Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä TE haluaisitte lapsenne välipalaksi tarhassa?

Vierailija
31.08.2010 |

tai eskarilaisten?

antakaahan ideoita.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhassa? Eläintarhassa?

Vierailija
2/21 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

marjoja, rahkaa... Mitä nyt kotonakin syödään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitupitoista, terveellistä välipalaa.

esim. maustamatonta jugurttia ja marjoja, puuroja, kiisseleitä, ruisleipää.

Vierailija
4/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tarjoan aika usein ruisleipää.

ja juuri eilen tarjosin ihania persikoita,tuoreita... olin viipaloinut ne kivaksi,käteensopivaksi palaksi... ei kelvannut.

omenat kelpaa,samoin banaanit. huomenna tarjolla tuoreita nektariineja.

mitä hedelmiä teidän lapset oikein syö?

ja jos laitan tarjolle maustamatonta jogurttia ilman sokeria...hrrr,ei sitä kukaan syö,ehkä sokerisen hillon kera pari.kyllä ne vaan ovat sellaisia sokerihiiriä,että tuntuu "turhauttavalta" laittaa terveellistä,vähäsokerista välipalaa,kun se ei sitten keplaa.ovat enemmin nälissään.

t:keittiötäti

Vierailija
5/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesimeloni ja rypäleet. Omena, luumu ja banaani myös.

Kovin happamat ei oikein maistu.

Vierailija
6/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin sokeripitoisia, varsinkin rypäleet.sama kuin söisi rusinoita:D

vesimeloni ja rypäleet. Omena, luumu ja banaani myös.

Kovin happamat ei oikein maistu.

Vierailija
7/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kamalan kiukkuisia ja väsyneitä kun päiväkodista haetaan.

Kai nyt kun ruokana on pelkkää perunaa tai riisiä ja jauhosuurusteista kastiketta jossa lilluu pari lihasuikaletta. Sitten välipalaksi porkkana-ja kurkkutikkuja. Eihän niillä vilkas lapsi jaksa!

Meillä kotona syödään välipaloiksi pähkinöitä, manteleita, paksua jukurttia, rahkaa.

Hapankorppua ja näkkäriä voisivat myös syödä jonkun kunnollisen juuston tai lihaleikkeleen kanssa. eikä mitään kevytjuustoja.

Niin ja ihan kevytmaitoa tai täysmaitoa.

Ihmettelen kovasti miksi kasvavalta lapselta viedään ne tärkeät ja terveelliset kasvuun tarvittavat rasvat ja energianlähteet pois?

Luonnollinen intiaanisokeri ei niin paljon kalliimpaa ole kuin valkaistu kaupan sokeri, etteikö sitä voisi päiväkodeissa ripotella hiukan lapsille.

Vierailija
8/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoretta ananasta, kiivejä, mangoa. Tiedän: osa näistä on liian kalliita päiväkotiin.

Onko talossanne kerhotoimintaa? Käy katsomassa mitä vanhemmat pakkaa lapsillensa mukaan eväiksi, se antaa hyvän kuvan siitä mikä uppoaa.

Joitain mitä ei ole mainittu: keitettyjä kananmunia sellaisenaan, korkeintaan puolikkaiksi laitettuina. Kurkkuja paksuhkoina viipaleina, karjalanpiirakoita, sämpylöitä, paprikasuikaleita. Muista, että lapset syö tosi pieniä annoksia: jollekin kaksvuotiaalle riittää mainiosti puolikas cocktailpiirakka ja yksi omenansiivu. Tai banaanista yksi neljäsosa.

Meillä lapset haluaa selkeitä ruokia, eivät siis syö hedelmäsalaattia, mutta syövät hedelmiä lohkoina. Sämpylät kokonaisina, ei voideltuina jne. Ja mielummin syövät yhden kurkkusiivun, yhden omenalohkon ja pienen leipäpalan kun yhtenä päivänä pelkkiä omenanlohkoja, yhtenä pelkkiä kurkunsiivuja jne.

Vierailija
9/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevasti vähän kaikenlaista ja useampaa sorttiakin ollut, jos ei lapsi jostain pidä. Esim, jos puuroa, niin leipääkin on tarjolla.

Poika tykkäsi eskarissa, kun oli välipalana leipää ja sai itse valita mitä laittaa päälle. Vaihtoehtoja oli eri vihanneksia, leikkelettä, juustoa. Sellainen, että lapsi saa itsekin vaikuttaa välipalaansa on hyvä.

