Tyttö pelkää
5-vuotias tyttöni pelkää kotona. Se on ihan kamalaa, kun hän kulkee kyljessä kiinni, eikä suostu menemään yksin edes vessaan. Eilen hän ei voinut syödä keittiössä veljensä kanssa vaikka hänellä oli suora näkö-/puheyhteys meihin vanhempiin olohuoneeseen. Matkaa välillä on ehkä 10 metriä. Hän olisi halunnut leikkiä ahtaassa paikassa, joka oli n. metrin päässä meistä, vaikka leikki rakennettiin väljemmille vesille n. kolmen metrin päähän. Lelukaapilla saatikka yläkerrassa hän ei yleensä yksin käy. Eilen, kun yritettiin saada hänet ymmärtämään, ettei kotona ole mitään pelottavaa, ja että voi rauhassa käydä toisessakin huoneessa/kauempana meistä, menee miltei hysteeriseksi.
Tätä on jatkunut nyt jonkin aikaa. Yllä vain esimerkki eiliseltä. Ei kerro/osaa kertoa mikä pelottaa, sanoo vain, että esim. vessa on niin kaukana. Meillä ei todellakaan ole iso koti, että tästä ei voi olla kysymys. Mummuloissa ja päiväkodissa kulkee ihan vapaasti, kuten myös joskus harvoin kotona.
Me ei tiedetä, mitä tälle asialle voi tehdä. Ressaa koko perhettä ihan hirveästi!
Kommentit (8)
kummitusjutuille ja muille joita muut lapset kertoivat. Sen lisäksi minulla oli yksi yliluonnollinen kokemus.
Tämä liittyi erääseen taloon, muissa taloissa tai kodeissa en pelännyt mitään.
Minun lapsuuteeni liittyi traumaattisia kokemuksia joten olen ajatellut että johtui siitä. Traumaattiset kokemukset liittyivät myös tähän taloon.
tapahtunut siellä kotona, mutta mitä, sitä on vaikeaa ennustaa, tuota kummitusta epäilen.
Veli on pian 4-vuotias. Ei ole ollenkaan sen luontoinen, että pelottelisi tms. Ennemminkin yrittää olla kaverina ja lohduttajana, esim. lähtee käymään vessassa/yläkerrassa kaverina.
...on ainoa, mitä hän on joskus säikähtänyt, kun kesällä niitä alkoi välillä ihan yllättäen. Muuta ei olla huomattu, eikä tosiaan itse asiasta suostu puhumaan.
On kai tähän joku tolkku löydyttävä?
...on ainoa, mitä hän on joskus säikähtänyt, kun kesällä niitä alkoi välillä ihan yllättäen. Muuta ei olla huomattu, eikä tosiaan itse asiasta suostu puhumaan.
On kai tähän joku tolkku löydyttävä?
Niitä on olemassa, usko vaan ja tyttösi näkee/tuntee sen.
meillä muuttui 6v poika totaalisen hysteeriseksi ukkosen suhteen, kun oli yksin pihalla ja ukkonen jyrähti suoraan päällä.
Mä en näe kummituksia meillä mutta mies ja 8v tyttö kylläkin. Talossa on tehty 70-95 3 itsemurhaa 1 ampumalla ja 2 hirttäytynyt vintille, ampuminen on tapahtunut lastenhuoneessa.
Voisiko veli pelotella/kiusata/uhkailla?