Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino vain nousee!!! Mitä tämä nyt on? Lisäsin liikuntaa,

Vierailija
29.08.2010 |

enkä takuulla ole syönyt enempää kuin aiemmin... paino nousee vain! Tavoitepaino 60 kg, keväällä se oli 62 kg, äsken punnittuna 65 kg!!! Pituutta 166 cm.

Käyn kuntosalilla, jossa teen "rankkaa" treeniä (2-4 krt viikossa), lisäksi lenkkeilyä kävellen ja hölkäten. Kroppa on kiinteytynyt, mutta en todellakaan usko että tuo 3 kg on lihasta... Mitä se on, nestettäkö? Vai läskiä kuitenkin?

Mitäs nyt tekisin, onko hyviä vinkkejä kellään?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä ovat palstan salitreenigurumammat?

Vierailija
2/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teetkö yhtään aerobista liikuntaa jne. Kuinka kauan olet liikkunut? Osa selittyy varmaan nesteellä ja voihan siellä lihastakin olla tullut :) Utse treenaan salilla ja vaaka ei kerro totuutta mitä kropassa tapahtuu, vaan vaatteet ja peili. Paino voi noustakin, mutta vaatteet väljenee tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mahdollisimman vähän perunaa, riisiä tai makaroonia. Lämmin ruoka (1 krt/päivä) koostuu siis lihasta/kalasta ja kasviksista. Leipää max 1-2 palaa päivässä. Proteiinia tankkaan rahkasta, leipäjuustosta ja treenin jälkeen patukasta. Hedelmiä menee 1-2 päivässä. Ennen urheilua syön usein annoksen kaurapuuroa voisilmällä. Maitoa menee pari lasillista päivässä. Energiansaanti on mun mielestä ihan balanssissa liikuntaan - jos syön vähemmän, en jaksa treenata/lenkkeillä.

Salitreeni kestää aina 60 minuuttia tai vähän yli, siinä mukana 10 minuuttia alkulämmittelyä kuntopyörällä tai soutulaitteella. Kävely- tai hölkkälenkkejä teen 1-3 krt/vko, salitreeniä nyt siis sen 3 krt/vko.

Näin on mennyt nyt 2 kk, aiemmin treenasin salilla vain 1-2 krt/vko (todella tehokkaasti kuitenkin!), lenkkiä tuli tehtyä samaan tapaan.

Paino tosiaan vaan kasvaa, ja vaatteetkin puristavat ikävästi - en siis ole "tiivistynyt" vaan ihan laajentunut :(

Missä menee pieleen? Vai voisko tää liittyä vaan tuohon salitreenin tehostumiseen, olis sitten vaan jotakin turpoamista tai jotain.... En ymmärrä!

ap

Vierailija
4/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aineenvaihdunta jotenkin jumissa. En osaa selittää miksi tuntuu sille (vatsa toimii suht hyvin), mutta olo on turpea. Hahhaa, tietenkin on, kun paino vaan kasvaa....!!!!

ap

Vierailija
5/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laittanut syömisiäsi vaikkapa Kiloklubiin, siitä näkee tarkasti kuinka paljon syöt ja paljonko saat proteiinia, hiilareita ja rasvaa päivän aikana. Annoskoot ovat myös merkittäviä; vaikka söisit vain yhden lämpimän aterian päivässä, voi olla että syöt silti liikaa. Patukoita en söisi joka päivä ja hedelmissäkin voi olla paljon sokeria. Miten treenaat salilla?

Tässä minun esimerkkiruokani, jolla olen tiputtanut painoa 7kg 5kk aikana:

-puuroa ja puoli purkkia raejuustoa, 2 kuppia kahvia rasvattomalla maidolla

-lounaaksi salaatti ja tonnikalapurkki/muuta kalaa/kanaa/katkarapuja

-välipalaksi omena

-kotona syön lämpimän ruoan, esimerkiksi eilen söin hirvikäristystä, muusia, raejuustoa puli purkkia

-trenin päälle palautusjuoma

-iltapalaksi rahkaa puoli purkkia/kokonainen+marjoja tai munakas 2-3 munasta.

