Äidin jumppaharrastuksesta, lasten keskenään olosta kysymys.
Mä pääsisin nyt ekaa syksyä 9:ään vuoteen säännölliseen harrastukseen kun mies ei ole enää vuorotöissä, mutta on silti hyvin pitkälti asiakaspalvelussa töissä, että aina ei pääse just sillä minuutilla lähtemään kun olis "pakko".
Mitä mieltä ootte, voiko joskus jättää 9-, 7- ja 2-vuotiaat 15-20 minuutiksi keskenään kotiin, jos mun jumppa alkaa 18.30 ja mies vähän myöhästyykin, mutta on kuitenkin tulossa. Mun olis lähdettävä 18.15, jotta ehdin, miehen työ on samoin vain 15 minuutin päässä kotoa. Isoin lapsista on hyvin vastuuntuntoinen tyttö, joka huolehtii kyllä pikkuisesta.
Tai sit mä vaan en lähde niinä kertoina kun mies ei tule ajoissa... paska nakki, kantsiiko edes ilmoittautua koko hemputin jumppaan.
Kommentit (8)
ja miehesi koukkaa sitä kautta. Isommat pärjää.
Mutta meillä 12 vuotta sitten oli lapset 7, 5 ja 1 v. Olivat joka toinen viikko yhden tunnin keskenään, kun kävin jumpassa. Mulla oli puhelin jumppamaton vieressä lattialla, jos tulee soitto kotia. Ei tullu kertaakaan.
Hyvin meni. 7 v oli jo sillon huolehtiva ja on aina ollut. Nykyäänkin perheen luotettavin lapsenvahti. Parempi kuin mummo.
lähtökohtaisesti tällaista ei tule tapahtumaan kuin 1-2 krt kaudessa, vaan mulla on vapaa väylä ja mies kotona. Eikähän se nyt maailmoja kaada, jos joskus jää pois. Myöhässä en kehtaa mennä, eikä sinne edes pääse sisälle kovin paljoa myöhässä.
Aattelin vaan..
ap
ei se kerta tai kaksi poissaoloa maata kaada, mukavia jumppahetkiä!
vaikka olen hoitanu itekin 8 vuotiaana kahta pientä tyttöä aina muutaman tunnin kerrallaan. En tainnu sillon ees osata stressata.
Ja ovat olleet ehkä 3 kertaa kahdestaan kotona, kun on ollut vastaavanlainen "vaihtotilanne" eli n. 15 minuuttia ja huomio on ollut kiinnittyneenä lastanohjelmaan.
Lisäksi tietysti silloin, jos olemme olleet pihahommissa, eivätkä halua lähteä mukaan ulos. (harvinaista)
Periaatteessa pärjäävät, mutta pelkään jättää säännöllisesti tai yhtään pidempää aikaa, sillä voi tulla keskinäistä riitaa, jonka selvittelystä eivät osaa toimia itse. Esikoinen on poika, jolla ei tuota hoivaviettiä ole juuri lainkaan...isosiskot voivat siis olla luotettavampia tässä.
Niin, siis joku satunnaistapaus, mutta en nyt kyllä jatkuvasti jättäisi enkä yhtään pidemmäksi aikaa. Kännykät on kyllä ollut molemmissa päässä näilläkin kerroilla.
Sen ikäisellä kun ei kauheasti ole järkeä vielä päässä
Ja ovat olleet ehkä 3 kertaa kahdestaan kotona, kun on ollut vastaavanlainen "vaihtotilanne" eli n. 15 minuuttia ja huomio on ollut kiinnittyneenä lastanohjelmaan.
Lisäksi tietysti silloin, jos olemme olleet pihahommissa, eivätkä halua lähteä mukaan ulos. (harvinaista)
Periaatteessa pärjäävät, mutta pelkään jättää säännöllisesti tai yhtään pidempää aikaa, sillä voi tulla keskinäistä riitaa, jonka selvittelystä eivät osaa toimia itse. Esikoinen on poika, jolla ei tuota hoivaviettiä ole juuri lainkaan...isosiskot voivat siis olla luotettavampia tässä.
Niin, siis joku satunnaistapaus, mutta en nyt kyllä jatkuvasti jättäisi enkä yhtään pidemmäksi aikaa. Kännykät on kyllä ollut molemmissa päässä näilläkin kerroilla.
Isommat toki mutta kyllä he ovat vielä pieniä huolehtimaan tuosta 2-vuotiaasta. 15-20 minuutissa ehtii sattumaan vaikka mitä.