Käsi sydämelle! Kumman ystävän ottaisit mieluummin noin 7-v. tytöllesi:
1) Ikä 7 v. Lapsenomainen, mielikuvituksekas, leikkii nukeilla, katsoo lastenohjelmia, syrjäänvetäytyvä, töksäyttelee joskus suoraan tyyliin "jos et tuu meille, en ikinä enää leiki sun kaa"
2) Ikä 7 v. "Iso tyttö", tietää muotiasiat ja pinnalla olevat artistit, katsoo salkkareita, kohtelias, suosittu johtajatyyppi, manipuloi hienovaraisesti kavereita puolelleen
Kommentit (19)
Tykkään, että lasten pitää olla lapsia ja lapsuuteen kuuluu joskus kypsymätön töksäyttely.
Ykköstä toivoisin, jostain syystä tytär kantaa noita kakkosta edustavia jatkuvasti kotiin, yritän välillä ohjailla toiseen suuntaan, mutta jotenkin kiehtoo teinien esimaailma johon ei pitäisi kiirehtiä....
Hän pärjää hyvin kummankin kanssa erikseen, mutta kolmestaan leikit eivät suju. Nämä kaksi kaveria kun eivät tule yhtään toimeen keskenään.
Harmi, koska tytöt ovat luokkakavereita ja asuvat vielä samalla suunnalla, joten voisivat kulkea koulumatkojakin yhdessä.
ap
Oma poikani tulisi nro 1. kanssa hyvin toimeen, olisivat samalla aaltopituudella.
se on minusta aivan hirveää. itselläni on syvät traumat manipuloivasta äidistäni. Kärsin sen johdosta masennuksesta.
Koska meidän tyttö on juuri itse tuollainen, eskariope kutsui "pikkukoululaiseksi" ja mietittiin, onko jopa liiankin lapsellinen vielä kouluun. Sosiaaliset taidotkin yhtä töksähtelevät. :)
mutta vähänpä taida voida vaikuttaa.
Ap, yritätkö laittaa lastasi valitsemaan näistä kahdesta? Huhhei!
koska lapset saattavat tosiaan töksäytellä ja parin minuutin jälkeen eivät moisia enää edes muista.
Minunkin tyttärellä samantapaiset kaverit sillä erotuksella että tuo "iso tyttö" on tosiaan isompi, kaksi vuotta 7-vuotiastani vanhempi. Toisinaan lapseni tulee hänen luotaan meikit kasvoilla kotiin, enkä yhtään pidä siitä.
7-vuotiailta. Anna tyttäresi itse päättää kumman kanssa kemiat sopii paremmin yhteen ja eikös hän voi olla molempien kaveri. Ilman muuta. Kannataa rohkaista heitä ottamaan kaikki mukaan esim koulmatkoilla, erilaisuus on rikkaus.
tykkään tietysti ykkösestä, koska meillä sellainen lapsi asuu. tosin en ole koskaan kuullut töksäyttävän tuollaista. on aika empaattinen henkilö ja liiankin joustava ja sovitteleva.
myöskään meidän 11v ei ole koskaan katsonut salkkareita. en katso että kehittävtä älyä, tosin ehkä sosiaalista manipulointitaitoa. silläkö nykyaja työelämässä menestyttään? minulle riittää että lapset menestyvät koulussa hyvin, en välitä sosiaalisesta suosiosta, koska olen huomannut sosiaalisesti suositut ovat usein ihmisenä oksennuksia. tyyliin, juorua muista tai tule juorutuksi, ja sosisaaliset juoruavat ja mustamaalaavat.
Eikä meillä katso kukaan Salkkareita, Luoja meitä niiltäkin varjelkoon;-D. Eikä tarvi edes miettiä, katsovatko lapset esim. BB:ia..eivät katso vanhemmatkaan;-D.
mutta noista ehdotomasti valitsisin ykkösen.
Mua inhottaa nää pikkupissikset, juuri tuollaiset jotka saa katsella kaikenmaailman ohjelmat ja käyttäytyä ja pukeutua kuin teinit.
mutta noista ehdotomasti valitsisin ykkösen. Mua inhottaa nää pikkupissikset, juuri tuollaiset jotka saa katsella kaikenmaailman ohjelmat ja käyttäytyä ja pukeutua kuin teinit.
hm. minulle tuli kyllä mieleen nämä raitapaidat ap:n kuvauksesta. moloa ja tikkettiä ja mitä niitä trendikamaa lapsiilla on. siis että kakkonen käyttäisi. ja osaa olla aikuisen silmissä miellyttävä
lapsi saa valita itse kaverinsa.