Päällikön / johtajan palkka kunnalla/valtiolla tms. julkishallinnon alalla.
Minkälaista palkkatoivetta kannattaisi pistää?
Olisiko 6000 tai 7000 ok toive?
Kommentit (17)
koska vanhempani aikanaan tienasi parempaa palkkaa kuin usean kunnanjohtajat, ihan myyntityöllä.
Siellä ei katos tarkoituksena olekaan tuottaa voittoa, kuten yksityisektorilla, jolla varaa maksaa parempaa palkkaa, koska työ taloudellisesti tuottavaa.
Siellä ei katos tarkoituksena olekaan tuottaa voittoa, kuten yksityisektorilla, jolla varaa maksaa parempaa palkkaa, koska työ taloudellisesti tuottavaa.
Kiitos vastauksesta:)
Jos ap siis hakee IT-päällikön paikkaa kunnalla niin arvaan sopivaksi palkaksi noin 3300 - 3600 €/kk.
Tietysti riippuu kunnan koosta ja alaisten määrästä. Helsingissä varmasti enemmän alaisia jne joten 4000+ €/kk voi jopa toteutua. Pienellä 10 000 asukkaan kunnalla tuo 3300 on varmasti ihan max.
Pitää mietiä sekin, montako kaveria on vielä it-päällikön yläpuolella hierarkiassa.
Kunnan/kaupunginjohtajalle vastaava kaveri voi saada jopa 5000 + isossa kunnassa/kaupungissa. Muta jos välissä on vielä muita pomoja nin jok aportaalta laskee palkka 500 € ainakin
asiantuntijan palkka on jo 5t, joten kai siitä ylenemisestä pitäisi jotain taloudellista hyötyäkin olla.
asiantuntijan palkka on jo 5t, joten kai siitä ylenemisestä pitäisi jotain taloudellista hyötyäkin olla.
Herranjumala, meillä ei aluehallinnossa saa edes koko osaston pomo tuota summaa.
Mies on johtajana kansainvälisessä yrityksessä. Palkka hippasen päälle 8000 e / kk + vapaan käyttöedun työsuhdeauto
Vuosipalkka on 12,5 * kuukausipalkka. Mun palkka on n. 6000 ja vuosipalkka 80000.
Mietin tässä että olisiko 6500 ok palkkatoive? Silloin palkkani nousisi nettona 700e.
että useastiko olet kunnanjohtajan lakanoiden välissä että saat tuollaista palkkaa ;DDDDD
Eipä kunnat ole mitenkään kuuluisia siitä, että palkat mitenkään korkeat olisi. Itsekin olen kunnalla johtoportaassa ja palkkani ei ole edes lähellä noita summia!
Ja kun mietin esim sairaanhoitajia, niin tuntuu etten edes kehtaisi noin paljoa pyytää jostain IT-alan hommasta... Ei voi muuta sanoa kuin että yhteiskunnan prioriteetit ovat kyllä päin h....ä!
Pyytäähän voit mitä vaan, mutta mielestäni hulluja ovat jos maksavat.
Pikkupäällikkö 2500-4000
Johtaja 3500-5000
n.5000 € ja silloin on Suuri päällikkö. Pikkuruiset it-päälliköt pärjäävät julkishallinnossa 4000 eurolla.
ja kurkkasin vanhoista veropörsseistä samantasoisten johtajien palkat. Ne olivat järkiään aika tavalla 67-68t vähennysten jälkeen, joten vuosibrutto on noin 75t luokkaa. Tämä tekee siis pikkuisen rapiat 6000 e kuukaudessa.
ap
Silloin on oltava jonkin valtion organisaation ylin IT-päällikkö tai aivan ruokaketjun huipulla.
Fakta.
Julkishallinnon palkat sais olla max 5000.
Itse olen yksityisellä ja tienaan 8500
http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2008/06/14/kunta-alan-palkat/2008…
t. 2