Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3,5v. kävelee koko ajan varpaillaan??

Vierailija
30.08.2010 |

Miksiköhän näin? Onko jokin vialla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä että se on kivaa. Luulen sen olevan ihan normaalia :)

Vierailija
2/5 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain fysioterapeuttiserkultani seuraavat ohjeet:

"Muutamia juttuja varpailla kävelystä:

Jatkuva kävely varpailla johtuu lapsella todennäköisesti kiristyneistä pohjelihaksista, joten niitä olisi hyvä venyttää ja samalla aktivoida kantaiskua kantapäillä. Hyviä liikkeitä ovat esimerkiksi kyykkyliikkeet, joissa kantapäät pysyvät maassa kiinni (ei muuta kuin äiti ja mamma kyykkyhippaan :) ) ja kantakävely. Pohkeita saa hyvin venytettyä vanhalla tutulla "parisoudulla" eli omat jalat lapsen jalkapohjia vasten ja soudetaan vuorotellen eteen ja taakse. Venyttelyä voi kokeilla myös laittamalla lelun tms varpaiden alle kantapäiden pysyessä maa"ssa.

Ja kaikki nämä leikin varjolla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme käyneet 3kk välein fysioterapiassa seurannassa ja joudumme käymään siihen asti, että varvistus loppuu.

Ft:n mukaan johtuu siitä, että heikko/pehmeä lantionseudun hallinta ja hakee itselleen jämäkän asennon seisomalla varpailla=vartalon saa kaarelle taaksepäin. Varoittelee kovasti pohjelihaksen ja akillesjänteen lyhentymisellä sekä ryhtivirheillä.

Vaan kun sitä ei saa loppumaan. Tuntuu, että yleisin lause lapselle on, että kantapäät maahan. Nyt seisoo jo välillä taitettujen varpaiden päällä.

Vierailija
4/5 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin höpötin koko kesän pojalle "Kantapäät maahan!" Eräänä päivänä poika katsoi minua ja totesi: "Äiti, en minä kyllä oikein osaa kävellä nämä kantapäät maassa." Pienen selvittelyn jälkeen tajusin hänen tarkoittavan olkapäitä. :D

Vierailija
5/5 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vissiin puututtu lapsuudessa. Miehen tunnistaa helposti hänen kävelytyylistään.