Vierailija
6/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti laihduttaa 20kg. 13kg laihdutettuani aloitin vuosi sitten liikunnan ja siihen tyssäsi painon lasku. Lihasmassaa ei ole tullut lisää, tai kuntosalilla tehdyn kehonkoostumusmittauksen mukaan sentääm +100g, mutta rasvakudoksen määrä oli kasvanut 1,5kg. Koko ajan olen laskenut kalorilaskuri.fi :ssä kaloreita ja ollut 500kcal vajeella jolla PITÄISI LAIHTUA 500g/vko. Mutta kun en vain laihdu, päinvastoin, jos yhtään lipsun paino nousee rakettina. Mä olen ajatellut asian näin että kun aloitin liikunnan niin elimistö joutui jonkinlaiseen paniikkiin energian riittävyydestä ja iski jonkinlaisen säästöliekin päälle. Saan kuitenkin liikunnasta niin paljon, että olen ajatellut että painon pudotus saa jäädä toissijaiseksi tällä hetkellä. Minulla on siis edelleen liki 10kg pudotettavana ja kyse ei ole liian alhaisesta tavoitepainosta vaan tavoitepaino on normaalipainoisen bmi ylärajan rikkominen.

Vierailija
7/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielläkin kun näkee niin monenmoista treenimetodia että..

Vierailija
8/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti laihduttaa 20kg. 13kg laihdutettuani aloitin vuosi sitten liikunnan ja siihen tyssäsi painon lasku. Lihasmassaa ei ole tullut lisää, tai kuntosalilla tehdyn kehonkoostumusmittauksen mukaan sentääm +100g, mutta rasvakudoksen määrä oli kasvanut 1,5kg. Koko ajan olen laskenut kalorilaskuri.fi :ssä kaloreita ja ollut 500kcal vajeella jolla PITÄISI LAIHTUA 500g/vko. Mutta kun en vain laihdu, päinvastoin, jos yhtään lipsun paino nousee rakettina. Mä olen ajatellut asian näin että kun aloitin liikunnan niin elimistö joutui jonkinlaiseen paniikkiin energian riittävyydestä ja iski jonkinlaisen säästöliekin päälle. Saan kuitenkin liikunnasta niin paljon, että olen ajatellut että painon pudotus saa jäädä toissijaiseksi tällä hetkellä. Minulla on siis edelleen liki 10kg pudotettavana ja kyse ei ole liian alhaisesta tavoitepainosta vaan tavoitepaino on normaalipainoisen bmi ylärajan rikkominen.

Vierailija
9/49 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten paljon sitä voi olla, en tiedä. ainakin osa tuosta painonnoususta selittynee nesteellä kuitenkin, koska käsittääkseni lihastreeni turvottaa lihaksia (ja niihin kertyy nestettä?). vai onko joku asiantuntevampi eri mieltä?

Vierailija
10/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kanssa hulluna salilla kahden vuoden ajan enkä ainakaan laihtunut siellä lisäksi aloin kaivata ulkoilua enemmän.

Sitten irtisanoin jäsenyyden ja aloin tehdä pitkiä kävelylenkkejä 5-7km tai lyhyempää juoksulenkkiä ja vähentää syömistä eli työpäivisin salaattiannos riittää.

Nyt kesän aikana lenkit vähän unohtui mutta edelleen pelkkä syömisen vähentäminen on pitänyt painon tuossa 60kg ja olen ihan tyytyväinen.

Lopputulos on että syömisen vähentäminen laihduttaa tehokkaammin kuin hulluna liikkuminen...

Vierailija
11/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kanssa hulluna salilla kahden vuoden ajan enkä ainakaan laihtunut siellä lisäksi aloin kaivata ulkoilua enemmän.

Sitten irtisanoin jäsenyyden ja aloin tehdä pitkiä kävelylenkkejä 5-7km tai lyhyempää juoksulenkkiä ja vähentää syömistä eli työpäivisin salaattiannos riittää.

Nyt kesän aikana lenkit vähän unohtui mutta edelleen pelkkä syömisen vähentäminen on pitänyt painon tuossa 60kg ja olen ihan tyytyväinen.

Lopputulos on että syömisen vähentäminen laihduttaa tehokkaammin kuin hulluna liikkuminen...

Vierailija
12/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipä ja puuron syynti syypää ja jos haluat laihtua niin jätä sokerit ja rasva pois. En tajua sitä että tankkaat itsesi puurolla ennen urheilua? Puoli banaania on tarpeeksi ja just ennen urheilua ei pitäs oikeestaan syödä mitään. Lisää lenkkeilyä ja kun tulee parempi kunto niin kyllä jaksat sitten vähemmälläkin. Tietenkin se alussa väsyttää mutta siihen tottuu. Ihmiset tekee tätä virhettä aika paljon kun luulevat että pystyvät tai on tarvis syödä enemmän kun treenaa mut sittenhän se paino ei laske.

Vierailija
13/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ruokailun jälkeen 1h tai ennen ruokailua.

Ei liikunnasta satunnaisesti ole apua.

Vierailija
14/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kuukautta sitten. Lisäsin liikuntaa. Ja noista makeista tuli viikossa ainakin 2000kcal!

Olen keventänyt muutenkin ruokailujani, en käytä alkoholia tms. Ja paino ei ole tippunut grammaakaan.

Vierailija
15/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ruokailun jälkeen 1h tai ennen ruokailua.

Ei liikunnasta satunnaisesti ole apua.

Lounaalla kevyt sapuska ja 1h ja päivällisen jälkeen illalla 1h tekee vaivaiset 3h liikuntaa päivä. Ei ole paha. Eikä kerry ylimääräistä vaikka herkuttelisi kohtuudella. Toki silti läskiä vähän jää mutta ei kerry ylimääräistä.

Vierailija
16/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipä ja puuron syynti syypää ja jos haluat laihtua niin jätä sokerit ja rasva pois. En tajua sitä että tankkaat itsesi puurolla ennen urheilua? Puoli banaania on tarpeeksi ja just ennen urheilua ei pitäs oikeestaan syödä mitään. Lisää lenkkeilyä ja kun tulee parempi kunto niin kyllä jaksat sitten vähemmälläkin. Tietenkin se alussa väsyttää mutta siihen tottuu. Ihmiset tekee tätä virhettä aika paljon kun luulevat että pystyvät tai on tarvis syödä enemmän kun treenaa mut sittenhän se paino ei laske.

Kokonaisuus ratkaisee. Sielä kuntosalillakin voi käydä treenaamassa tai "treenaamassa", kyse onkin siitä mitä tekee ja miten tekee.

Vierailija
17/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa jaettu kolmeen osaan. Treenissä teen 3-4 sarjaa, 10-15 toistoa/sarja. Isommilla painoilla vähemmän toistoja, pienemmillä enemmän. Teen niin että "tuntuu", siis seuraavina päivinä lihakset todella kipeet. Lihaksia olen kyllä saanutkin, silleen että huomaa, mutta silti en pitäisi tätä painnnousua näiden lihasten ansiona...

Syön pieniä annoksia, en siis kuin hevonen.

Pointtini tässä aloituksessa siis on se, että kun syön suht samaan tapaan kuin aiemmin, mutta liikunnan määrä (nimenomaan salitreenin) on kasvanut 1-2 --> 3-4 krt/vko, niin eikö painon pitäisi laskea??? Mulla se siis on kasvanut!

Ymmärrän kyllä, että laihtuakseen pitäisi syödä vähemmän. Ok, jos lähtökohtaisesti mulla olis ollut laihtumistavoite, mutta kun ei ollut. Lisäsin salitreenin määrää siksi, että saisin timmiyttä lisää ja toisaalta ettei paino ainakaan kasvaisi.... Yhyy, niin tässä kuitenkin kävi.

