Onko Suomessa pakko olla huono itsetunto, ettei pidetä leuhkana??
Tätä olen ihmetellyt...Kun ikinä ei saisi olla ylpeä itsestään, vaan heti muut ovat palauttamassa maan pinnalle (=etsimässä vikoja), jos jossain onnistuu.
Kun valmistuin yliopistosta, useat ihmiset ovat sen jälkeen tuoneet minulle esiin, ettei koulutuksella oikeastaan ole mitään väliä.
Tai toinen esimerkki, kun löydettiin kiva talo, niin porukka kävi vaan valittamassa, että onpa huonossa paikassa, onpa pieni ja niin edelleen.
Mikä siinä on, että kaiken pitäisi aina olla huonosti ja kaikesta pitäisi aina valittaa, niin sitten on muut tyytyväisiä?
Kommentit (5)
Jos on hyvä itsetunto ei tarvitse leuhkia ja sitten taas osaa jättää omaan arvoonsa ne jotka kaikesta näkevät vain negatiivisen.
Ihmeellisiä ystäviä sinulla kyllä on, ei tuollainen kommentointi ihan normaalia ole.
haukkumalla täällä tuttaviasi kateellisiksi?
en ole koskaan törmännyt tuollaisiin ihmisiin jotka haukkuisivat päin naamaa. mun kokemuksen mukaan se menee aina niin että toisia kehutaan maasta taivaisiin vaikkei edes oltaisi sitä mieltä, ja itseään sitten haukutaan, vaikka kaikki olisi loistavasti.
Ja sinä ilmennät huonoa itsetuntoasi haukkumalla täällä tuttaviasi kateellisiksi?
tarvitse olla huono itsetunto jos kateellisia ihmisiä saoo kateellisiksi ihmisiksi.
Avioliiton kautta on "ilo" tällaisia ihmisiä tuntea. Kyllä ollaan naama norsunvitulla ihan aina -minua moinen suuresti huvittaa. Luusereiden pahalla ololla en omaa oloani pilaa.
ja jos jotain on sanottava, niin mielummin hyvin negatiiviseen sävyyn.
Yksi kaverini valmistui sairaanhoitajaksi. Valmistujaisissa hänelle pariin otteeseen pari ihmistä jaksoi mainita että nyt sitten pääset perseitä pesemään paremmalla palkalla. (niin, molemmat kommentoijat eivät ole opiskelleet sitäkään..)
Kun samainen kaveri rakensi talon ja tupareissa kehuin innokkaasti kuinka upea talo se oli, niin sain näiltä urpoilta hitaita mulkaisuja ja kaikki negatiivinen jaksettiin ääneen mainita.(aika pieni vessa.. onpas keittiön kaapit.. kova peseminen ikkunoissa..) Mitään kehuja ystävän uurastus ei saanut heiltä.
En jaksa kuin ihmetellä näiden tyyppien elämää. Mahtaa olla kurjaa. Aina naama väärinpäin.