Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tällä hetkellä ns. pop-lapsiluku?

Vierailija
30.08.2010 |

Minusta tuntuu, että se on 3-5. Ei ainakaan 1-2, se tuntuu että paukut on loppuneet kesken tms.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiluku on se perinteinen 2. Vapaaehtoisesti yhden lapsen perheitä tulee mieleen vain kaksi. Kolme lasta tuntuu olevan nouseva trendi, mutta ei yleensä koulutettujen naisten perheissä. Työura kärsii liikaa kolmesta äitiyslomasta ilmeisesti.

Vierailija
2/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta useimmalla 1-2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin näillä uusilla okt-alueilla.

Vierailija
4/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku tietty lapsilukukin on muotia? :O

Olette ihan hulluja. Eli pitääkö lapsia tehdä määrä x jos naapurillakin on? :D

Vierailija
5/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko pusertaa kolmas lapsi kun kaikki muutkin tekevät niin.

Vaihtoehtoisesti lapsia tulee olla vain yksi. Se tuntuu kertovan tietynlaisesta mielenosoituksesta lastentekobuumia vastaan.

Kahden lapsen perheet tuntuvat olevan sellaisia joissa 1) ei ole syystä tai toisesta saatu aikaiseksi sitä kolmatta ja se harmittaa kokoajan, 2) hankittu toinen mutta on tajuttu että "herranjumala olisi pitänyt jättää vain yhteen" tai 3) ollaan auttamattoman vanhanaikaisia.

Vierailija
6/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväinen olen - ehkä myös sitten "auttamattoman vanhanaikainen" :-D

Vierailija
7/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-6 lasta JA suorittanut yliopistotutkinnon, on hyvässä duunissa, hoitaa taloa jne.

Lehtijutuissa, joissa näitä hehkutetaan, tosin unohdetaan yleensä mainita että Super-äidin äiti on Super-mummo, joka hoitaa lapsia suurimman osan ajasta/hoitaa kotityöt, ja lasten isä on huippujohtaja, joka tienaa niin paljon ettei rahaa tarvitse murehtia...

Vierailija
8/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon 4-lapsisia perheitä.

Vierailija
9/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa korkeasti koulutettuja. Todella harvalla on neljä lasta, useammalla vain yksi.

Vierailija
10/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

okt-alueilla on 3. Korkeasti koulutetuilla myös.

Vierailija
11/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä oli taannoin juttua hesarissakin.

Vierailija
12/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitäs sitten tehdään, jos viiden vuoden päästä pop-lapsiluku onkin yksi?!

i]3, on uusi status-symboli Siitä oli taannoin juttua hesarissakin.

[/quote]

Vierailija
13/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prkl, kai se sitten on vielä kolmas väännettävä ;-)Mutta mitäs sitten tehdään, jos viiden vuoden päästä pop-lapsiluku onkin yksi?!

Höh, no sitten tietenkin annat pois kaksi lapsista, tai pidät niitä kellarissa. Täytyyhän sitä nyt muotia seurata!

Vierailija
14/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen jälkeen syntyi kaksoset :D Nyt meillä on tosi trendikkäästi kolme lasta, mut ei tarvinnu olla kuin kaks kertaa raskaana ja äitiyslomalla :)

Vierailija
15/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai 2, mutta 1 ei ole pop.

Vierailija
16/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaimmilla on sitten se 5.

Vierailija
17/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin trendinä on ollut 3 lasta jo aika pitkään. Nyt laman myötä on tapahtunut jonkinlainen paluu tiettyihin perusarvoihin, joihin kuuluu perheen ja läheisten merkityksen korostaminen ja todella voimakkaasti korostunut "slow life" -liike.

Viimeisen kahden vuoden aikana on meilläpäin ollut aivan mieletön vauvabuumi ja moni haaveilee nyt neljästä tai jopa viidestä lapsesta. Työelämä ei tuottanutkaan haluttua tyydytystä ja nyt sitä haetaan perheen ja yhteisön piiristä.

Vierailija
18/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näissä vanhemmat jo siinä iässä, että lisää ei ole tulossa.

Vierailija
19/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologinen trendi jatkaa nousuaan, joten eiköhän tuo lapsien määräkin seuraa sitä kohta. Trendikästä on 0 lasta tai jos ihan pakko on, niin 1 lapsi. Lapsihan on melkoinen saastuttaja. Vähäpäästöiset autotkin ovat nyt muodissa. Eiköhän lapsillekin kohta tule haittavero.

Vierailija
20/34 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kai sitä jotenkin tutkittukin, että ns. menestyneet ihmiset (miehet ainakin, helppohan heidän on haluta kun heidän vastuunsa niin paljon pienempi vielä keskimäärin lapsista ja vallankin raskauksista) haluavat nykyään lapsia kolme tai enemmänkin.

Itse haluaisin kaksi ja yhteenkin (joka meillä nyt on) olen enemmän kuin tyytyväinen. Mulla on tällainen periaate, että itsensä saa uusintaa, joten voi pariskuntana hankkia max. kaksi lasta. Ekologiset syyt on pakko alkaa ottamaan huomioon lastenhankinnassakin. Tosin kieltämättä en itse tekisi aborttia jos saisin kaksi lasta ja sitten tulisi vielä vahinkoraskaus (tätä kyllä tuskin tapahtuisi kun olen niin tarkka ehkäisystä). Mun elämä oli ja olisi vieläkin varmasti kyllä lapsettomanakin hyvää ja uskon, että monelle 0 lasta on hyvä vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi