Minkä ikäinen poika voi tulla vielä naisten puolelle uimahallissa?
Minulla on enemmän aikaa käydä lasten kanssa uimassa ja kylpylässä, eikä mies ehdi aina mukaan. Mikä teidän mielestä on sopiva ikä? Minusta ekaluokkalaista ei enää viitsi viedä naisten puolelle, sitä nuoremman kyllä.
Kommentit (154)
tai sitten taukoa kunnes pärjää.
Erityislasten kanssa saa inva/tilaussaunan käyttöön
Pojilla on myös oikeus käydä uimahallissa silloinkin,
kun ei yksin pärjää miesten puolella. Oman poikani otan mukaan naistenpuolelle vaikka kymmenvuotiaana jos tarve vaatii.
Vantaalla on ainakin selkeästi laitettu kyltit, että kouluikäiset käyvät oman sukupuolensa mukaisessa pukuhuoneessa.
Että etpä ota, tai ainakin lähdette sieltä hyvin liukkaasti.
T: Kolmen pojan äiti, joka tosin osaa ajatella muitakin kuin itseään.
eivät vois kuvitellaakkaan menevänsä naisten puolelle!!!pitää olla epänormaali poika jos haluaa töllistellä 8-9 vuotiaana tyttöjä
No mun kolmasluokkalainen poika tarvitsee apua pukkarissa (jee mikä sana!), mutta minä tyttöpä olen ratkaissut pulman siten että menemme molemmat miesten pukkariin ( ! ) ja kaikki on tyytyväisiä! Kukaan mies ei valivalivalita ja poika saa miehen mallia ja minä jotain muuta! Kyllä uimahallissa sitten on kivaa!
kun isä ei ole ollut mukana. Ja tiskiltä on antaneet kitisemättä naisten puolen avaimen, vaikka tietää pojan iän (alle 8 v ilmaiseksi). 11 v tyttöni on myös ollut aina mukana uimareissuilla, häntä ei ole haitannut naapurin poika naistenpuolella.
Tässä kohtaa alkaa mennä raja, eli ensi kerralla saavat pojat mennä omalle puolelleen.
Erityislasten kanssa saa inva/tilaussaunan käyttöön
Kirjoitin aikaisemmin asperger pojastani, joka ei todellakaan yksin miesten puolella pärjäisi. Ikää hänellä nyt 8v, eli tokan luokan nyt aloitti. Silloin harvoin kun uimaan uskaltaudumme on hän ollut kanssani naisten puolella.
Käymme yleensä aikaan jolloin paikalla on vähemmän ihmisiä, koska poikani ei pidä väkijoukoista ja usein jopa pelkää vieraita ihmisiä.
Poikieni isä ei pidä mitään yhteyttä, eli olen ihan totaali yh. Muutenkin tukiverkostoa todella vähän kun vasta 9kk tällä paikkakunnalla asuttu. Ketään sellaista miestä en täältä vielä tunne jonka kanssa poikani uskaltaisi uimaan mennä. Erityiskoulusta eivät käy ainakaan täällä uimassa koska vaatisi niin paljon lisäavustajia vaativien lasten takia sellainen reissu.
Kesäisin toki käymme uimarannalla, mutta mites meidän sitten pitäisi talvella toimia. Jättää vissiin uimatta mielestäsi kokonaan??
Ja inva/tilaussaunaa ei ainakaan täällä ole saanut vielä 8v kanssa käyttöön. Virallinen kanta on että yli 9v ei kuulu enää naisten puolelle.
T: yh-äiti ja pojat 5v ja 8v
Erityislasten kanssa saa inva/tilaussaunan käyttöönKirjoitin aikaisemmin asperger pojastani, joka ei todellakaan yksin miesten puolella pärjäisi. Ikää hänellä nyt 8v, eli tokan luokan nyt aloitti. Silloin harvoin kun uimaan uskaltaudumme on hän ollut kanssani naisten puolella.
Käymme yleensä aikaan jolloin paikalla on vähemmän ihmisiä, koska poikani ei pidä väkijoukoista ja usein jopa pelkää vieraita ihmisiä.
Poikieni isä ei pidä mitään yhteyttä, eli olen ihan totaali yh. Muutenkin tukiverkostoa todella vähän kun vasta 9kk tällä paikkakunnalla asuttu. Ketään sellaista miestä en täältä vielä tunne jonka kanssa poikani uskaltaisi uimaan mennä. Erityiskoulusta eivät käy ainakaan täällä uimassa koska vaatisi niin paljon lisäavustajia vaativien lasten takia sellainen reissu.
Kesäisin toki käymme uimarannalla, mutta mites meidän sitten pitäisi talvella toimia. Jättää vissiin uimatta mielestäsi kokonaan??
Ja inva/tilaussaunaa ei ainakaan täällä ole saanut vielä 8v kanssa käyttöön. Virallinen kanta on että yli 9v ei kuulu enää naisten puolelle.
kuntanne/kaupunkinne sosiaalikeskukseen? Uskon vakaasti, että sinula (siis lapsellasi) olisi mahdollisuus saada vapaa-ajan avustaja, edes kerran viikossa/kahdessa viikossa. Vaatii papereita ja sinnikkyyttä, mutta miksi ei voisi yrittää?
Esikoinen silloin vielä 8v tyttö oli silminnähden kiusaantunut tästä. Ei sanonut mitään, mutta ei osannut olla normaalisti.
Ja aivan varmasti jos näen vielä vastaavaa kävelen suoraan ilmoittamaan henkilökunnalle, että se yli-ikäinen mukula poistetaan. Tyttäreni 9v muuttuu päiväpäivältä häveliäämmäksi varsinkin kun ensimmäisiä murrosiän merkkejä alkaa ilmaantua. Olen aivan varma, että jos siellä suihkussa tulee vielä vastaan liian isoja poikia tyttö ei suostu enään astumaan jalallaan uimahalliin.
Pitääkö siis tytön väistyä äitien Nico-Pettereiden tieltä. Ja meillä ei alastomuus ole koskaan ollut ongelma vaan lapset ovat nähneet, että harrastamme sekasaunaa ystävien kesken eli meillä alastomuus ei ole hävettävä asia. Tyttö nyt vaan sattuu olemaan siinä iässä, joilloin häveliäisyys kuuluu kuvaan.
Erityislasten kanssa saa inva/tilaussaunan käyttöönKirjoitin aikaisemmin asperger pojastani, joka ei todellakaan yksin miesten puolella pärjäisi. Ikää hänellä nyt 8v, eli tokan luokan nyt aloitti. Silloin harvoin kun uimaan uskaltaudumme on hän ollut kanssani naisten puolella.
kuntanne/kaupunkinne sosiaalikeskukseen? Uskon vakaasti, että sinula (siis lapsellasi) olisi mahdollisuus saada vapaa-ajan avustaja, edes kerran viikossa/kahdessa viikossa. Vaatii papereita ja sinnikkyyttä, mutta miksi ei voisi yrittää?
Meillä on ollut kertaalleen vapaa-ajan avustaja. Poika oli silloin ekaluokalla. Avustajan tarkoitus oli kerran viikossa 2-3h viettää aikaa pojan kanssa, että minä olisin nuoremman kanssa saanut touhuilla, kun jää usein isonveljen varjoon huomiossa.
Ei kuitenkaan käytännössä toiminut ollenkaan. Poika pelkää vieraita ihmisiä. Puoli vuotta yritimme avustajan kanssa, missään vaiheessa poika ei hänen kanssaan suostunut yksin jäämään. Toki kokeilimme useamman kerran, mutta tulos oli aina sama. Hysteerinen, väkivaltainen itkevä poika.
Toki voisimme yrittää uudestaan, mutta nykyään poika muutosta ja muista elämän muutoksista johtuen pelkää vielä enemmän vieraita ihmisiä. Eli onnistuminen olisi tosi epävarmaa. Ja juuri nyt kun koulu alkanut ja sekin aiheuttaa pelkoa ja joudun monesti hakemaan pojan aikaisemmin pois hysteerisenä en viitsisi enempää kiusata.
Varmasti kyllä tulevaisuudessa kokeilemme taas avustajaakin.
Yh-äiti
Ei meilläkään ole varaa matkustella vaikka toisilla on. Ihan yhtäläinen oikeus minunkin lapsellani olisi ulkomaanmatkoihin kuin jollain toisella lapsella mutta minkäs teet kun ei rahaa ole.
Sinun poikasi saa mennä uimaan kun sinä järjestät hänelle avustajan MIESTEN puolelle. Ja jos on sellainen tilanne, että et sitä avustajaa löydä niin se on valitettava juttu sitten, mutta ei siltikään mikään syy tunkea isoa poikaa NAISTEN puolelle.
Vastaavasti jonkun toisen yh:n lapset ei ui kesällä, jos äiti vaikka jalka murtuneena koko kesän eikä voi pieniä lapsia rannalla vahtia eikä saa toista vahtijaa.
Juuri tulin paikallisesta uimahalli-kylpylästä ja ihmetyin.
10-12 vuotias poika meni äitinsä ja isosiskonsa kanssa naisten puolelle. Oli suihkussa muitakin tyttöjä (nuorempia), ja he näkivät kaiken.
Mutta eivät kauhistuneet, seurasivat vain tapausta huvittuneena, ja ilmaisena ihmis-biologian tunnin näytöksenä.
Uikkarit pois vain, ja tyttöjen kanssa saunaan.
Eipä poikakaan malttanut olla katsomatta, vaikka isosiskon rakenteen jo tiesi.
Ja eipä ainakaan pojalla ole isonakaan kainoutta. kun on jo noin aktiivinen pienestä pitäen tyttöjen kanssa.
Onkohan tämä jo ennätys?
keväällä vielä käytiin yhdessä uimahallissa, ja nyt olen miettinyt kans et kehtaako sitä enää mennä.. hankalaa vaan kun koko perheenä ei oikein voi mennä kun on pieni vauva, ja viisivuotiasta tyttöämme en kyllä halua miesten puolelle vietävän.
Mun mielestä tähän ei kyllä voi vetää mukaan mitään yh-oikeutta, samoja sääntöjä niitä on noudatettava kaikkien naisten puolelle lapsiaan vievien, lesbojenkin!
eipä ole kukaan mulkoillut kun olemme uimahallissa käyneet kolmistaan (minä, poika ja pikkusisko) naisten puolella.
Mun eskarilainen on samankokoinen kuin kaverinsa, naapurin tokaluokkalainen keväällä vielä käytiin yhdessä uimahallissa, ja nyt olen miettinyt kans et kehtaako sitä enää mennä.. hankalaa vaan kun koko perheenä ei oikein voi mennä kun on pieni vauva, ja viisivuotiasta tyttöämme en kyllä halua miesten puolelle vietävän.
Mun mielestä tähän ei kyllä voi vetää mukaan mitään yh-oikeutta, samoja sääntöjä niitä on noudatettava kaikkien naisten puolelle lapsiaan vievien, lesbojenkin!
Sinä et sitä asiaa päätä eikä uimahalleissakaan yleensä ole mitään sääntöjä tuon suhteen.
Kun mamma varmaan imettää poikaansa vieläkin ja nukkuu perhepedissä. Käy koulussakin syöttämässä poikaa ja pyyhkimässä pyllyn :))))
Kasvata vaan "peräkammarinpoikaa"
on nykypäivänä monissa uimahalleissa. Kannattaa kysyä kassalla!!! Mainio ratkaisu AP:n ongelmaan.
Joissain uimahalleissa on useita pukukoppeja/suihkuja normaalihintaan perheille, toisissa uimaloissa kenties yksi tilaussauna hintaan 20euroa.
just su oli ekaluokkalainen tyttöni uimassa isänsä kans ja oli naisten puolella kun kauhisteli sitä et joutuis miesten puolelle ja siellä olisi joku poika samalta luokalta,kiva kuuulla et täällä on sellaisia idiootteja jotka tuo poikansa vielä koululaisena naisten puolelle.Kuinka avuton sitä voi olla????
joista vanhin täyttää ensi maaliskuussa 7v ja menee vuoden päästä kouluun. Juuri nyt tuntuu kyllä aika vaikealta ajatukselta, että menisi yksin miesten pukkariin, mutta ehkä vuodessa tapahtuu suuri kehitysaskel.
Itse ajattelen sitä siltä kannalta, että en todellakaan luota miehiin niin paljon, että voisin olla huoletta pienen poikani ollessa yksin miesten puolella. Onhan näitä poikiin erikoistuneita namusetiä ollut maailman sivu ja nimenomaan uimahalleissa (mieheni + miespuoliset kaverini ovat kertoneet). Eikä miehet noin muutenkaan huomaa, jos joku lapsi sattuisi tarvitsemaan apua. Siinä mielessä minusta AIVAN eri asia pistää 7v poika miesten puolelle yksin vrt. saman ikäinen tyttö naisten puolelle yksin.
Herranjestas, että asiasta kun asiasta täällä saadaan tappelu aikaan. Voihan tietysti olla, että maalaisjärkeä ei kaikilta löydy mutta kai te nyt tajuatte ettei joka paikassa toimita samoin ja on erilaisia ihmisiä, yhdelle on kauhistus jos 6v. poika on naisten puolella ja toista ei kiinnosta tippaakaan vaikka vieressä lauteilla istuisi aikuinen, vieras mies.
Kyllä se vaan on aika paikkakunta-/hallikohtaista minkä ikäiset lapset käy saunomassa vastakkaisen sukupuolen puolella(vanhempien kanssa tai koulun kanssa). Ei ole mitään yleispäteviä sääntöjä vain suuntaa-antavia, sillä maalaisjärjelläkin ajateltavissa olevia, "ehdotuksia", joista voidaan kyllä poiketa tapauskohtaisesti.
Itseäni aihe liippaa läheltä työn puolesta mutta myös kahden lapsen (7v. ja 5v.) äitinä. Vanhempi (poika)on kulkenut kyllä vielä sujuvasti matkassa samalla puolella minun ja kuopuksen kanssa. Usein matkassa on myös ystävä, jolla samanikäisiä tyttölapsia.
Olen huomannut työn puolesta, että lapset ei useinkaan ole se joille asia on ongelma, vaan aikuiset tekevät heille siitä ongelman, kyseenalaistavat lasten oman harkintakyvyn ja miettivät tälläisiä idioottimaisia asioita.
onpas ollut pöhköä puuhaa teillä.
Meillä kyllä ekat ovat koulun kanssa omissa suihkuissa ja saunoissa, ja hyväniin.