Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveydenhoitaja vastaa hetken kysymyksiisi

Vierailija
31.08.2010 |

Mitä mietit? :)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, täällä menee hermot tukkoiseen nenään. On kuin umpeen muurattu! Tätä on kokeiltu: -Otrivin nenäsuihketta 2 suihkausta molempiin sieraimiin -auttaa puoli tuntia jos sitäkään. -Sarvikuono, samoin kymmenisen minuuttia oli elämää onteloissa (tosin vesi ei meinannut mennä läpi, on niin turvonneet limakalvot) -Valkosipulinkynnet sieraimissa -ei mitään tehoa. -Jatkuvaa kuuman juomista -ei sekään auta. Mitä teen??? Kuumetta 38,4. Tuntuu että tukehdun!

Olet varmaankin käyttänyt jo jotain kuumetta alentavaa lääkitystä. Oletko kokeillut höyryhengitystä, esim. kattilaan kuumaa vettä ja siinä kokeilla hengitellä höyryä? Entäs vanha konsti Vicks? ;)

Vierailija
22/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkauksesta käteen.

Kävin kolme kertaa tikkejä poistattamasta, ja sanoivat, että kyllä se viimeinenkin pala sieltä ulos tulee.

Nyt se on ollut siellä jo kaksi kuukautta. Koteloituuko ja leikataanko pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä parisuhdeongelmia?

se, että mieskin on ilmeisesti aivan lopussa ja se purkautuu minua kohtaan. Huutaa, raivoaa, rikkoo tavaroita muttei lyö. Minua eikä lapsia. Katuu ja pyytää käytöstään jälkikäteen anteeksi.

Ja minä luonnollisestikin jaksan seksiä äärimmäisen harvoin. Nautin siitä kyllä kun vain jaksan innostua koko aiheesta.

Poliisi ei oikein tule kysymykseen. Kyseessä on mielenterveysongelmainen miehen lähisukulainen, jota pitäisi kai ymmärtää. Minua kuitenkin vain pelottaa.

Yritän saada aikaan ottaa yhteyttä jonnekin. En jaksa tätäkään. Paino on pudonnut monta kiloa, hoikka olen muutenkin. En saa nukuttua, kotiin menoa pelkään niin että tärisen.

Vierailija
24/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tietysti kokeilla ihan käsikauppavalmisteena syödä rautaa parin vkon ajan ja kokeilla onko siitä mitään hyötyä? Ja c-vitamiinihan parantaa raudan imeytymistä.

Vierailija
25/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä ainakaan haittaa ole kun ei ole vaaraa liian korkeastakaan hemoglobiinista. Ja jos ei auta niin taas lääkäriin. Kiitoksia kun yritit auttaa :)

Voihan tietysti kokeilla ihan käsikauppavalmisteena syödä rautaa parin vkon ajan ja kokeilla onko siitä mitään hyötyä? Ja c-vitamiinihan parantaa raudan imeytymistä.

Vierailija
26/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä siinä käy niin, että tulee tulehdus ja iho ikään kuin nostaa sen tikkilangan lopun sieltä pois.

Voisit käydä näyttämässä esim. th:lla/lääkärillä, mitä sille kannattaisi tehdä.

Vierailija
27/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kaivelen aina syksyisin vitamiini ym. purkkeja esille ;)

Vierailija
28/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että aika sama teho. Höyryhengitystä en kyllä ole koittanut, taidanpa ryhtyä teltan pystytykseen. Ja mikä vicks, siis semmoinen rintaan hierottava linimenttikö? Onko sitäkin vielä olemassa? Ongelma on se, että apteekkiin ei voi lähteä kun on niin pöllö olo ja vauvakin tuossa. Kuumeessa varmaan ajelisin päin puuta. No, kiitos vastauksesta, sota jatkukoon!

Vierailija
29/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluvat reumasairauksiin, mutta reumafaktoriarvo ei välttämättä nouse. Eli esim. sjögrenin vasta-aineet ja ehkä muidenkin. Itselläni oli juuri tuollainen järjetön väsymys alkuvaiheessa taudin puhjettua.

Jos coogletat, älä pelästy taudin kuvausta. Kaikilla ei ole kaikkia oireita, ja lääkitystä on saatavilla. Suurimmalla osalla on lievänä, kuten itsellänikin.

Vierailija
30/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hankala tilanne. Neuvolan th:lta, perhekeskuksista, perheneuvolasta, psyk.sh:lta, kirkon perheasiainneuvottelukeskuksista voisi yrittää saada apua! Lapsiperheet yleensä menevät etusijalle. Täytyy saada loppumaan tuollaisen sukulaisen vierailut ja teidän täytyy saada oma arki kulkemaan.

Tarvitsette paljon apua ja tukea koko perhe. Älä suotta ujostele, apua kannattaa lähteä etsimään. Soita vaikka oman neuvolasi th:lle, hän osaa ohjata mitä kautta teidän kunnassanne kannattaa lähteä asioita selvittelemään. Ainahan parisuhdevaikeudet ja vanhempien masennus hankalan tilanteen pitkittyessä vaikuttavat lapsiinkin.

Jaksamista!

Vierailija
31/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästäkin neuvosta

T: se väsynyt

kuuluvat reumasairauksiin, mutta reumafaktoriarvo ei välttämättä nouse. Eli esim. sjögrenin vasta-aineet ja ehkä muidenkin. Itselläni oli juuri tuollainen järjetön väsymys alkuvaiheessa taudin puhjettua.

Jos coogletat, älä pelästy taudin kuvausta. Kaikilla ei ole kaikkia oireita, ja lääkitystä on saatavilla. Suurimmalla osalla on lievänä, kuten itsellänikin.

Vierailija
32/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä limakalvoturvotusta vähentää. Juu, kyllä sitä Vicksiä vielä saa, sitä voi laittaa nenänpieliin ja alle ;)

Duact on hyvä nuhalääke, mutta se vaatii sitten reseptin jo lääkäriltä. Ymmärrän hyvin, että sairaana ja vauvan kanssa liikkuminen on rankkaa.

Toivottavasti sinä paranet pian!

Vierailija
33/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hankala tilanne. --- Ainahan parisuhdevaikeudet ja vanhempien masennus hankalan tilanteen pitkittyessä vaikuttavat lapsiinkin. Jaksamista!

Jonkinlaiselta alulta tuntuu jo tämäkin, että saa anonyymisti purkaa pahaa oloaan ja joku suhtautuu ymmärtäväisesti.

*ruusu*

Vierailija
34/37 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä huudatus ja muut tavalliset keinot eivät ole toimineet.

Vierailija
35/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nilkka taisi nyrjähtää tai jotain kun olin ulkona. Kun olin ylittämässä tietä kompastuin katukiveen ja nyt nilkkanu on vähän turvonnut ja kipuja kun kävelen eikai voi olla mikään murtuma tai jotain? Entä kannattaako käydä terveysasemalla tai lääkärissä?

Vierailija
36/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat ensi viikon oikeat lottonumerot? Kiitos jo etukäteen vastauksesta!

Vierailija
37/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet siitä, että meidän reseptinkirjoitusoikeuden saanut sairaanhoitaja pyytää vastaanotoltaan lääkäriltä flunssaiselle ja tukkoiselle potilaalle aina Duact ja Flixonase reseptit, hänellä itsellään ei siis ole oikeutta määrätä näitä lääkkeitä. Laittaa ne valmiiksi lääkelehdelle lääkärin hyväksymistä varten, näistä ei siis potilaalla aiempia reseptejä. Lääkäri itse valitsisi mahdollisesti jotain muuta / tehokkaampaa, kuin mitkä tämän sairaanhoitajan flunssaoireisiiin ovat auttaneet.