Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten valitetaan masennusta ja paljonko siitä saa saikkua?

Vierailija
27.08.2010 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen masennus on silkkaa helvettiä! Mikset kysy paljon syövästä saa saikkua???

Vierailija
2/17 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menee valittaan masenusta, ni ei tarvii kauan töissä olla...komppaan 2sta.ei se oo leikin asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sua masentaa kunnolla, varmaan saat pari päivää...

Vierailija
4/17 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sitten alat kesken kaiken itkeä. Lääkäri ottaa esiin masennuskysymykset ja tekee pikadiagnoosin. Niin se käy, mutta ei siitä mitään saikkua saa, vaan lääkereseptin ja uuden vastaanottoajan.

Vierailija
5/17 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolleega sai suoraan 3 vkoa saikkua.

Luulotauti ja lorvikatarri sillä on! Jatkuvasti saikulla, milloin mikäkin sairaus vaivaa. Muka. En tiedä mitä se siellä lääkärillä taruilee, kun saa aina viikon tai parin saikkuja sellaisista sairauksista, mistä muut saa 0 - 3 päivää. Me muut ollaan oikeesti kohta kaikki burn outin partaalla, kun saadaan painaa niska limassa vajaamiehityksellä hommia, kun yksi meistä puuttuu jatkuvasti.

Nyt "masentuneena" kotona kertoo lenkkeilevänsä joka päivä ja käyvänsä shoppailemassa. Ihanaa, kun on omaa aikaa! Just...

Vierailija
6/17 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saikulla olin tuona aikana viikon verran ja silloinkin läheinen ystäväni kuoli, että ei siitä kyllä mulle mitään saikkua niin vain annettu vaan yritetään etsiä hoitoa terapian ja mahd. lääkkeiden avulla.

Vierailija
7/17 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvita ku yksi maaginen sana: itsemurha. Kertoo miettivänsä sitä, ni jo tippuu muutama päivä.

Vierailija
8/17 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrot masennuksesta, saat 2 viikkoa saikkua, ehkä lääkkeet. Voit jatkaa taas 2 viikon jälkeen sairaslomaa. N. puolen vuoden päästä sinusta aletaan haluta päästä töissä eroon ja sinulle järjestetään jollain syyllä potkut. Voit venkoilla n. vuoden mutta kyllä susta eroon töissä päästään.

Vierailija
9/17 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrot masennuksesta, saat 2 viikkoa saikkua, ehkä lääkkeet. Voit jatkaa taas 2 viikon jälkeen sairaslomaa. N. puolen vuoden päästä sinusta aletaan haluta päästä töissä eroon ja sinulle järjestetään jollain syyllä potkut. Voit venkoilla n. vuoden mutta kyllä susta eroon töissä päästään.

Lopulta kirjaimellisesti savustettiin ulos.

Vierailija
10/17 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä saattaa olla jokin muu vakava sairaus,josta hän ei halua puhua. Aaltoileva MS-tauti vaikka. Ärsyttää tyypit, jotka luulevat tuntevansa toisten asiat paremmin kuin nämä itse, ja sitten vetävät hätäisiä johtopäätöksiä. Meilläkin on vastaavaa töissä.

Kaikki eivät vaan tajua, että se, että he eivät tiedä jotakin, ei tarkoita, ettei sitä olisi olemassa. Ja he eivät myöskään tajua, että he eivät tosiaankaan tiedä työkavereistaan ihan kaikkea.

Sinäkään et varmaan tiennyt, että pomollanne on vaitiolovelvollisuus alaistensa terveydentilasta (jos hänkään sattuu sitä kovin tarkkaan tietämään).

Vierailija
11/17 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä saattaa olla jokin muu vakava sairaus,josta hän ei halua puhua. Aaltoileva MS-tauti vaikka. Ärsyttää tyypit, jotka luulevat tuntevansa toisten asiat paremmin kuin nämä itse, ja sitten vetävät hätäisiä johtopäätöksiä. Meilläkin on vastaavaa töissä.

Kaikki eivät vaan tajua, että se, että he eivät tiedä jotakin, ei tarkoita, ettei sitä olisi olemassa. Ja he eivät myöskään tajua, että he eivät tosiaankaan tiedä työkavereistaan ihan kaikkea.

Sinäkään et varmaan tiennyt, että pomollanne on vaitiolovelvollisuus alaistensa terveydentilasta (jos hänkään sattuu sitä kovin tarkkaan tietämään).

Tiedän kollegan sairaudet erittäin hyvin, sillä silloin kun on töissä, ei mistään muusta puhukaan kun sairauksistaan.

Välillä homma on todella läpinäkyvää, koska kun töissä alkaa vähänkin kiireisempi aika tai kolleega on ollut jo esim. kuukauden päivät töissä yhtä menoa, niin jopa alkaa melkoinen petaaminen (köhi köhi, oonpa tukossa, selkä on taas ihan jumissa jne) ja sitten soittaakin jo aamulla olevansa kipeä. Yleensä on myös putsannut kalenterinsa jo etukäteen töistä ja jättänyt viestejä muille mitä pitää tehdä minäkin päivänä.

Jos se on käynyt lääkärissä, niin esittelee kyllä itse saikkutodistusta kaikille ja kertoo diagnoosit. Joskus jos saattuu tiukempi lääkäri (työterveys on aika isolla lääkäriasemalla, jolla paljon lääkäreitä), joka vähän kopistelee eikä annakaan saikkua, niin kolleega tulee sieltä itku silmässä takaisin eikä enää ikinä varaa ko. lääkäriltä aikaa. Se pyrkii muutenkin käymään tietyillä samoilla lääkäreillä, jotka kirjoittaa helposti saikkua. Ja on myöntänyt, että hommat ei oikein maistu ja haluaisi kotiäidiksi. En tiedä miksei jää, koska mies tienaa kuitenkin todella hyvin.

Tiedän erittäin hyvin pomon vaitiolovelvollisuuden, sillä meillä on erittäin tarkkaa sen kanssa. Mutta miten ihmeessä pomo tai sen vaitiolovelvollisuus tähän liittyy?? En ole mistään näistä asioista pomolta kuullut tai sen kanssa edes keskustellut, jos sitä luulet. Ainoa keskustelu mitä on käyty liittyy meidän muiden työssäjaksamiseen, kun vajaalla mennään jatkuvasti.

Vierailija
12/17 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..monet luulevat, että jos he eivät ole kuulleet asiasta keneltäkään, sitä ei ole olemassa. Jos ihminen ei itse työpaikalla kerro sairaudestaan, sitä ei työkaveri saa mistään tietää, koska pomo puoelstaan ei SAA kertoa. Itse pomona ollessani törmäsin aika usein siihen, että minulta yritettiin udella, mikä jotakuta vaivaa, tai jopa, miksi jonkun työtä ei ole helpotettu/miksei häntä ole ohjattu hoitoon tms. juttuja, joita todellakaan minulla ei ollut lupa kertoa. Työyhteisössä luultiin yleisesti, ettei esimerkiksi erään henkilön etenevälle alkoholismille tehty mitään. Tosiasiassa ihan kaikki tehtiin ja päälläänkin seisottiin, mutta eihän tämä ihminen itse työkavereilleen kertonut esim. olleensa vieroituksessa.

Vierailija
13/17 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuukautta kun menin itkemään lääkärille.

Onneksi olen siitä toipunut.

Vaan täytyy olla aika hyvä jos pystyy masista näytteleen uskottavasti. En usko että moni pystyy.

Vierailija
14/17 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolleega sai suoraan 3 vkoa saikkua.

Luulotauti ja lorvikatarri sillä on! Jatkuvasti saikulla, milloin mikäkin sairaus vaivaa. Muka. En tiedä mitä se siellä lääkärillä taruilee, kun saa aina viikon tai parin saikkuja sellaisista sairauksista, mistä muut saa 0 - 3 päivää. Me muut ollaan oikeesti kohta kaikki burn outin partaalla, kun saadaan painaa niska limassa vajaamiehityksellä hommia, kun yksi meistä puuttuu jatkuvasti.

Nyt "masentuneena" kotona kertoo lenkkeilevänsä joka päivä ja käyvänsä shoppailemassa. Ihanaa, kun on omaa aikaa! Just...

viikon-parin saikkuja sairauksista joista muut saa pari-kolme päivää. Ja varmasti kollegat kuvittelee ties mitä.

Ms-taudin takia lääkärit kirjoittaa varuilta pitkiä saikkuja. Eivät halua ottaa riskiä, että ms alkaisi oireilemaan siksi että menen toipilaana töihin. En itsekään halua aiheuttaa ehdoin tahdoin mäsän oireilua.

Töissä ei kukaan tiedä sairaudestani, enkä siitä aio kertoa ennen kuin alkaa näkymään päälle päin.

Vierailija
15/17 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko kollegallani olevan mitään perussairautta, olisi siitä varmasti kertonut, kun tykkää taudeistaan puhua. Tuskin olisi edes töissä, jos jotain isompaa olisi.

Minä kun sain keskenmenon, olin todella kipeä ja kirjaimellisesti itku silmässä pyysin sairaslomaa. En saanut, koska keskenmeno ei kuulema ole mikään sairaus. Tämä samainen kollega vetäisi siitäkin suoraan 2 vkoa saikkua. Kyllä, olen katkera!

Vierailija
16/17 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex tempore ohikulkumatkalla päivystävälle terveydenhoitajalle kun oli todella paha olla. Itkin koko vastaanottoajan, en saanut oikein sanotuksi mitään. Kaikki tuntui kaatuvan päälle; väärät ratkaisut elämässä, työkuviot, perhetilanne jne.

Th siirsi minut suoraan lääkärille, jonka luona sama luonnollisestikin jatkui. Itkin ja yritin saada sanotuksi asioita, jotka mielessäni pyörivät. Tein testin, jonka tuloksen mukaan olin vakavasti masentunut.

Aloitin lääkityksen, jota jouduttiin vielä vaihtamaan useaan otteeseen ennen sopivan löytymistä. Sairaslomalla olin kaikkiaan reilut puoli vuotta.

Vierailija
17/17 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööhö