Mitä kivaa teillä on elämässä?
Tajusin juuri, että elämässäni ei ole oikeastaan mitään mikä tuottaisi tyydytystä tai sitä että elämä tuntuisi kivalta. Olen aivan hajalla.
Työ on valtavan raskasta ja käytännössä illat menevät työstä toipumiseen. Kaikki viikonloput menevät lasten harrastuksissa. Yhteistä perhe-elämää ei ole - tai ainakaan sellaista jollaista haluaisin että olisi.
Mulla ei ole joko aikaa tai mahdollisuuksia (kiire/väsymys) omiin harrastuksiin. En myöskään jaksa/ehdi järjestää ystävien tapaamista eikä hyviä ystäviä ole. Olen kauhean sosiaalinen ja täällä nuojun yksin kotona tai olen lasten harrastuksissa joita vihaan.
Tajusin siis juuri, että minulla on aivan kamala ja vastenmielinen elämä. En tee mitään mistä tykkäisin.
Haluaisin jotain vinkkejä miten parantaa omaa elämänlaatua?
Ja mitä kivaa te muut perheenäidit ehditte tekemään elämässänne? Mistä te saatte tyydytystä siihen, että elämä ei ole vain muiden palvelemista ja lasten puolesta raatamista?
Olen aivan umpikujassa enkä näe edes vaihtoehtoja joilla saisin elämääni jotain mielekkyyttä.
Kommentit (14)
Mutta jos kaikki tökkii, niin mun mielestä on aika luonnotonta yrittää asenteella muuttaa elämää miellyttäväksi. Vai niinkö te kaikki muut teette, asenteella eteenpäin vaikka kaikki olisi kamalaa?
Oikeasti hyvät leidit, onko teidän elämä mukavaa/miellyttävää ja jos on, niin mikä saa teidät tuntemaan niin?
En usko että elämä hammasta purren ja sietäen muuttuu mukavaksi. Kai mun pitäisi tehdä täysremontti työn ja perhe-elämän kanssa sitten. Työpaikkaa voi vaihtaa jos pystyy, mutta miten ihmeessä muuttaa perhe-elämä sellaiseksi mitä itse haluaisi elää? En haluaisi erota, mutta haluaisin että eläisimme perheenä erilaista elämää. (Rahallisesti olisi mahdollista, mutta miehen asenteen kääntäminen hankalampaa.)
Kertookaa nyt miten ihmeessä saan elämääni jotain mielekkyyttä? Miten/mistä te saatte?
ap
1. Lopeta lasten harrastuksissa notkuminen.Laita lapset sellasiin lajeihin joihin voivat itse mennä, eikä viikonloppuisin!
2. Varaat joka viikko 2h vain itsellesi, otat vaikka MLL hoitajan kakaroille ja käyt kampaajalla, jumpassa, kaupoilla tms.
3. Lapset nukkumaan klo 21, saat aikaa itsellesi/miehellesi illasta. Muistat nukkua tarpeeksi myös!
4. Jos masentaa haet masennuslääkkeet
5. Ostakaa mökki tai vene, tulee kaikkea kivaa vapaa-ajalle.
Näin meillä, 3 lasta ja yrittäjä mies(aina töissä)
Kasvaa nopeasti. Sen jälkeen sulla on tosi paljon aikaa itsellesi.. Sillä välin voit juuri hommata lapsen vahdin ja tehdä jotain kivaa itselle.
Ei jumalauta miten jotkut on vieraantuneet nyky-yhteiskunnan tuhansista ja taas tuhansista juuri ja juuri toimeen tulevista TYÖSSÄKÄYVISTÄ perheistä, en tiedä pitäiskö itkeä :´´´( vai nauraa :DDD
Vien lapsia harrastuksiin, mutta olen kotona on myös omaa aikaa:
- tee jotakin kivaa/harrasta esim. itse käyn harrastuksissa n.4krt/viikko
- soita kavereille ja sovi tapaamisia
- harkitse vakavasti siirtymistä esim. 4pv työviikkoon, jos se on mahdollista. Vaihda työtä
- Itse olen aloittanut opiskelun, joka tuo omaa aikaa ja ilo
- tee rutiineita myös itsellesi esim.kodin järjestyksenpito tuo itselle hyvän mielen,kun saa Juttele miehesi kanssa ja ottakaa yhteistä aikaa.
aina silloin tällöin, mutta silloinkin tunnen itseni yksinäiseksi. Ehkä suurin suru mulla on jatkuva yksinäisyyden tunne. Se pelottaa ja ahdistaa kun muutenkin elämänvaihe on raskas ja vastenmielinen.
Oon varmasti masentunut, mutta masennuslääkkeillä tuskin saan elämääni kuntoon, kun tuntuu että "perusrakenteet" on päin helvettiä.
Mutta kiitos, otan lisää vinkkejä vastaan.
ap
Nyt akkia keksimaan jotain kivaa itsellesi. Pakota itsesi vaikka kerran vkossa tekemaan se. Harrastus, leffa, ravintola tai ihan mita vaan.
mennä juttelemaan lääkärin tms. kanssa.
Ehkä sinulla on esim. työuupumus tai masennus. Työn vaihtaminen kevyempään voisi olla yksi vaihtoehto. Mitä työtä muuten teet?
minä havahduin siihe, että tein töitä kuin hullu. Jos oli vapaaviikonloppu tai arkivapaa, järjestin töitä. Mikäli töitä ei ollut, ei ollut harvinaista että työpaikaltani soitettiin, että joku on sairaana, tuletko ?
Jotta osasin olla lomalla/vapaalla, piti lähteä jonnkin matkoille tai ulkomaille. Aloin miettimään, että mikä on sellainen juttu mistä pidän ja mikä voisi mennä pakkotyön edelle.
Ostin rotukissan ja aloin käydä kissanäyttelyissä. Se on minun henkireikäni nykyisin. Kissojakin on nyt useampi ja puuha on laajentunut kasvtuspuolelle ;-)
Tuli nyt mieleeni, että ehkä olet masentunut. Voihan tässä luetella kaikkea kiaa,mutta jos sinulla on jotakin sellaista mikä ensin pitäisi selvittää sielusi syövereissä, ne eivät auta.
Ehkäpä voisit hakeutua terapiaan pohtimaan elämääsi. Se voisi olla sellainen oma aikasi, joka tässä tilanteessa auttaisi sinua kaikista parhaiten. Tsemppiä
mulla on ystävä, jolla ei ole koskaan hyvä! Ollaan tunnettu (valitettavasti) yli 20 vuotta, eikä hänellä koskaan sinä aikana ole ollut mikään hyvin. Eikä takuulla tule olemaan.
Erityisesti kutominen. Mulla on nytkin odottamassa uutta kaunista lankaa josta teen lapselle kaulaliinan ja sukat + lapaset.
Odotan vaain, että tulee sopiva tauko aherrukseen, että pääsen aloittamaan. : )
Pitää hommata itselle jotakin semmosta helppoa ja kivaa tekemistä mitä voi tehdä aina kun jää ylimääräistä aikaa.
Sulla on naama norsunvitulla joka tapauksessa.