Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli kutsu syyshäihin, miten pukeutua?

Vierailija
27.08.2010 |

Ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan. Kesähäihin on helppo pukeutua, mutta mitä syksyllä, kun on jo koleaa? Minkälainen hame tai mekko olisi toimiva ja tarpeeksi juhlava?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekkoon pukeutua, tai muuhun juhla-asuun. Kunhan ei ole valkoinen tai älyttömän kesäinen =).

Normi juhla-asu, ja hartiat + käsivarsia piiloon kirkossa. Eli... ota asu jota voit vähentää sitten jatkopaikalla. Yleensä jos porukkaa enemmän niin kuuma siinä tohinassa tulee =).

Mukavia juhlia!!!

Vierailija
2/34 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kotelomekko tai jokin muu kapealinjainen mekko. Housuasu, jossa kapealinjainen yläosa. Ja sitten jakku/shaali. Korkkari/sirot matalapohjaiset kengät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä kunnossa etteivät kestä julkista esittelyä, joten ne täytyy piilottaa joka tapauksessa. =( Minkälainen yläosa olisi juhlava? Huivit eivät peitä tarpeeksi eivätkä pysy päällä.

Vierailija
4/34 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan nilkkapituinen viininpunainen hame, alla legginsit (häät oli vanhassa kivikirkossa ja ajattelin että kylmä) jotka ei hameen alta näkyneet, värittömät nilkkasukat. Paitana minulla oli vaaleanpunainen hihaton toppi, silkkinen ja päällä kudottu viininpunainen bolero jossa pitkät hihat.

Muillakin oli pitkää hihaa, villapaitaa ja pitkiä hameita. Itseasiassa en muista kun ihan nuorilla tytöillä 15-20v olleen lyhyitä polvipituisia hameita. Muutamalla naisella oli myös tyylikäs housupuku, värikäs.

Vierailija
5/34 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät oli aikoinaan lokakuussa ja vieraat olivat pukeutuneet selkeästi juhlavammin kuin kesähäihin. Monella oli täyspitkiä (ilta)pukuja, nuoremmilla lyhyempiä mutta tyyli sama. Itse olen myös ollut pari kertaa syys-talvihäissä ja asuna ollut täyspitkä "iltapuku".

Vierailija
6/34 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlava toppi ja bolero. Itselläni on useita juhlavia hihattomia toppeja, mutten myöskään tykkää esitellä käsivarsiani, joten valikoimaan kuuluu myös istuvia edestä avonaisia boleroja.

Vierailija
7/34 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt kun ap. Itselläni olisi lyhyehkö musta kotelomekko minkä ajatelin laittaa (ei kuitenkaan mikään vesirajamekko mutta polven yläpuolelle) ja yläosaksi ajattelin laittaa kauniin neuletakin joka ei ole musta, etten kokomustissa mene paikalle.

Mutta nyt aloin miettiä, voinko lyhyehkössä kotelomekossani mennä syyshäihin, jos:

a) olen ainoa vieras jolla lyhyt mekko

b) entä jos laittaisin mustat sukkahousut, toimisiko se paremmin kun nudet? En tietenkään halua antaa itsestäni väärää kuvaa (kyseessä vielä miehen sukulaisen häät eli miehen sukua paikalla lähes kaikki) Nudeja ajattelin alkuun siksi, ettei olisi niin "tumma" kokonaisuus, eli musta mekko +neuletakki joka on hyvin tummasävyinen myös.

KIITOS jos joku jaksaisi vastata minullekin! :)

Vierailija
8/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
9/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sellainen nyrkkisääntö, että sukkahousujen olisi hyvä olla nudet, jos myös käsivarsissa on paljon ihoa näkyvillä. Jos taas on pitkät tai 3/4-hihat, mustat käy hyvin.

Vierailija
10/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyppinen mekko on useimmille tyylikkäämpi ja myös häihin sopivampi kuin täyspitkä. Monella sääret ovat suhteellisen sirot varsinkin korkkareissa ja saavat näkyä. Iltapukujuhlat ovat asia erikseen ja varmasti mainittu kutsussa.

Vierailija
11/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustan kotelomekon kanssa ainoastaan hautajaisiin. Niin kuin itsekin arvelit, mun mielestä mustamekko+mustat sukkikset -yhdistelmä on häihin (tai mihin tahansa juhliin) liian synkkä.

Mieluummin siis nudet ja joku hyvän värinen neule yläosaan :)

b) entä jos laittaisin mustat sukkahousut, toimisiko se paremmin kun nudet? En tietenkään halua antaa itsestäni väärää kuvaa (kyseessä vielä miehen sukulaisen häät eli miehen sukua paikalla lähes kaikki) Nudeja ajattelin alkuun siksi, ettei olisi niin "tumma" kokonaisuus, eli musta mekko +neuletakki joka on hyvin tummasävyinen myös.

Vierailija
12/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten vuodenaika vaikuttaa hääpukeutumiseen. Tuskinpa nuo syksyhäät kuitenkaan ulkona ovat? Eli aika lailla samat vaatteet kuin kesähäihinkin, ehkä vähän paksumpi huivi/bolero/neule hartioille.

