Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muiden lapsilla samanlaista "vaateongelmaa"?

Vierailija
31.08.2010 |

Kaikki vaatteet tuntuvat pahalta, ei saa olla huppua, sukat tuntuu syystä tai toisesta aina pahalta, paitsi esim. pottuvarvas kyllä saa tulla ulos, siitä ei kitistä, mutta siis ehjät hyvät sukat tuntuvat pahalta.. Paitaa ei voi laittaa housuihin, sekin kun tuntuu pahalta. alkaa rasittaa toi jatkuva valitus. Näitä poikia on oikein kaksinkappalein ja mistään tuntoyliherkkyydestä ei ole kyse.

Nuorempi pojista ottaa selvästi mallia isommasta veljestä, mutta tämä isompi on ollut tällainen jo pienestä lähtien. Yritän toki laittaa mukavan tuntuisia vaatteita, välttää huppareita yms, muttakun mikään ei tunnu herroille sopivan.. Onko muiden lapset samanlaisia?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lapsena samanlainen. Valitettavasti jotkut asiat esim sukat ja alusvaatteet vaivaa edelleen.muuten ei ole enää niin paha ongelma. Olen jo yli 30.

Vierailija
22/26 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan normaali ihminen, mutta samoja "oireita" kuin teidän lapsilla. Pihoihin mennyt omaisuus, kun kaikki kutittaa. Laput leikkaan vaatteista ja olen todella tarkka siitä, että vaate tuntuu mukavalta päällä eli kangas ei kutita, pistele jne.
Lapsena sain hepulin, jos sukkahousujen saumat oli vähänkään väärässä paikassa tai vinossa.
Mä vannon myös kuivausrummun nimeen. Se pehmittää kaikki materiaalit kivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta tuli tuosta että varvas saa työntyä sukasta ulos mieleen että itse aistiyliherkkänä käytin lapsena kaksia sukkia päällekkäin, alla juuri sellainen mistä sai pottuvarpaan tungettua ulos, jostain syystä helpotti oloa kun oli jotain tungettuna pottuvarpaan ja viereisen varpaan väliin. Päälle sitten ehjä sukka. Jos oli vain yksi sukka myttäsin sitä siihen varpaiden väliin.

Nyt aikuisenakin on vielä vaihtelua mikä paita tuntuu hyvältä päällä. Välillä pitää olla se poolopaita jossa on kireä kaulus tai joku pantamainen kaulakoru, sitten taas tulee kausia jolloin tissivako pitää näkyä kun en kestä mitään sen yläpuolella. Ärsyttävää, mutta toisaalta eipähän jämähdä yhteen tyyliin.

Pikkuhousuja käytän enää vain kuukautisten aikaan pitämään siteen paikoillaan, ne tuntuvat aivan kauheilta.

Vierailija
24/26 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm mullakin on tällainen ja olen aikuinen... Tilanne on pahempi talvella, eli liittynee jotenkin ongelmaihooni. Ei mun mielestä hirveästi ylimääräistä vaivaa tarkistaa ostettaessa vaatteen materiaali (luonnonkuitua), saumojen olemus ja ratkoa irti laput...

Vierailija
25/26 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koko perhe, eli äiti ja aikuiset lapset. Vaikeinta ollut pojalla ja hän on kyllä meistä myös atooppisin. Villa kutittaa, fleese ei käy kun on liian kuumaa, jotkut kankaat liian karheita, joissakin saumat sattuu jne. Pesulaput leikataan pois. Itse inhoan rintaliivejä ja sukkahousuja yli kaiken ja kaula-aukon pitää olla iso, jottei ahdista. Poika kulkee monesti sukka vain toisessa jalassa (vieläkin 18v). Kun tulee kotiin riisuu itsensä "kalsareille" koska inhoaa vaatteita. Itse kuljen kotioloissa isossa kuluneessa "yöpaidassa" joka ei purista eikä kutita. Ongelmat liittyvät etenkin talviaikaan, ei niinkään kesään.

Ei mielestäni liity mitenkään mihinkään muuhun sairauteen, lapset pärjänneet koulussa keskimääräistä paremmin.

Vierailija
26/26 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fleece on muovia joten ei ihmekään jos tulee kuuma ja sen myötä aralle iholle vielä hikeä kutittamaan lisää...