miten puolustaa valintojaan (kotiäitiys)?
Aion jäädä kotiin lasteni vajaa 5v ja himpun alle 3v kanssa. Tiedän että saan kuulla ratkaisustani yhtä sun toista tutuilta ja tuntemattomilta. Miten puolustan asiaa? Miten selitän että lapseni on tärkeämpiä kuin työ ja miksi haluan olla viemättä päiväkotiin?
Kommentit (8)
pitäisi puolustella? Se on sinun valintasi eikä siitä tarvitse selitellä kellekään. Antaa muiden ihmetellä ja sinä voit ohittaa asian olankohautuksella. -toinen kotiäiti-
kyllähän sinä tuossa aloitusviestissä sanoit jo hyvät perustelut =)
Ihmeellinen aikuinen olet.
T. Työssäkäynyt äiti ja kotiäitinä ollut. Kai sää nyt saat tehdä elämässäsi niinkuin itse haluat. Vaihda seuraa jos tarttee valintojaan perustella.
Mielestäni tämän ikäisillä lapsilla ei voi perustella kotona oloa. He ovat jo siinä iässä, että tarvitsevat jo kodin ulkopuolisia virikkeitä ja ns. omaa tekemistä, mutta varmaan tarjoatkin sellaista viemällä heidät muutaman kerran viikossa kerhoon tai muskariin tms. Mutta perheen kokonaisuudella voi kyllä kotona oloa perustella. En itsekään kiirehdi töihin juurisiitä syystä, eli koko perheen paras on meillä (siis yhtä lailla minun ja mieheni), ettei tarvitse kiitehtiä aamulla hoitoon, että joku ehtii tehdä kotityötäkin ja ettei esim. tarvitse tapella kuka jää kotiin kun lapset sairastavat. Miehelläni on haastava matkatyö jonka päivät venyvät usein iltaan ja itsellänikin olisi vuorotyö, joten kokonaisuus toimiiparemmin näin.
ja on törkeää kyseenalaistaa toisten elämänvalintoja, joten jätä mahdolliset arvostelijat omaan arvoonsa. Teidän perhe tekee just kuten itselle sopii.
joten kyllä olen aika usein saanut perustella kantaani. Useimmat leimaavat mut laiskaksi luuseriksi, joka elää miehen siivellä. Vaikka lapset olivat pieniä, niin monet ihmettelivät kotiin jäämistäni. Kyllä sä tiedät mikä on parasta sun lapsillesi, lähdet sillä asenteella liikenteeseen. Jos joku ei sitä ymmärrä, niin sä et voi sille mitään.
Miksi pitää puolustella. Jos olet itse tyytyväinen ratkaisuusi ja elämääsi, miksi siitä pitäisi muille tehdä tiliä puolustelemalla?
pitäisi puolustella? Se on sinun valintasi eikä siitä tarvitse selitellä kellekään. Antaa muiden ihmetellä ja sinä voit ohittaa asian olankohautuksella.
-toinen kotiäiti-