Vai mitenkähän käy, jos jatkan tälla tavalla jatkossakin... ruokamääriä tms. voi aina tarkastella.

ap

PS. Ja sille joka ihmetteli miksi tankkaan hiilareita ennen urheilua; mulla on diabetestaipumusta ja herkäsi heilahteleva verensokeri, eli jos en pidä verensokeria tasaisena, en jaksa urheilla yhtään. Valkoista sokeria ja vehnäjauhoa tms vältän tästä(kin) syystä, hitaita hiilareita tankkaan tarvittaessa.

Vierailija
18/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmennyt vielä tuohon treenaukseen. Yleensä treenin aikana tulee käytyä läpi 6-8 liikettä/laitetta + vatsat ja selkä (joka treenikerralla).

Ja kolmeen osaan jaolla tarkoitin sitä, että yhtenä päivänä jalat, toisena rinta ja enemmän selkää, kolmantena kädet + olkapäät.

ap

Vierailija
19/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa jaettu kolmeen osaan. Treenissä teen 3-4 sarjaa, 10-15 toistoa/sarja. Isommilla painoilla vähemmän toistoja, pienemmillä enemmän. Teen niin että "tuntuu", siis seuraavina päivinä lihakset todella kipeet. Lihaksia olen kyllä saanutkin, silleen että huomaa, mutta silti en pitäisi tätä painnnousua näiden lihasten ansiona...

Syön pieniä annoksia, en siis kuin hevonen.

Pointtini tässä aloituksessa siis on se, että kun syön suht samaan tapaan kuin aiemmin, mutta liikunnan määrä (nimenomaan salitreenin) on kasvanut 1-2 --> 3-4 krt/vko, niin eikö painon pitäisi laskea??? Mulla se siis on kasvanut!

Ymmärrän kyllä, että laihtuakseen pitäisi syödä vähemmän. Ok, jos lähtökohtaisesti mulla olis ollut laihtumistavoite, mutta kun ei ollut. Lisäsin salitreenin määrää siksi, että saisin timmiyttä lisää ja toisaalta ettei paino ainakaan kasvaisi.... Yhyy, niin tässä kuitenkin kävi.

Vai mitenkähän käy, jos jatkan tälla tavalla jatkossakin... ruokamääriä tms. voi aina tarkastella.

ap

PS. Ja sille joka ihmetteli miksi tankkaan hiilareita ennen urheilua; mulla on diabetestaipumusta ja herkäsi heilahteleva verensokeri, eli jos en pidä verensokeria tasaisena, en jaksa urheilla yhtään. Valkoista sokeria ja vehnäjauhoa tms vältän tästä(kin) syystä, hitaita hiilareita tankkaan tarvittaessa.

ajan kaikki syömäsi ruoat sinne. Näin pystyt seuraamaan millainen kalorimäärä päivässä tulee ja olisiko jossakin parannettavaa. Lihasta olet varmaan saanut, uskoisin näin. Voi olla myös, että kropassasi on nestettä. Juotko tarpeeksi päivän aikana?

Onko Pakkotoiston sivut sulle tutut? sieltä voi saada myös vinkkejä syömiseen, jos tuntuu ettei täältä apua tullut :)

Vierailija
20/49 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmennyt vielä tuohon treenaukseen. Yleensä treenin aikana tulee käytyä läpi 6-8 liikettä/laitetta + vatsat ja selkä (joka treenikerralla).

Ja kolmeen osaan jaolla tarkoitin sitä, että yhtenä päivänä jalat, toisena rinta ja enemmän selkää, kolmantena kädet + olkapäät.

ap

Itse treenaan nelijakoisella ojelmalla ja selkä+takaolkapäät treenataan siis omana kertanaan. Jokainen lihasryhmä pitäisi treenata siten, ettei sitä edes pysty treenaamaan toistamiseen samalla viikolla, noin kärjistetysti sanoen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme