Karppaus ja alkoholi
Menen viikon päästä bilettämään ja olen ollut ketoosissa (sekä laihtunut 5kg) kuukauden ajan. Minkä verran uskaltaa juoda vai pitäisikö vältellä juomista tässä vaiheessa?
Kommentit (3)
Yks kaveri lotraa hillittömiä määriä punkkukolaa "karpatessaan".
Miksi karppaus lainausmerkeissä? Syöväthän ihmiset joskus herkkuja vähärasvaisellakin ruokavaliolla, eikä kukaan silti väitä etteivät oikeasti olisi pääsääntöisesti vähärasvaisella ruokavaliolla. Ja punkku on ihan karppisopiva juoma muutenkin, vaikka alkoholi katkaiseekin ketoosin. Ei ketoosi ole olennainen osa karppiruokavaliota tai -elämäntapaa.
Ei karppaus ole mikään jokotai-asia kuten esim veganismi.
mutta kyllä mä vaan olen käyttänyt. Nykyään tosin light-siidereitä, ja juon vaan sen verran kun itsestä tuntuu "hyvältä"; joskus känniin asti, joskus vaan pikku hiprakkaan. En koskaan suunnittele etukäteen, minkä verran joisin... Valkkari ja vichyhän on myös suositeltavia juomia, jos niin voi alkoholista sanoa :)
ihan siitä syystä että joskus karppauksen aloittaessa elimistö reagoi alkoholiin normaalia herkemmin.
Karppaus.infon foorumilla monet ovat raportoineet juoneensa itsensä vahingossa tolkuttomaan kuntoon pienillä määrillä alkoholia.
Alkoholi katkaisee ketoosin kyllä, mutta siihen pääsee takaisin kun alkoholi haihtuu elimistöstä.