Vierailija
10/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin niinkuin suurimmaksi osaksi. niistä saa hyvän sokerihumalan.

Vierailija
11/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin niinkuin suurimmaksi osaksi. niistä saa hyvän sokerihumalan.

Vanhemmat olettaa, että se on se sokeri joka kiihdyttää, mutta esim. synttäreillä se on vaan se lapsimäärä ympärillä. Sama pätee päiväkoteihin.

Vierailija
12/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle ainakin tulee "humaltunut" olo,jos vedän vaikka geisha-levyn. olen aivan kuin irti ruumiistani:D

Vierailija
13/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tehdä pullaa ja muita herkkuja, kuten esim.lettuja sekä vanukkaita jne. Niitä saa niin harvoin kotona.

Vierailija
14/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinirypäleitä ja rusinoita ei myöskään voi mitenkään suoraan verrata. Tuoreessa rypäleessä on vitamiinit ja hivenaineet tallella, rusinassa ei.

Viinirypäleet on varsin hyvä energianlähde kasvavalle lapselle.

Vierailija
15/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juuri eilen tarjosin ihania persikoita,tuoreita... olin viipaloinut ne kivaksi,käteensopivaksi palaksi... ei kelvannut.

ja jos laitan tarjolle maustamatonta jogurttia ilman sokeria...hrrr,ei sitä kukaan syö,ehkä sokerisen hillon kera pari.kyllä ne vaan ovat sellaisia sokerihiiriä,että tuntuu "turhauttavalta" laittaa terveellistä,vähäsokerista välipalaa,kun se ei sitten keplaa.ovat enemmin nälissään.

myslin kanssa. Myös hillon kanssa. On ainakin vähemmän sokeria kuin kaupan valmiissa. Yksi ehdoton jugurttiherkku on myös smoothie: banaania, mansikoita, maitoa ja maustamatonta jugurttia.

Vierailija
16/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olkoot nälkäisiä, jos ei persikka kelpaa :-)

Mutta sokerijugurttia tai marjapiirakkaa en soisi olevan välipalaksi kuinn joskus harvoin.

Aika yksipuolista se ävlipala meillä kotonakin on.

Marjapuuro on hyvä ja maissivanukaskin kelpaa meillä.

Vierailija
17/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevasti vähän kaikenlaista ja useampaa sorttiakin ollut, jos ei lapsi jostain pidä. Esim, jos puuroa, niin leipääkin on tarjolla.

Poika tykkäsi eskarissa, kun oli välipalana leipää ja sai itse valita mitä laittaa päälle. Vaihtoehtoja oli eri vihanneksia, leikkelettä, juustoa. Sellainen, että lapsi saa itsekin vaikuttaa välipalaansa on hyvä.

Tuo on totta. Meidän lapsen eskarissa on tomaatit tms aina valmiiksi laitettu leivän päälle ja se on lapsen mielestä inhottavaa. Tosin onhan se hygienisempaa, kun ei kaikki likasorkillaan sörki niitä ruokia.

Vierailija
18/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää mehua, sokeria ja perunajauhoja!

Toivoisin välipalaksi esim. omenaa/banaania tai näkkäriä juustolla. Välipalan ei tarvitse olla suurensuuri mutta sokeriset herkut eivät käy. Myös vispipuuro maidon kanssa menisi, samoin vaikkapa se kananmunanpuolikas jota joku jo ehdotti.

Moni välipala ei tulisi edes kalliiksi vaikka vähän miettisivätkin mitä tarjoavat.

Vierailija
19/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ton meidän 1,5-vuotiaan likan pelastamaan sun päivän se kun syö kaikkea muuta paitsi salaatinlehtiä :)

Vierailija
20/21 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin sai lapset mm. pullaa joskus päiväkodissa ja se on ihan ok, kun ei nyt joka päivä kuitenkaan mussutella.

Tuskin kukaan nyt lapsia aivan sokerittomalla dieetillä pitää! Olennaista on vaihtelevuus ja se, että kokonaisuudessa ruokavalio ei ole kauhean kaloripitoinen.

PS: itse tykkään kyllä maustamattomasta jogurtista, mutta lapsille annan aina maustettua. Hui sentään. Te kauhistelijat ette vissiin anna koskaan limsaa, jäätelöä, karkkiakaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan