Kusela ja toisaalta täysin uskottavasti tulkitsemaan jotain Eino Leinoa, on kyllä lahjakas.
Itsekään en ole mikään kulttuuri-ihminen, enkä edes niin kauhean vanha, alle 40. Lapsuudestani muistan Veskun Uuno Turhapurona ja jostain Spede Showsta. Vasta vanhempana olen löytänyt hänen musiikkinsa.
Ja ehkä sun pitäisi ajatella koko uraa, ei vain tämän hetkistä fyysistä kuntoa.
Uusimmista Loirin lauluista en välitä, mutta Lapin kesä, Nocturne, Tonttu ja Elegia ovat kyllä aivan upeita Loirin laulamana, skeä muutama muu joululaulu. Loiri on kyllä monilahjakkuus, on ulkomuoto tai kunto nykyään sitten millainen tahansa.
pitää olla vähän suu soukemmalla. Antaa miehen nukkua pois kaikessa rauhassa.
akrobaatti, teki siis kaiken maailman voltteja ym.
Ja biljardissa on/oli loistava.
Laulaja/näyttelijä, tulkitsija.
Uskomaton monilahjakkuus.
en tykkää sen laulamisesta, kuulostaa kuin olisi tukehtumaisillaan.
Suomessa Suuren Taiteilijan tuntee siitä että arvostelijat haukutaan kateellisiksi.
Loiri oli Tampere talossa joku aika, kaveri just ja just jakso kävellä lavalle.
Mutta voi taivas kun Loiri aukaisi suunsa... Väkevämpää tulkitsijaa saa Suomesta etsiä.
Sen laulut on aivan mahtavia,ja sitä paitsi me kaikki vanhetaan sille ei mahda mitää.
kun tulet sairaaksi ja vanhenet, et enää ole mitään! Loirin (-kaan) loistava ura ei häviä vaikka tulee sairauksia ja ikää, lahjakkuutta ei kukaan pysty kiistämään. On sitten makuasia, pitääkö siitä vai ei.
Mun mielestä joku Uuno Turhapuron näytteleminen on ollut jotain ihan uskomatonta skeidaa... ja lähestulkoon kaikki muutkin roolinsa (ainakin ne jotka olen nähnyt).
Laulajana en myöskään häntä osaa arvostaa.
Jotenkin tekotaiteellinen.
Henkilönä en häntä tunne, joten persoonana en häntä arvostele.
reilut 60v, siinä meille esimerkki huonoilla elämäntavoilla hankituista sairauksista.
pitää olla vähän suu soukemmalla. Antaa miehen nukkua pois kaikessa rauhassa.
mistäs tiedät, ettet itse keiku siellä haudan partaalla, et taatusti tule jättämään jälkeesi mitään siihen verrattavaakaan, mitä Loiri on eläissään saavuttanut.
Suorastaan kadehdittava. Hänhän on ollut huippujalkapalloilija myös aikanaan, biljardissa aivan loistava ja kaatumisen suomen mestari. Tuo viimeinen menee vähän komedian kanssa samaan, mutta kuitenkin.
Lisäksi hänen komediahahmonsa Uunosta Tyyneen ovat loistavia. Ja onhan hänellä vakavampia ja ahdistavampia roolejakin kuten vaikka Pahoissa Pojissa hirmuinen isäpappa.
Päälle lausunta ja laulaminen.
Tiedättekö muuten, että on esiintynyt myös huilistina?
sääli ettei Loiri saa nauttia vanhuuspäivistään terveenä, mutta hänen taiteellinen uransa on silti merkittävä.Minä en ymmärrä ihmisiä, jotka haukkuvat jotain noin törkeästi, mutta tietenkin purkavat omaa pahaa oloaan, se heille suotakoon;)
sääli ettei Loiri saa nauttia vanhuuspäivistään terveenä, mutta hänen taiteellinen uransa on silti merkittävä.Minä en ymmärrä ihmisiä, jotka haukkuvat jotain noin törkeästi, mutta tietenkin purkavat omaa pahaa oloaan, se heille suotakoon;)
tai Salkkareista niin mitä muuta voi odottakaan ;)Mielestäni Loiti on todellakin monilahjakkuus vaikka en kaikista lauluista tai hahmoista välitäkään
mutta ehkä jonain päåivänä ymmärrys lisääntyy.
ps. Loiri on todella mahtava taiteilija