Itselläni ainakin on juhlamekkoja, joita käytän vuoden ympäri. Ovat polvimittaisia, juhlavasta kankaasta tehtyjä. Niitä sitten asustellaan joko huiveilla tai boleroilla ja koruilla.

Vierailija
13/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisin ehdottomasti iltapuvun.

Vierailija
14/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee se maailman tyylikkäin vaihtari kaikkiin juhliin eikä todellakaan liian synkkä....

Vierailija
15/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime syksynä häissä ja pukeuduin lyhythihaiseen pikkumustaan. Laitoin kaveriksi värikkäät sukkikset (tosin juhlavaa, kiiltävää materiaalia) ja samansävyiset korut, sillä häitä ei mielestäni tarvitse ottaa niin vakavasti. Harteille oli varulta pashmina, mutten tarvinnut sitä lainkaan, sillä ulkona kävin vain pari kertaa tupakkaporukan seurana.

Älä missään nimessä laita mustia sukkahousuja, tulee ihan hautajaisfiilis. Ja polvipituinen tai vähän lyhyempi (ei tietenkään mikään vesirajahame) hame/mekko käy oikein hyvin. Itse asiassa suurimmalla osalla naisvieraista taisi olla pilvipituinen hame tai mekko, osalla hihatonkin. Joillakin oli kaverina huivi, bolero tai hihattimet, osalla ei mitään, sillä kirkossa oltiin takki päällä. Muutama iltapuvuksi luokiteltava pukukin näkyi ja ne, joilla oli housut, oli sitten kaverina todella juhlava yläosa.

Vierailija
16/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät siis syyskuun lopulla ja aika ilma siis aika viileä.

Nilkkapituinen musta hame. Hame aika ohkaista materiaalia ja kaksi kangasta päällekkäin. Molemmilla sivuilla halkiot polveen asti. Mustat ohuet stay-up sukat. Inhoan sukkahousuja.

Musta hihaton silkkineulostoppi jossa kaula-aukossa kapea helmi-strassikoristelu

Päällä kermanvärinen chanel-tyyppinen jakku jossa hieman mustaa ja samantyylistä kosristelua kun topissa. Jakulla pärjäsi hyvin myös sen ajan kun piti ulkona olla. Eli ei ollut mukana mitään päällystakkia.

Mustat siot avokkaat noin 3cm korolla. Olen aika pitkä, joten en viihdy korkkareissa.

Mielestäni oli hillittyy ja tyylikäs kokonaisuus. Voi käyttää muulloinkin.

Myös jokin housupuku käy hyvin. Muista ettei mene synkäksi, eli ei mielellään pelkkää mustaa.

Oli aika hankala löytää juhlavatteita kaupasta syksyllä kun kesäsesonki on ohi ja pikkujoulusesonki ei ole vielä alkanut.

Hyviä juhlia sinulle :)

Vierailija
17/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan nilkkapituinen viininpunainen hame, alla legginsit (häät oli vanhassa kivikirkossa ja ajattelin että kylmä) jotka ei hameen alta näkyneet, värittömät nilkkasukat. Paitana minulla oli vaaleanpunainen hihaton toppi, silkkinen ja päällä kudottu viininpunainen bolero jossa pitkät hihat.

Muillakin oli pitkää hihaa, villapaitaa ja pitkiä hameita. Itseasiassa en muista kun ihan nuorilla tytöillä 15-20v olleen lyhyitä polvipituisia hameita. Muutamalla naisella oli myös tyylikäs housupuku, värikäs.

Vierailija
18/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin iltapuvun. Pitkä puku sopii häihin hyvin. Käytän iltapukuja eri tilaisuuksissa ympäri vuoden (siis sisäjuhlissa), joten en ymmärrä, että miksi ihmeessä häihin pitäisi laittaa jotain mustaa tai housuja, vaikka olisivatkin syksyllä.

Vierailija
19/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta sitten syyshäissä (vasta elokuun loppu mutta perhanan kylmä silloin oli) ja itselläni oli päällä musta kotelomekko, punaiset hieman paksummat sukkikset sekä punainen hartiahuivi. Totta kai oli hieman "räväkämmän" oloinen asu noiden sukkisten takia, mutta ainakin omasta mielestäni tyylikäs. Enpä ainakaan ollut pukeutunut täysin mustaan ja omaan tyyliin tuo ainakin sopi.

Vierailija
20/34 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin iltapuvun. Pitkä puku sopii häihin hyvin. Käytän iltapukuja eri tilaisuuksissa ympäri vuoden (siis sisäjuhlissa), joten en ymmärrä, että miksi ihmeessä häihin pitäisi laittaa jotain mustaa tai housuja, vaikka olisivatkin syksyllä.

Jos häät kerran ovat sisätiloissa, iltapuku sopii loistavasti, onhan siellä lämmitys. Ei se vähennä "juhlallisuutta" vaikka eivät olekaan kesähäät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän