Tuomas ja Liisa, lestadiolaiset homot
Tuomas on lestadiolainen homo, joka ajattelee niin, että Jumala antoi homouden hänelle "ristiksi". Jokaisella on oma ristinsä, hänellä se että koko elämä on elettävä yksin, ilman elämänkumppania. Puoliso on heterolle Jumalan lahja, mutta homolle se on syntiä.
Liisa on lestadiolainen lesbo, joka valitsi parisuhteen ja jätti rauhanyhdistyksen.
Hesarin päätoim. Mikael Pentikäinen on itse vanhoillislestadiolainen. Mutta valistunut. Hän kirjoitti samaa sukupuolta olevien liiton puolesta perustellen sitä tasavertaisuuden periaatteella johon demokratiamme perustuu. Siksi siitä on pidetätvä kiinnin kaikkien ihmisten kohdalla, koska seksuaalista suuntautumista ei voi itse valita. Se on syntymäsäs saatu kuten ihonväri.
Pentikäisen mielestä kirkko voi olla mitä mieltä haluaa muutoin mutta senkin on noudatettava tasavertaisuuden periaatetta.
http://freepathways.wordpress.com/2010/08/30/pentikainen-tasavertaisuus/
Kommentit (14)
Täällä ei keskustella homoista!
sillä he eivät voi saada vauvoja...
Täällä ei keskustella homoista!
sillä he eivät voi saada vauvoja...
Mitenkäs toi adoptio-oikeus, heillä kait jo on se ?
Ainakin homokumppani voi saada virallisesti huoltajuuden niihin puolisonsa lapsiin, luin jostain.
Lestadiolaisilalhomoilla taitaa olla 2 kertaa rankempaa toi elämä.
Lestajohtaja: "keskusteluun ovat nousseet myös ns. perverssi-ilmiöt kuten suhtautuminen homoseksuaaliseen käyttäytymiseen. – - Homoseksuaalisuus on siveettömyyttä ja sellaisenaan synti. ”
"keskusteluun ovat nousseet myös ns. perverssi-ilmiöt kuten suhtautuminen homoseksuaaliseen käyttäytymiseen.
Sillä sitä se just on, perverssiä miettiä toisten seksuaalisuutta ja laittaa sille tollanen paino. Lisäksi asia on niin, ettei millekään muulle ryhmälle kuin uskiksille sallita tällaista kielenkäyttöä toisista ihmisistä puhuessa. Haukutaan perversseiksi ja sairaiksi ja ihan mitä vaan sylki suuhun tuo.
hän olisi entinen vl. en sitten tiedä pitääkö paikkaansa.
Jos oikeesti ajattelee noin niin epäilen hänen vakaumustaan.
hän olisi entinen vl. en sitten tiedä pitääkö paikkaansa.
Jos oikeesti ajattelee noin niin epäilen hänen vakaumustaan.
Jos siis Pentikäiseen viittasit, niin olen itse hyvin pitkälti samaa mieltä hänen kanssaan. Ja olen vl. Minun mielestäni homojen pitäisi saada kaikki samat juridiset oikeudet kuin heteroillakin on parisuhteessaan ja avioliitossaan. Mutta kuten Pentikäinenkin sanoi, kirkolla on oikeus tehdä omat ratkaisunsa omalla ajallaan.
Täysin samaa mieltä sinun kanssa. Uskovaisen ei ylipäätään ole luvallista alkaa epäillä toisen uskovaisen uskoa. ja vielä julkisesti.
Olen samoilla linjoilla Pentikäisen kanssa homojen tasavertaisuudesta. On todella väärin ajatella että vain meillä heteroilal on Jumalan lahja saada aviopuoliso. Se lahja on lahja myös homolle, hänet Jumala loi sellaiseksi. Heterous ja homous ovat synnynnäisiä ominaisuuksia, jokainen tietää tämän joka yhtään viitsii hankkia tietoa asiasta.
Homojen syrjintä kuuluu samaan hisstorian roskatynnyriin kuin mustien, vammaisten, lasten ja naisten alistaminen. Ei sovi uskovaiselle.
On selvää että kirkot ja uskonnolliset ryhmät vativat oman aikansa että ne pystyvät hyväksymäänsama toikeudet kaikille ihmisille. Mielestäni Pentikäinen kirjoitti tästä osuvasti: kirkot eivät kuitenkaan voi ohittaa meidän suomalaisten tasavertaisuusvelvoitetta. Eli ennemmin tai myöhemin niiden on se hyväksyttävä.
Harvoin v-lestadiolaiset ovat ollet ensimmäisenä rakentamssa yhteiskuntaan tasa-arvoisuutta ja syrjimättömyyttä, ikävä kyllä. Eihän monikaan vl vielä hyväksy naisia papeiksi jne vaikka se onneksi on kasvussa.
"keskusteluun ovat nousseet myös ns. perverssi-ilmiöt kuten suhtautuminen homoseksuaaliseen käyttäytymiseen.
Sillä sitä se just on, perverssiä miettiä toisten seksuaalisuutta ja laittaa sille tollanen paino. Lisäksi asia on niin, ettei millekään muulle ryhmälle kuin uskiksille sallita tällaista kielenkäyttöä toisista ihmisistä puhuessa. Haukutaan perversseiksi ja sairaiksi ja ihan mitä vaan sylki suuhun tuo.
Tasan tarkkaan samaa mieltä. Todella härskiä puhetta.
Antaako oma kristinusko vakaumus tosiaan luvan haukkua ja häpäistä muita ihmisiä ja vielä asiasta, johon ao. ihmiset ei ole itse syyllisiä.
Ei mitään rajaa törkeyksillä kun fundis-uskovaisesta on kysymys.
Lestajohtaja: "keskusteluun ovat nousseet myös ns. perverssi-ilmiöt kuten suhtautuminen homoseksuaaliseen käyttäytymiseen. – - Homoseksuaalisuus on siveettömyyttä ja sellaisenaan synti. ”
Arkkippispa emeritus John Vikström: Homoseksuaalisuus ei ole synti.Sinä et ole rikollinen, et sairas, et synnillinen. Sinä kuulut siunauksen piiriin, et kirouksen.
http://yle.fi/radio1/asia/ajankohtainen_ykkonen/oikeudenmukaisuus_laupe…
tuon Vikströmin puheen radiosta, se on todella liikuttava ja viisas puhe.
Olen varma että aika moni koulutettu eteläsuomalainen vl on pitkälle tällä kannalla...