Miten teillä sanotaan isovanhempia? Me vasta mietitään mummeli ja paappeli-nimeämisviidakossa.
Kommentit (78)
isän puolen isovanhemmat mummu ja pappa, ovat kotoisin Lahden seudulta ja äidin (=mun) puolen isovanhemmat on mummo ja äijä, isäni Karjalan evakko ja äitini pohjois-pirkanmaalta. Ja 4 vee sujuvasti käyttää näitä nimiä, eipä mene sekaisin, ketä tarkoittaa.
mutta ukki ja mummo on sitten anopin porukat, mikä lie sit mun isä ukki varmaan :)
Pidän itse enemmän mummusta kuin mummista nimenä. Mummi saa jotenkin " karvat pystyyn" minulla.
Mummi ja vaari oli nimetty mummiksi ja vaariksi jo ennen meidän vauvan syntymää (lapsen serkut kutsuu heitä ko. nimillä) joten jatkamma perinnettä. Isääni kutsutaan sitten ukiksi (kuten itsekin ukkejani kutsuin) äitini on kuollut, mutta hänestä puhutaan mummona (+ nimi eteen).
Vaarin kanssa mulla on vähän ongelmia kun en ole koskaan ketään vaariksi kutsunut eikä meillä päin kukaan ole koskaan vaarista puhunut. Mutta ehkä opin tuon vaarin käytön ennen kun neiti oppii puhumaan ;).
Meillä famu, fafa, mummu ja ukki. Isoukki eli ukin isä on pelkkä "Iso".
Meidän esikoinen oli mun vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi. Ennenkuin hän syntyi niin annoimme isovanhempien itse päättää miksi haluavat että heitä aletaan kutsua. Ovat mummi ja pappa.
Miehen vanhemmat eivät ole elämässämme mukana mutta jos heihin viitataan joskus niin puhutaan heistä etunimi-mummi / etunimi-pappa -nimityksillä.
Etunimien mukaan, esim. Liisa-mummo ja Heikki-pappa.. Isosedät ja tädit ovat myös "mummoja ja pappoja" etunimiliitteillä.
PAAPPELI??????!!!!!
Kuulostaa omintakeiselta peniksen kutsumanimeltä.
Äidin äiti on mummo, äidin isä pappa, äidin äidin uusi mies vaari, isän äiti mummu, isän isä pappa ja isän äidin uusi mies ukki.
Paappelia en viitsi edes kommentoida. Huh.