Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On ihan puppua että laadukkaat ja kalliit vaatteet kestävät kauemmin käytössä

Vierailija
29.08.2010 |

ja kestävät sisarukselta toiselle. Meillä ainakin poika saattaa saada päähänsä maalata tai liimata jotain niissä laadukkaissa kuteissa enen kuin ehdin kissaa sanoa ja siinä meni laadukkaat vaatteet maalausvaatteiksi... Joo, perustelkaa te vaan mutta näin minä olen huomannut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että poikasi pistää sen pilalle. Vai onko? Kyllähän ne kestää sisaruksillekin hyvänä, jos ei niitä sutata maaliin, liimaan eikä rymytä reikäisiksi.

Halvemmissakin vaatteissa on ihan kestäviä, mutta harmi vaan kun ei ihan joka merkistä tiedä, millanen se on. Eikä aina saman merkin kaikki vaatteetkaan ole laadukkaita -tämä seikka ärsyttää kevyesti.

Vierailija
2/15 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aina kun panostan ja ostan jonkun kalliimman, "hienon" topin tai paidan, se menee pilalle ekan tai toisen käytön jälkeen. Kevyetkään tahrat eivät lähde pois ja kuosi/väri/kangas menee pilalle pesussa (vaikka pesen ohjeiden mukaan). :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aina kun panostan ja ostan jonkun kalliimman, "hienon" topin tai paidan, se menee pilalle ekan tai toisen käytön jälkeen. Kevyetkään tahrat eivät lähde pois ja kuosi/väri/kangas menee pilalle pesussa (vaikka pesen ohjeiden mukaan). :(

Vierailija
4/15 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin jos sotkemista ei otetan huomioon, niin laadukkaat vaatteet (= yleensä kalliimmat) kestää paremmin käyttäjältä toiselle. Vieläpä hyvännäköisinä, oikean värisinä ja muotoisina.

Mutta esim. Marimekko ei enää ole laadukas, vaikka kallis onkin. Saattaa jo parissa pesussa vaate olla kuluneen näköinen, vaikka oikein pesisi.

Vierailija
5/15 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mikään vaate kestä, jos sitä kohdellaan huonosti tai väärin?!

Itse ainakin olen huomennut, että esim. Name Itin sukkahousut menevät tosi nopeasti huonoksi, kun taas vaikkapa POP:n sukkikset kestävät pesusta toiseen hyvinä. Kummatkaa eivät varmaan kestäisi, jos niihin leikkaisi saksella reiän.

Vierailija
6/15 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omista vaatteistani joissakin merkeissä:( esim. eräs neule nukkaantui ekan käyttökerran jälkeen, en pessyt kertaakaan vaan palautin kauppaan, koska maksoi yli 100€.

Vierailija
7/15 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut suuren osan H&M vaatteista olevan tosi kestäviä! Ihan esimerkiksi mulla on H&M:n bodyja 9 vuoden takaa, jotka ovat kiertäneet meidän 3 lasta ja siskon 2 lasta ja ovat vielä aivan kuosissa ja myyntikelpoisia kirpparilla, koko satsi meni päivässä hinnalla 0,50-1 e. Mulle kriteeri on se, että vaate pitää muotonsa eli kaulukset eivät lörpähdä eikä saumat kierrä ja vaate on tahraton (Tähän ei toki itse voi vaikuttaa) ja nukaton.

Sitten samassa setissä oli mm. Tommy HIlfigeriä, Legoa, Burberrya ja Gantia, joista osa oli jo meidän kuopuksella ihan kamalassa kunnossa, just esim. kaulus lörpähtänyt sellaiseen tilaan ettei pysy enää vauvan päällä.

KOululaisilla ongelma on just tuo, että yhtäkkiä paidassa/housuissa on jotain maalia ja se on sitten siinä - oli hankintahinta sitten 5 e-50 e.

Mutta ihan käytössäkin kallis hinta ei todella takaa laatua!

Vierailija
8/15 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten samassa setissä oli mm. Tommy HIlfigeriä, Legoa, Burberrya ja Gantia, joista osa oli jo meidän kuopuksella ihan kamalassa kunnossa

Legon vaatteita, jotka ovat kauttaaltaan nukkaantuneita ja kulahtaneita. Roskiskamaa, joka on myynnissä ilmeisesti merkin takia.

Vierailija
9/15 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:n vaatteiden laatu vaihtelee aika plajon. tai siis joskus saa vaatteita, jotka kestävät tosi hyvin.

farkut taas eivät kestä ollenkaan, minulla kolme lasta ja aina polvissa reitä joita paikkailen.

naisten vaatteissa on kyllä vaikka minkälaista esimerkkiä siitä, että kalliskin vaate voi olla laadultaan aika huono.

Vierailija
10/15 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös n. 92-senttisten farkut ovat meidän "rymyeetulla" kestäneet tosi hyvin! Tykkään kun vaatteet ovat värikkäitä, kohtuuhintaisia ja kestäviä. Osa paidoista on todella ohutta puuvillaa, mutta toisaalta kerrospukeutuminen on mukavaa kun pitkähihainen ei ole ylikuuma.

Vierailija
11/15 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy on tuossa tapauksessa lapsessa ja vanhemmassa.

Vierailija
12/15 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Gantin tai Timberlandin vaatteet ovat ihan järkyttävän paksua ja tönkköä kangasta. No joo, ei sellainen kangas kulu hetkessä mutta ihmettelen että joku edes sietää pitää päällä paitaa joka on niin tönkkö.

Vierailija
13/15 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herranjestas! Jokainen neule nukkaantuu, se on sen ominaisuus! Olkoon miten kallis tahansa. Varsinkin jos on 100% villaa. Nukan pitäisi rauhoittua kun sen kerralla nyppii tai ottaa pois samettiharjalla.

Ja kannattaa tuuletella niitä neuleita eikä kauheasti pestä, pysyy paremmassa kunnossa

Vierailija
14/15 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herranjestas! Jokainen neule nukkaantuu, se on sen ominaisuus! Olkoon miten kallis tahansa. Varsinkin jos on 100% villaa. Nukan pitäisi rauhoittua kun sen kerralla nyppii tai ottaa pois samettiharjalla. Ja kannattaa tuuletella niitä neuleita eikä kauheasti pestä, pysyy paremmassa kunnossa

Mulla on monia Peter Hahnin neuleita, eikä yhdessäkään ole nukkaa. Vanhimmat on yli 5-6 vuotta vanhoja ja ihan kuin uusia. Nuo on muistaakseni ihan 100% puhdasta uutta villaa ja kashmiria. Kaikki noista on konepestäviä ja nukkaa ei ole näkynyt! Ja on pidetty paljon! Kyllähän nuo maksaa, mutta kestää ja säilyy ihan uuden näköisinä vuosia!

Vierailija
15/15 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kestävät sisarukselta toiselle. Meillä ainakin poika saattaa saada päähänsä maalata tai liimata jotain niissä laadukkaissa kuteissa enen kuin ehdin kissaa sanoa ja siinä meni laadukkaat vaatteet maalausvaatteiksi... Joo, perustelkaa te vaan mutta näin minä olen huomannut.

Eikä lapsiraukat saa edes leikkiä vapaasti, ettei vaan ne vaatteet mene pilalle :(. Meillä tarhassa yksi tyttö saa aina liki hysteerisen kohtauksen, kun jotain ruokaa esim. vahingossa tipahtaa vaatteille. Äiti kuulemma suuttuu, kun vaatteet on likaiset :(