Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei ole rahaa tehdä toista lasta.

Vierailija
31.08.2010 |

Niin tiukkaa on ja asuntokin liian pieni eikä rahaa isompaan ja mun ikäni on 37v ja miehen 33v eli kauanko mulla on vielä aikaa tehdä lapsia?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettoulot 1500E/KK ja asunto on 2huonetta ja keittiö.

Vierailija
2/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asunto muka on liian pieni? Kyllä pieneenkiin asuntoon mahtuu isompikin perhe kun ei kerää liikaa tavaraa. Rahaa ei ole koskaan tarpeeksi, jos sen laitat lapsen saamisen ehdoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli 19-vuotiaana 2 lasta vaikka en ollut vielä päivääkään ehtinyt töitä tehdä ja ihan hyvin pärjättiin. Ei sitä rahaa ole senkään jälkeen ollut kuin toimeentulotukinormin verran(vaikka ei toimeentulotukea vaan itse tienattua)ja lapsia kohta kuusi.

Onko teillä paljon lainaa vai mistä kiikastaa?

Vierailija
4/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sitä rahaa jostain löytyy. Meillä ei olisi mukamas ollut varaa tehdä ensimmäistäkään lasta, mutta niin vain tehtiin ja ollaan selvitty. Nyt meillä on jo kolme lasta :)

Vierailija
5/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin perhettä jotka ovat kaksiossa asuneet. Olohuone on vanhempien huone ja makuuhuone lastenhuone. Ei tuo mitenkään pieni asunto ole!

Vierailija
6/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla koskaan oltu mitään erittäin hyvätuloisia ja silti nyt kolmas tulossa ja aina on rahaa ollut uusiin vaatteisiin ja muuhun elämiseen.

Esikoinen syntyi minä olin juuri valmistunut ja mies töissä varastolla, eli ei kummoiset tulot. Olimme ostaneet asunnon 2h, keittö. Kun lapsi oli vajaan vuoden mies lähti oppisopimukseen, ja palkka oli pienempi kuin siellä varastolla. Ja minä sain minimi äippärahaa ja sen loputtua jäin hoitovapaalle.

No esikoiselle ja kakkoselle tuli ikäeroa 1v6kk ja edelleen asuttiin siinä kaksiossa, hyvin oli tilaa, sillä eihän lapset paljoa tarvitse. No kun lähdin töihin muutimme isompaan 3h, keittiö.

Nyt siis kolmas tulossa ja tulot kyllä moninkertaistuneet. Omakotitaloa ollaan rakentamassa, mutta kyllä ne asiat vaan järjestyy aina tavalla tai toisella

Vierailija
7/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan että lapsella olisi oma huone täälläpäin ei kukaan asu näin ahtaasti kuin me eikä meidän tulot edes ikinä parane joten se on laittanut miettimään.

Vierailija
8/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkin elän vähällä. Mutta minusta on hienoa, että ap ymmärtää itse mitkä edellytykset toisen lapsen hankkimiselle on.

Muut täällä tuntuvat toimivan niin, että ensin väännetään 6 lasta ja sitten tullaan av:lle itkemään kun on niiiin köyhää eikä ole varaa siihen sun tähän.

Ja ei, minä en ole palstan ilkeilijöitä, vaan ihan tavallinen, kiltti realisti.

Hyvä ap!

Vierailija
9/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä saat siivousketjusta upeat ohjeet, kuinka saat perheen mahtumaan, kun poista roinat ja teet kaapistoista/varastoista toimivan. Pelkistät paljon ja pidät paikat puhtaana/kunkin tavaran omalla paikallaan.

Meillä vielä pienemmän tulot, mutta kovasti mies hakii vakitöitä, nyt tekee keikkaa. Mutta jokainen euro on kotiinpäin.

Lasten kamat kaikki kierrätyksestä tai kirppiksiltä. Kirppisiltä saa oikeasti todella hyvääkin kamaa, yhdellä pidettyjä kuin uusia, mutta huomattavasti halvemmalle. Ja saat kierrätettyä isomman kamat pienemmälle :).

Jos lapsen vielä tahdotte, en odottelisi 37-vuotiaana. Töitä ehtii tehdä vielä myöhemminkin.

Vierailija
10/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian moni pykää lapsia yhteiskunnan elätettäväksi

Vierailija
11/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies on pienituloinen eli meidän rahallinen tilanne ei ikinä muutu enkä siksi oikein uskalla toista tehdä.ap

Vierailija
12/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täytän 38 ja meillä on vain yksi lapsi (yli 10v). Asutaan vuokralla kaksiossa (44 neliötä), ei ole varaa muuttaa isompaan eikä varsinkaan tehdä enempää lapsia. :(

Vierailija
13/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha sanonta lapsi tuo leivän. Vanhempana et voi enää saada lapsia, mutta kylläkin isompia asuntoja jne.

Jos siis haluatte toisen lapsen.

Vierailija
14/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne asiat oikeasti aina jotenkin hyvin mene. Lapset maksavat paljon ja jos ei ole edellytyksiä itse elättää kahta lasta niin sitten ei ole. Piste. Ei yhteiskunnan tarvitse kaikkea maksaa.

Vierailija
15/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun emme saa ikinä isompaa asuntoa se tulee olemaan mahdottomuus meidän tuloilla. Lisäksi tämä on mökki missä asumme ja pesutilat erittäin kylmät ja nekin pitäisi remontoida eli on rahanmenoa.

Vierailija
16/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en koskaan kuvitellutkaan tekeväni lapsi yli 3-kymppisenä.

Vierailija
17/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en koskaan kuvitellutkaan tekeväni lapsi yli 3-kymppisenä.

siksi en ole ennen tehnyt lasta olen halunnut lapselle ydinperheen.

Vierailija
18/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on pitänyt valita lasten ja omakotitalon välillä niin ollaan valittu lapset. Enkä ole tullut tänne itkemään ikinä että on niin köyhää.

Sekin on niin kovin suhteellista, ystäväni on yhden lapsen töissä käyvä, samalla opiskeleva vuokralla asuva yh, palkka reilut 2000e. Lapsi harrastaa paljon ja he käyvät ulkomailla monta kertaa vuodessa, kaukomatkojakin.

Materiaan saa törsättyä rahaa kyllä, jos pitää olla uusi auto, merkkivaatteet, kalliit harrastukset, kallis sisustus jne. niin kyllä siihen saa rahaa menemään. Täällä av:lla tuntuu että 4000e tulot vaikka 4 hengen perheelle on köyhyysrajalla elämistä, meillä kyllä matkusteltaisiin ja tehtäisiin vaikka mitä tuolla rahalla. Monella tuntuu olevan joku onnellisuuden ja hyvän vanhemmuuden mittari että asutaan omakotitalossa, auto on uusi, lapsilla uudet merkkivaatteet, kalliit harrastukset ja pakolliset etelänmatkat pari kertaa vuodessa. Ja kun ei rahat riitäkään tuohon kaikkeen niin kirjoitellaan että "meillä ei ole varaa useampaan lapseen".

En oikein ymmärrä että miksi minun olisi pitänyt jättää osa lapsista tekemättä ja hankkia sen sijaan jotain materiaa ja kulisseja joita en kaipaa. Elämä suurperheessä on minulle sitä onnellista elämää, eikä tämä edes miltään suurperheeltä minusta tunnu, ihan normaaliperhe:) Minulle on lapsista paljon enemmän iloa kuin jostain hienommista tavaroista tai puitteista, ei rakkaimpia ihmisiä maailmassa mikään korvaa.

t. se kohta kuuden lapsen äiti tässä ketjussa

Joo, minäkin elän vähällä. Mutta minusta on hienoa, että ap ymmärtää itse mitkä edellytykset toisen lapsen hankkimiselle on.

Muut täällä tuntuvat toimivan niin, että ensin väännetään 6 lasta ja sitten tullaan av:lle itkemään kun on niiiin köyhää eikä ole varaa siihen sun tähän.

Ja ei, minä en ole palstan ilkeilijöitä, vaan ihan tavallinen, kiltti realisti.

Hyvä ap!

Vierailija
19/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen? Itse pitäisin terveyttä/sen lopullista menetystä isompana asiana kuin ahtautta.

Vierailija
20/53 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia me asutaankin vuokralla, on varaa sen kokoiseen asuntoon kuin tarvitsemme. Jos on pienet tulot, saa asumistukea.

mutta kun emme saa ikinä isompaa asuntoa se tulee olemaan mahdottomuus meidän tuloilla. Lisäksi tämä on mökki missä asumme ja pesutilat erittäin kylmät ja nekin pitäisi remontoida eli on rahanmenoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi