Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö teidän muiden pikkulapset candyland laarista kaupassa?

Vierailija
28.08.2010 |

Ei sitä ehdi aina lastansa kaupassa valvomaan ja sitten kassalla kun maksetaan, niin tytöllä on posket pullollaan salmiakkia. Johtuuko tämä siitä, että emme koskaan osta karkkia kaupasta ja kotonakin karkinsyönti on kielletty? Noi laarit pitäisi asettaa korkeammalle, niin etteivät pienet lapset yltäisi niistä ahmimaan.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

wt-porukka:

polttaa kun tekee mieli

nai kun tekee mieli

mussuttaa aina jotain suussaan, tai juo energiajuomia

kakarat on just noita älltötäviä varkaita.

normaalissa perheessä lapset soittavat kouluikäisenäkin äidilleen, saako ottaa keksin kaapista. itsekuri on se, mikä erottaa koulutetun ja wt-porukan.

wt-porukka, oli sitten rikasta tai köyhää, syö ja juo ja nai. kirjastossa eivät koskaan istuisi, eli koulutusta ei tule kertymään mainittavasti, koska itsekuria ei olisi koskaan istua lukemassa tuntikausia. on kivempi syödä niitä karkkeja ja juoruilla ja naida.

ja tästä on klassinen tutkimus olemassa. lapsilta kysyttiin haluaako heti karkkia vähän vai hetken päästä paljon. wt-lapset (jotka eivät jaksaneet opiskella) ahmivat heti vähän.

normaali äiti saa vahdittua taaperonsa kaupassa että nämä eivät varasta karkkia. kuri on se mikä erottaa ja itsekuri myöhemmin.

Vierailija
42/49 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapset onkin hyvin kasvatettuja pyhimyksiä.. Ehkä kysymys onkin siitä, että lapset oppii siihen, että kun kielletään, se ei oo vitsi. Ja kyllä, meidän 1v testaa jatkuvasti, on harvinaisen sitkeä kokeilemaan, onko äiti/isi tosissaan, mutta silti kaupassa ei karkkihyllyllä tai leluosastolla ole ongelmia. Mutta toisaalta lapset on pienestä asti ollu mukana kaupassa ja saaneet ottaa hyllystä tavaroita, kun ovat ymmärtäneet selvästi puhetta ja sen, että ne tavarat, joiden ottamiseen annetaan lupa, voi ottaa ja laittaa kärryyn.

se kolmen pienen pojan äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsella on helppo ja joustava temperamentti,on ansio äidin.Kun lapsella on haastava ja itsepäinen temperamentti,on vika äidin..näin se on monen mielestä.Toivon,että kaikki näin ajattelevat synnyttäisivät tempperamenttisen lapsen,niin oppisivat olemaan tuomitsematta ja luopuisivat besser wissermäisestä asenteestaan.

Meillä vajaa kaksivuotias juoksee tosi kovaa ja karkasi kerran kaupassa.En löytänyt mistään ja juoksin hädissäni ympäri kauppaa.Pyysin myös myyjää kuuluttamaan,että jos näette sen ja sen näköisen lapsen,tuotteko infoon,kiitos.No viimein myyjä löysi hänet ison marketin karkkilaarilta popsimassa.Että kyllä ne lapset ihan itse osaa karata ja tehdä kaikenlaista ilman,että se olisi heti huonon kasvatuksen tulosta.Nykyään kun lapsi ymmärtää paremmin "uhkailuja",niin jos hän meinaa juosta,niin sanon vain,että "laitetaanko valjaa",niin ei lähde karkuun.

Vierailija
44/49 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi älykäs lapsi lähtisi juoksemaan kaupassa? mitä järkeä?

jos alunperin ei lähde juoksemaan perään, ei lapsella ole mitään tarvetta pellleillä juoksemalla, koska tietää että kaupassakäynti ei ole leikki, jossa saa juoksennella, vaan kaupassa käydään äidin apuna. haetaan tavaroita jne.

2v haki kanssani ruokaa ja yhdessä teimme listan ennen kauppaa meneoa.

2v on iso.

kyllä näitä temperamenttisia on nähty. ja selvästi kasvatuksen tulosta koska lähdetään juoksemaan perään.

Kun lapsella on helppo ja joustava temperamentti,on ansio äidin.Kun lapsella on haastava ja itsepäinen temperamentti,on vika äidin..näin se on monen mielestä.Toivon,että kaikki näin ajattelevat synnyttäisivät tempperamenttisen lapsen,niin oppisivat olemaan tuomitsematta ja luopuisivat besser wissermäisestä asenteestaan. Meillä vajaa kaksivuotias juoksee tosi kovaa ja karkasi kerran kaupassa.En löytänyt mistään ja juoksin hädissäni ympäri kauppaa.Pyysin myös myyjää kuuluttamaan,että jos näette sen ja sen näköisen lapsen,tuotteko infoon,kiitos.No viimein myyjä löysi hänet ison marketin karkkilaarilta popsimassa.Että kyllä ne lapset ihan itse osaa karata ja tehdä kaikenlaista ilman,että se olisi heti huonon kasvatuksen tulosta.Nykyään kun lapsi ymmärtää paremmin "uhkailuja",niin jos hän meinaa juosta,niin sanon vain,että "laitetaanko valjaa",niin ei lähde karkuun.

Vierailija
45/49 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen 1-2 kertaa vuodessa jos ostan, niin ostan vai ylimpinä olevia tai kääreissä oevia. Ja tämä siitä syystä, että USEIN näkee kun joku pentu kahmii irtokarkkeja paljain käsin suuhunsa! Minä olen samaa mieltä, että karkilaarit voisivat olla korkeammalla, tosin siinä ehkä sitten tulisi se ongelma etteivät lapset ylettyisi niitä ottamaan... Joku kauppa voisi myös tehdä niin, että laittaisivat jotain todella tulista (vaikka kuivattuja habaneron paloja) alimpiin laareihin =eiköhän jokainen kuriton kakara kerrasta oppisi ettei niihin kosketa!

Ja minusta syy on TÄYSIN vanhempien.

Vierailija
46/49 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen 1-2 kertaa vuodessa jos ostan, niin ostan vai ylimpinä olevia tai kääreissä oevia. Ja tämä siitä syystä, että USEIN näkee kun joku pentu kahmii irtokarkkeja paljain käsin suuhunsa! Minä olen samaa mieltä, että karkilaarit voisivat olla korkeammalla, tosin siinä ehkä sitten tulisi se ongelma etteivät lapset ylettyisi niitä ottamaan... Joku kauppa voisi myös tehdä niin, että laittaisivat jotain todella tulista (vaikka kuivattuja habaneron paloja) alimpiin laareihin =eiköhän jokainen kuriton kakara kerrasta oppisi ettei niihin kosketa!

Ja minusta syy on TÄYSIN vanhempien.

Aikoinaan ostin irtokarkkeja, mutta kun muutaman kerran näin kauppakeskuksessa kuinka jotkut kakarat sormeilivat karkkeja, laittoivat takaisin laatiin, jopa nuolasivat sitä ennen niin yök. Nykyään ostan leffanamut aina tehdaspakkauksissa.

Vierailija
47/49 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden ottaa, jos pennut paskaisine näppeineen kähmii niitä.

Vierailija
48/49 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako pahankurista ja ilkeää kakaraa sinulla sitten on, jos et ehdi vahtia aina?

Rajoita vähän. lastentekoa.

Vierailija
49/49 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemassasi tutkimuksessa kartoitettiin lasten ajantajua. Ja ihan kaikki lapset tietyssä ikäryhmässä valitsivat karkkinsa heti syötäviksi, koska eivät vielä hahmottaneet, kuinka pitkä aika 10 minuuttia on.

Itse aiheesta olen sitä mieltä, että tuo on kyllä varastamista ja kuuluu kitkeä pois. Lisäksi ap:n sietäisi hävetä varastamiaan vaippoja. Mun omatunto ei ainakaan antaisi periksi pitää varastettua tavaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi