Ikeaa mollaavat vain ne, jotka eivät ole koskaan
siellä käyneetkään/sieltä ostaneet. Toki siellä on edullista, mutta se ei tässä tapauksessa tarkoita aina myös huonoa (vrt. Sotka tai muut, joista oikeasti saa sekundaa halvalla).
Ikeasta saa paljon mm. massiivipuukalusteita, jotka ovat tyylikkäitä ja kestäviä, lisäksi sieltä saa paljon hyvännäköistä toki huokeallakin ja lapsiperheesen hyvin sopivaa muovitavaraa, mutta turha mollata koko ketjua yksittäisten tavaroiden perusteella.
esim. Ikean keittiöt ovat loistavia hinta-laatusuhteeltaan.
Suututtaa kun mollataan tuntematta/tietämättä faktoja.
Kommentit (41)
Parin vuoden sisällä pitää ostaa uusi, eli ei se lopulta halvemmaksi tule. Kumpi tulee halvemmaksi ostaa 800€ kirjahyllyn 3-5 vuoden välein vai sellainen joka on käytössä 30 vuotta? Varsinkaan kun se ei nyt ollut rahasta kinni... Ainakin edellinen kirjahyllyni Askosta oli samaa hintaluokkaa (mutta pienempi) kuin Ikean kyhäelmä. Askon hylly on vieläkin hyvässä kunnossa 5 muuton ja 10 vuoden jälkeen. Mielestäni tuo Askon kirjahylly oli huomattavasti parempi sijoitus! Harmittaa kun en tällä kertaa "sijoittanut" yhtä hyvin (=kuuntelin miehen mielipidettä).
Samat kalusteet 30 vuotta! Etkö kyllästy? Halua vaihtaa tyyliä?
Jotain parempaa saattaa joskus löytyä, mutta ne sitten maksaa ihan yhtä lailla kuin muuallakin. Ennemmin siis ostan muualta ja vältän ne ruuhkat.
Lakanoita en suosittele kenellekään. Ns. satiinilakanat ovat karmeita löpryjä ja keräävät pölyä. Satiinia ne ei ole nähneetkään :( Ei ne olleet edes mitenkään halpoja.
Aikaisemmin ostettu vain jotain pientä. Hankittiin Billy-kirjahyllyjä. Menikö meidän rahat hukkaan? Kertokaa te viisaammat :) Meillä vielä hyllyt odottaa kasaamista. Ajateltiin ostaa Ikeasta vielä lastenhuoneeseen vaatekaappi. Ollaanko ihan hulluja?
hinta määrää laadun . Olen ostanut halvalla ja saanut huonoa. Uskon, että kalliimmat tuotteet siellä kestävämpiä.
ja mollaan silti. En kylläkään laatua vaan viihtyisyyttä. Ymmärrän kyllä, että tietyt asiat ovat niin kuin ovat, jotta hinnat saadaan pidettyä Ikea-tasolla mutta silti aina jaksaa ärsyttää kun esteettinen shoppailukokemus jää väistämättä pahasti pakkasen puolelle.
ole kokemusta Suomen Ikeasta nykypäivänä. Tätä juuri tarkoitin.
t. ap
ja joskus olen jotain ostanutkin, mutta yleensä tulen tyhjin käsin pois.
Ei ole minun kauppani, mutta tiedän monia jotka ostavat paljonkin ja ovat tyytyväisiä.
Se on täynnä viimeistelemätöntä, huonosti muotoiltua höttöä, mutta sieltä voi onnistuessaan tehdä kelvollisia pikku löytöjä. En esim. tyytynyt mihinkään kylpyhuonevarusteisiin pyyhekoukuista lähtien.
Siellä on niin vähän sitä ostamisn arvoista edullista, että ei ole minun kauppasuosikkini ollenkaan.
Kallista saa kalliilla sitten muualtakin.
edullisia, kestäviä ja hyvännäköisiä huonekaluja ja mattoja. Miksi sotkaa saa mollata?
ja olen todella tyytyväinen.
Aikaisemmassa kodissamme meillä oli puustellin keittiö. Sekin oli ihan jees.
Nyt jos remppaisimme/rakentaisimme, niin valitsisin edelleen ikean keittiön. Hyvin on toiminut ja vuosien kulutusta kestänyt.
mä kyllä mollaan ihan kokemuksesta, joten ei sunkaan faktas nyt oikein päde.
Ja jos en olekaan ihan kaikkea sieltä ostanut, niin voin kuitenkin niiden hankintojen perusteella, joita olen ostanut, niin mollata ko ketjua.
ja Ikean keittiöissä oli hintaeroa?
Mutta kyllä sieltä paskaakin saa ja paljon. Ostettiin keittiön pöytä ja tuolit, on täysin puuta mutta niin pehmeää että jäljet jää kun kirjoittaa paperille kuulkärkikynällä. Kiva lukea kauppalappu keittiönpöydästä =D
Ja se kokoaminen on aina ihan yhtä p***eestä!
Ja klommoja voi olla jo ennenkun on ees käyttänyt huonekalua, niin ohkasesti pakattu.
Mutta silti käymme ikeassa.
pussilakanoita
mattoja
tv taso
verhot
petauspatja
ruokapöytä
korihyllyt kaappiin
ilmoitustaulu
ainaskin nämä lähiaikoina..
ja ostettu sekä Suomesta että USAsta ja joukossa on hyviä löytöjä ja roskaa, sekä että. Muuttomiehet tuhahtelevat ikeakamalle, että niitä ei saa purettua eikä uudelleen kasattua ja se pitää esim. joidenkin hyllyköiden kohdalla tasan paikkansa.
Enemmän harmituksen aihetta on niiden toimintaprosesseissa ja logistiikassa - jotka on vuosien mittaan kyllä parantuneet - ja siinä ryysiksessä, minkä "täällon niin ihana vaan katsella ja hiplata krääsää"-bussiväestä, jotka tukkivat kaupat ja kassajonot. En mene Ikeaan viikonloppuisin, jos suinkin voin sen välttää.
Viimeksi otti päähän se kun ostin mökille valaisimia ja asennusvaiheessa huomattiin, että niissä pirulaisissa ei ole nykyaikaista töpselikiinnitystä. Eikun ajamaan rautakauppaan hankkimaan 2 euron töpsyköitä, aivan turhaan. Onko tosiaan aivan välttämätöntä hinata hinnat alas tarpeellisten osien kustannuksella. Itse lamppuihin olen kyllä edelleen tyytyväinen.
pussilakanoita
mattoja
tv taso
verhot
petauspatja
ruokapöytä
korihyllyt kaappiin
ilmoitustauluainaskin nämä lähiaikoina..
entä korihyllyt?? tai ilmoitustaulu?? mitenkä teillä oikein käytetään tavaraa jos saatte kaikki rikki????
pussilakanoita mattoja tv taso verhot petauspatja ruokapöytä korihyllyt kaappiin ilmoitustaulu ainaskin nämä lähiaikoina..
entä korihyllyt?? tai ilmoitustaulu?? mitenkä teillä oikein käytetään tavaraa jos saatte kaikki rikki????
että olisivat menneet rikki, vaan olivat paskoja, laadultaan siis varmaan :D
Esim verhot on voineet vaikuttaa hyviltä, mutta ekan pesun jälkeen vaikka menettäneet kuosinsa, kun niin pskaa laatua...
reunat säröilee tosi helposti. Huonekaluista ei huonoja kokemuksia, muttei niitä olekaan meillä kuin muutamia. Lasten tavarat ihan laadukkaita myös. Esim. joku lasten linnateltta on kestänyt kovassakin käytössä kohta jo 7 vuotta :)
Ostin alkukesästä Bestå kirjahyllyn ja kyllä harmittaa että tuli heitettyä 800 € hukkaan. Kaupassa se näytti vielä hyvältä, mutta kokoamisvaiheessa karu totuus paljastui. Laatikoiden ja kaapinovien puukuviointi oli eri suuntaan, pinnat naarmuuntuu todella helpolla ja se kokoaminen oli ihan oma lukunsa. Reiluun tonnin lisäpanostuksella olisin saanut sellaisen hyllyn joka olisi toimiva vielä parinkin vuoden jälkeen.
Tosin tämä meidän Stenstorp (tai vastaava) keittiösaareke on ollut ihan toimiva. Tosin alkuun sitä piti öljytä kahden päivän välein kuukauden ajan. ARGH!
Massiivipuiset huonekalut ovat laadukkaita, samoin lasten pussilakanat (aikuisten kuosit ei oikein iske), säilytyskorit yms ihan jees. Ikean keittiöt on laadullisesti ihan yhtä hyviä kuin muidenkin valmistajien, huikeasti halvempia vain.
Minä ihmettelen aina sitä, että ihmiset ei muka osaa koota Ikean kalusteita! Apinakin osaisi koota ne.