Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

teinkö oikein? (poliiseille ilmoitus)

Vierailija
29.08.2010 |

eli oltiin lauantaina miehen kanssa ajamassa siinä 22.-22.30 aikoihin kotiin (lapsi oli mummilla yötä, ennenkuin joku alkaa siitä valittaa)

Huomasin siinä porukan, niillä oli kaikilla olueet käsissä ja nuorehko naikkonen siinä porukassa rattaiden kanssa... soitin poliiseille, että voisivatko tarkistaa tilanteen... en tietenkään tiedä miten sitten kävi...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mitään ongelmaa ollut, niin hyvä niin.

Ja jos oli, niin kukaan ei voi ainakaan syyttää sinua välinpitämättömyydestä.

Vierailija
22/30 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi ihmiset eivät useammin ilmoita poliisille naapureistaan. Harva se päivä seinän läpi kuuluu lapsen itkua, eikä kukaan minun lisäkseni soita poliisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin samaa, kun olin eilen Särkänniemessä ja siellä oli humalainen pariskunta nelivuotiaan (?) lapsensa kanssa. Sille vaan huusivat ja räyhäsivät. Olin aikeissa ryhtyä toimeen, kun sattumalta tapasin yhden tutun lapsensa kanssa ja tämä tuttu lupasi hoitaa asian. Tulikohan hoidetuksi, kun myöhemmin tajusin, että tuttukin oli tuiskeessa. (Tajusin, kun sen tutun ex tuli sinne lastaan hoitamaan ja sanoi, että ex-mies pyysi, kun oli tuiskeessa itse ja sitä exää ei enää näkynyt)

Vierailija
24/30 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi ihmiset eivät useammin ilmoita poliisille naapureistaan. Harva se päivä seinän läpi kuuluu lapsen itkua, eikä kukaan minun lisäkseni soita poliisille.

mistä lähtien on pitänyt soittaa poliisille, jos kuulee lapsen itkua?

Vierailija
25/30 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epämääräisesti?

Kai nyt aikuinen ihminen, vanhempikin, saa olutpullon juoda? Lapsen turvallisuus vaarantuu siinä vaiheessa, jos niitä juodaan useampi ja humallutaan. Vai miten suhtaudutte ruokaravintolassa asioivaan perheeseen, jolla vauva rattaissa mukana ja tilaavat lasilliset viiniä ruuan kylkeen? Soittaisiko, ap, poliisille sellaisessakin tapauksessa?

Vai saako hienossa ravintolassa juoda lapsin viiniä ilman, että lapsen turvallisuus vaarantuu, mutta ulkona ei pullollista olutta? - Ja siis en nyt ota kantaa siihen, teitkö oikein vai väärin, kun et tarkemmin kuvaile tilannetta. Oliko kyseessä ihan siisti aikuisporukka, joilla nyt sattui olemaan pullolliset olutta mukana, vai joku selvästi ryypiskelevä nuorten aikuisten rymyporukka?

Vierailija
26/30 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lasta ei olla myymässä? Tai että rattaissa on lapsi? Vai että äiti ei saa olla klo 22.00 lapsen kanssa ulkona?

Jepjep, joka päivä lapsia hakataan, poltetaan tupakalla, revitäämn hiuksista, kuristetaan - ja me olemme niin kamalan huolissamme siitä, onko joku lapsi klo 22.00 rattaissa ulkona.

Itse en erota kaljatölkkiä ja energiajuomatölkkiä toisistaan pimeässä 30 m päästä itsestäni.

Vierailija
27/30 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vielä ihmettelee, etteivät muut ilmianna itkeviä pikkulapsia?

Vierailija
28/30 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti on kunnossa hoitaakseen lasta.

Vierailija
29/30 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän tuo edes haittasi?

Itse olen ollut bileissä, jotka siis olivat erään sukulaiseni kotona. Paikalla oli myös vauva, ja vauvan äiti oli siis aivan selvä. Miesporukka oli melkoisen humalassa ja yksi heistä kaatoi vaunut, joissa vauva nukkui. Äiti oli käymässä vessassa.

Vierailija
30/30 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lasta ei olla myymässä? Tai että rattaissa on lapsi? Vai että äiti ei saa olla klo 22.00 lapsen kanssa ulkona?

Jepjep, joka päivä lapsia hakataan, poltetaan tupakalla, revitäämn hiuksista, kuristetaan - ja me olemme niin kamalan huolissamme siitä, onko joku lapsi klo 22.00 rattaissa ulkona.

Itse en erota kaljatölkkiä ja energiajuomatölkkiä toisistaan pimeässä 30 m päästä itsestäni.

En oikeasti ymmärrä näitä "pidä huoli omista asioistasi ja kävele vain ohi" -ihmisiä. Kyllä, joka päivä lapsia hakataan, kuristetaan ja vaikka mitä, ja aika usein sen tekee humalainen aikuinen. Mistä sinä voit tietää, ettei tätä lasta juuri pahoinpidelty? Vai vaaditko ihan rysän päältä kiinni, ennen kuin voi pyytää poliisia tarkistamaan asian? Että siinä sitä lasta pitäisi suoraan hakata?

Jos poliisilla on kiireellisempiä asioita, eivät käy sitä tarkistamassa. Niin yksinkertaista. Mutta eipähän ap:n tarvitse miettiä, että käänsikö jälleen selkänsä jollekin avuttomalle lapselle. Niin kuin moni täällä näyttää tekevän. Ei, kukaan ei vielä syyttänyt äitiä mistään. Mutta kun ollaan porukassa, missä selkeästi ryypätään (en hetkeäkään usko, että porukka nautti ulkotiloissa olutta lähteäkseen sen jälkeen teatteriin), niin on oikein hyvä tarkistaa, että lapsella on kaikki hyvin.

Lapsi saa tottakai olla klo 22 rattaissa. Onpa meidän lapsi ollut klo 1 rattaissakin nukkumassa. Mutta on eri asia, onko rattaiden työtäjä humalassa vai ei. Pysytäänpä aiheessa, jooko?

Ja jos sinä et erota kaljatölkkiä energiajuomatölkistä, niin se on oma ongelmasi. Jotkut toiset voivat sen erottaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi