Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Kelalta tukea yökasteluun jos ei halua lapselle hormonilääkitystä?

Vierailija
28.08.2010 |

Ja paljonko se tuki on/kk?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin sitä muka pitäis saada,jos ei tule kulujakaan,siis kannannattais käyttää ihan sitä vaippaa,niin ei tarvis joku aamu lakanoita pestä,koska eihän se kuivaksi opi,on vaippa tai ei,se on se hormoni joka ei toimi tai ei ole vielä kehittynyt kylliksi et ilmottais et pitäis mennä vessaan.itse ajattelin hakea sitä tukea jos aloitan sen hormoonilääkkeen,se meinaan on aikas kallis lääke.

Vierailija
22/70 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi yökastelee hoidosta huolimatta. Eli esim. tuloksellinen Minirin-kuuri (=ei yökastelua lääkehoidon aikana) ei oikeuttaisi korvaukseen. Ja tosiaan ensin pitää "hoitaa" jollain tavalla, "hoitamattomaan "yökasteluun ei voisi saada korvausta. Oman terveudenhoitajani puhesta käsitin myös, että korvausta saisi vain yli 6-vuotiaista.

Sain sen käsityksen, että aikaisemmin on ollut erilaiset säännöt, mutta niitä sitten tiukennettu.

Meillä 5-vuotiaalle Minirin auttaa ja onneksi on vakuutus, joka korvaa lääkkeet. Kelan tukia emme edes yrittäneet hakea, koska tosiaan terveydenhoitajan puheiden mukaan emme olisi oikeutettuja.

Meillä on kolme yökastelijaa. Viimeisin hakemus hylättiin, koska ei silloin ollut minirinkuuri. Ei kuulema saa jos ei hoideta. Lapsi itse ei halua syödä lääkkeitä. Meille on useasti tullut maksettavaksi kustannukset lääkärintodistuksesta. Lääkäri lähettää todistuksen suoraan Kelaan. Kela lähettää meille pikapikaa kyselyn, johon pitää tiettyyn päivämäärään mennessä vastata. Lasku lääkärin todistuksesta tulee vasta paljon paljon myöhemmin, kun on pitänyt lähettää kelaan kaikki todistukset jne. Eli emme ole enää lähettäneet korvattavaksi kustannuksia lääkärintodistuksesta. Summa summaarum emme enää edes viitsi hakea. Yhden kerran olemme saaneet korvausta ja monesti emme. Kustannuksia joka hakukerrasta on tullut lääkärintodistuksen verran, koska systeemi on paska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitimme sairaan kalliin hormonikorvaushoidon pojan pahan mielen takia, kun kärsi kastelusta itse. Sen lisäksi siis perhettä koetteli vaippa-, pesu-, lakananvaihto- ja aamunyön heräilyrumba, kun itse monena aamuna jouduin heräämään töihin klo 4-6. Korvaus siis kalliista hoidosta ja vaippakuluista.

Vierailija
24/70 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitimme sairaan kalliin hormonikorvaushoidon pojan pahan mielen takia, kun kärsi kastelusta itse. Sen lisäksi siis perhettä koetteli vaippa-, pesu-, lakananvaihto- ja aamunyön heräilyrumba, kun itse monena aamuna jouduin heräämään töihin klo 4-6. Korvaus siis kalliista hoidosta ja vaippakuluista.

Vierailija
25/70 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/70 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää kirjata ylös kalenteriin kuinka usein kastelee ja lääkäri allekirjoittaa tämän niin sit voi hakea tukea

määrää en nyt muista, ei ollut paljoa.

en ole hakenut vaikka meillä 6v yökastelija

Vierailija
27/70 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, maksaako vaivaa.

Vierailija
28/70 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka usein kastelee?

Mietin vaan, että onko edes aihetta.

Vierailija
29/70 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maksaako yhteiskunta siitä, että lapsi kastelee sänkynsä?

Miten tämä maa voi olla tälläinen?

Toiset yökastelee, toiset ei.

30/70 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeesti rupes kyl kans naurattaa et veronmaksajat joutuu maksaa jostain yokastelusta!!

mun veli kasteli viela ku oli yi 10v!!! sit sille hommattiin ne pikkarit ja se sellanen alusta joka rupee huutaa heti kun pienikin tippa lirahtaa, suosittelen...veli oppi silloin heti kuivaksi, mutta tosin hanella on myos asperger.

Vierailija
31/70 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tätä kestää vuosia.

alustaakin on kokeiltu monta kuukautta, ei mitään vaikutusta. poika vaan nukkuu.

eli ne vanhemmat jotka käyvät töissä, joka öinen herääminen ja lakanoitten vaihtaminen vie voimia.

t. 6v yökastelijan yh-äiti

ps. en ole hakenut tukia, eli TEIDÄN rahat ei kulu ainakaan minulla!

Vierailija
32/70 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä siis vilpittömästi kummastelen tätä erilaisten rahallisten tukimuotojen runsautta.

Kaikki rankatkaan asiat kun eivät kelan tukikympeillä korjaannu.

Vierailija
33/70 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aletaanpa mekin "kusemaan sänkyyn"....pelkästään paperilla,ja haetaan tukia. helppo huijjata helppoa rahaa....

Vierailija
34/70 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän että on rankkaa, se on rankkaa lapsellekin! Meillä auttoi hormonilääkitys hyvin nopeasti, ja siihenhän sai sen erityiskorvaavuuden kelalta, mistään muista tuista ei silloin ainakaan puhuttu (vuosi oli 1999-2001). naapurin yökastelijalla ei lääke tehonnut, eikä patja, mutta se pikkuhousuihin laitettava hälytin herätti nimenomaan lapsen riittävän ajoissa, kun ekat tipat oli tulleet housuihin, ja sitä kautta oppi kuivaksi. Tsemppiä!

Vierailija
35/70 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytää tietoa tuen perusteista mm. yökasteluun: http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/NET/300905212853ML/$File/2luku…

Vierailija
36/70 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin sitä muka pitäis saada,jos ei tule kulujakaan,siis kannannattais käyttää ihan sitä vaippaa,niin ei tarvis joku aamu lakanoita pestä,koska eihän se kuivaksi opi,on vaippa tai ei,se on se hormoni joka ei toimi tai ei ole vielä kehittynyt kylliksi et ilmottais et pitäis mennä vessaan.itse ajattelin hakea sitä tukea jos aloitan sen hormoonilääkkeen,se meinaan on aikas kallis lääke.

Meillä on 6v yökastelija, jolla on vaippa joka yö - eihän ne vaipatkaan ole ilmaisia eli kustannuksia vaivasta tulee joka tapauksessa. Meidän lapsi ei ymmärtänyt "hävetä" yövaipan käyttöä, joten lääkäri totesi ettei lapsi ole motivoitunut oppimaan yökuivaksi (= ei hoideta vielä mitenkään)... Ihan kuin oppimisella olisi mitään tekemistä tämän vaivan kanssa... Mutta ei huolta; onneksi meidän perhe pystyy lapsen vaipat ostamaan ja lisäpyykit hoitamaan ilman Kelan tukea - lääkitystä lapselle en vielä tässä vaiheessa edes halua.

Vierailija
37/70 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosiaan niin että tukea ei nykyään saa jos hoito toimii. Meillä lapsella käytössä Minirin, ja pelkästän lääkekustannukset ovat vuodessa yli 1000 euroa. Pissamäärät olivat niin suuria, että mikään vaippa ei niitä pitänyt. Minirinin avulla on yökuiva. Oikein käytettynä lääke on täysin turvallinen, kuolemantapaukset ovat johtuneet siitä että lapset ovat juoneet suuria määriä nestettä lääkkeenoton jälkeen. Tsemppiä kaikille tämän asian kanssa taisteleville, ei ole herkkua!

Vierailija
38/70 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja JUHUU, viikkoon ei oo kastellut sänkyä nyt kun ollut ilman lääkettä!!!!! Kyllä on juhlaa. Aivan toivoton ollut, ei ikinä herännyt hälypatjaan, eikä muuhunkaan, sänky lainehti.

Itsekin olin epäluuloinen lääkettä kohtaan, mutta uskomatonta jos vaivasta päästään tällä. Välillä jäi lääke ottamattakin, mutta koko 1kk kuurin söi, kuurin aikana pääsääntöisesti sänky kuivana. Eli oma kokemukseni: suosittelen unohtamaan pelot ja kokeilemaan.

Vierailija
39/70 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietit siis itse ensimmäisenä miten tällä keinoin huijataan...hmm onkohan tämä kohdallasi toistuva kuvio...

no joka tapauksessa täällä työssäkäyvä veroja maksava ihminen taas hereillä puoli yötä kun tonne sänkyyn vaan kustaan jatkuvasti ja isolta lapselta sitä tulee paljon, kastuu kaikki ja jatkuva pyykkirumba, muuta ei ehdi tekemään ja töissä yritän jaksaa... tukea emme ole hakeneet mutta haen heti jotta voin jäädä kotiin nukkumaan ja kierimään rahoissa kunhan muutaman vuoden hakurumban jälkeen saan sen muutaman kympin joka menee pesuaineisiin ja vaippoihin hälytyslakanoihin, lääkärissäkäynteihin, matkakustannuksiin, palkattomien vapaiden kuittaamiseen

Vierailija
40/70 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapas yökastelijoiden äidit tuo Vaaralliset Viljat kirja, siinä on on mm. kerrottu, että gluteiini pitoiset viljat saavat aikaan häiriöitä aivosähkökäyrässä ja ovat nimenomaan aiheuttaneet näitä kasteluvaivoja monilla lapsilla. Esim. vehnä on pahin!

Voitte kokeilla ihan itse jättämällä vähäksi aikaa kotimaiset viljat pois, niin takaan että vaiva loppuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi