otin modeemista langattoman yhteyden pois käytöstä ja johan alkoi
netti taas toimia.!!!
Ei pääse enää naapurit käyttään mun nettiyhteyttä.
Pitäskö tehdä rikosilmoitus?
Kommentit (10)
siitä, että ovat käyttäneet luvatta mun nettiyhteyttäni.
Eikös se ole nykyisin jo laissa kielletty?
Mutta toisaalta, kyllä mulle ainakin näin alkutekijöiksi riittää, että niitä nyt vituttaa kun huomasin asian ja otin langattoman pois päältä. Kiäh, kiäh. Voi tätä vahingonilon suloista tunnetta.
En kuitenkaan käytä langatonta täällä kotona.
Sitäpaitsi tilanne on tämä. Pari viikkoa sitten naapuri kävi tietokoneensa kanssa meillä ja kysyi neuvoa, että miten poltetaan dvd:lle kuvia.
Avasin sen koneelta nettiyhteyden meidän modeemin kautta ja hain sille ohjelman, jonka avulla polttaa levyjä.
Eli, sille jäi meidän nettiyhteyden nimi ja salasana sen koneeseen.
Mun ohjekirja on hukassa niin en tiedä miten pääsen vaihtamaan sen salasanan tai estämään sitä käyttämästä meidän langatonta.
Voi olla, että on käyttänyt vahingossa (?) meidän nettiyhteyttä, eikä ole osannut vaihtaa sitä pois sen jälkeen kun on meiltä lähtenyt. Voi olla myös ,että on tahalteen jättänyt yhteyden meidän modeemiin päälle. En tiedä.
se kyllä ihan sun oma moka jos et osaa suojata sitä langatonta yhteyttä, oli sitten rikollista tai ei. Mistä muuten tiedät kuka naapurisi käyttää sinun langatonta yhteyttäsi.
Sen takii tää onkin vähän ikävää, koska olen hyväntahtoisesti aina auttanut naapuria vähän missä sattuu, ja nyt ei tee enää mieli auttaa yhtäään missään. Jos se tosiaan jätti tahalteen yhteyden päälle, on kyllä ilkee.
Jo se kerran on niin tyhmä, ettei osaa itse lataa itselleen dvd:tä polttavaa ohjelmaa netistä niin voi olla tosiaan myös niin tyhmä, että jää teidän langattomaan verkkoon.
Tehdä rikos ilmotus siitä, että otit modeemista langattoman yhteyden pois? En usko, että se on rikos.