Kannattaako olla avioliitossa lapsen takia?
kun mies nykyään vihaa mua, lisäksi tietysti on kysymys siitä että olen työtön ja mies elättää joten en pysty lähtemään.
Kommentit (4)
eikä pariterapiaan suostu en tiedä saako tämän liiton ajan kanssa toimimaan tiedän vaan että aikaa se ainakin vie. Mies haluaa olla liitossa lapsen takia.
Mutta meillä sama tilanne. Lasten takia olemme yhdessä. Mies ei halua erota, sanoo, että haluaa viettää aikaa lapsen kanssa enemmän kuin joka toinen viikonloppu. Elämme ns. kulissiliitossa varmaan ainakin muutaman vuoden vielä,jolloin lapset ovat isompia. Pariterapiassa on käyty, siitä ei ollut meille apua. Itse olen myös työttömänä nyt eli vaikeaa olisi selvitäkään yksin. Yritän siihen mennessä löytää työtä, kun ero tulee, että jotenkin sit pärjään. Tsemppiä sinulle!
vanhempani olivat 30:stä vuodesta n.28 vuotta kulissiavioliitossa, ja voin sanoa, että meillä lapsilla on kaikilla jotain tunne-elämän ongelmia, joista joudumme itse tai lapsemme +puolisot(käyttäytymisestämme johtuen) kärsimään. Jos ette pysty tarjoamaan lapselle toisiaan rakastavia vanhempia yhdessä (parisuhdeneuvonnat/kurssit/terapiat läpikäyty sitä ennen jos mahdollista), kannattaa varmaan erota.
Pärjäät aivan varmasti, vaikka heti huomenna kävelisit liitostanne ulos. Ota vaikka yhteys sossuun, että miten he neuvovat toimimaan, jotta pärjäät rahallisesti?
Kataja - Parisuhdekeskus ry: http://katajary.fi/
Muutos alkaa itsestäsi! Tsemppiä!
Kannattaisi kuitenkin yrittää ensin selvittää tilannetta. Pariterapiaa, keskusteluja? Voisiko liiton vielä saada kuntoon? Pelkästään lapsen takia avioliitossa ei kannata olla, Juuri valmistui tutkimuskin, että lapset ovat onnettomampia jos pysytään yhdessä ja perheessä on jatkuvia ristiriitoja. Ota asia puheeksi miehesi kanssa ja pakota hänet selvittämään asiat kanssasi.