Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sivistyneet

Vierailija
31.08.2010 |

Millaisia olette te, jotka olette niitä sivistyneitä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun sivistys tuli Suomeen aikanaan Turun kautta, niin meidät kaikki turkulaiset voidaan sivistyneiksi laskea.

Siis luki sitten Erikvallassa Aristoteleen runousoppia alkuperäiskielellä tai kaivaisi kynnellä hampaita Jyrkkälässä. Sivistynyttä kaikki tyynni.

Vierailija
2/6 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olen suorittanut maisterin tutkinnon yliopistosta

- Seuraan yhteiskunnallista keskustelua ja päivän politiikkaa

- Olen kiinnostunut muista ihmisistä ja elämän ilmiöistä

- Pyrin parhaani mukaan olemaan suvaitsevainen ja empaattinen ja tähän pyrin kasvattamaan lapsenikin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä haluaisin olla kovasti sivistynyt, mutta tuntuu, että tieto pakenee. Koskaan ei voi tietää tarpeeksi. Tavallaan mun elämän yksi suurimmista tavoitteista on sivistyä. Oikeastaan se on ollut niin lapsesta asti. Olen aina halunnut tietää enemmän.

Vierailija
4/6 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tiedonjanoa, uteliaisuutta ja avoimmuutta. Sivistynyt ihminen ei suoralta kädeltä, kokeilematta, teilaa kenenkään harrastuksia tai kiinnostuksen kohteita. Hän suhtautuu samalla uteliaisuudella keramiikkaan, keihäänheittoon ja kanteleensoittoon. Kaikesta ei voi kiinnostua, mutta kaikkea voi kokeilla.

Tutkinnoilla ei ole mitään tekemistä sivistyksen kanssa, vaan hyvin korkealle koulutetulta ihmiseltäkin voi puuttua sivistystä, tai hänen sivistyksensä saattaa olla hyvin kapea-alaista.

Yhdistän sivistykseen myös sen, että ei lauo perustelemattomia mielipiteitä tai levittele mutu-tietoa, vaan osaa perustella näkemyksensä ja käydä rakentavaa väittelyä sekä olla eri mieltä provosoitumatta tai provosoimatta.

Vierailija
5/6 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanaan "avoimuus" eksyi ylimääräinen m-kirjain!

Vierailija
6/6 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun sivistys tuli Suomeen aikanaan Turun kautta, niin meidät kaikki turkulaiset voidaan sivistyneiksi laskea.

Siis luki sitten Erikvallassa Aristoteleen runousoppia alkuperäiskielellä tai kaivaisi kynnellä hampaita Jyrkkälässä. Sivistynyttä kaikki tyynni.

ja tyytymättömiä ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi