Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi lahjakas piirtämään?

Vierailija
27.08.2010 |

Mistä tietää, onko lapsi lahjakas piirtämään tai hahmottamaan? Tasan neljävuotiaamme piirsi pääjalkaisia jo 2,5v, nyt piirtää tarkasti ihmiset sormineen päivineen. Naisilla on mekot ja miehillä housut, vaatteissa kuvioita, prinsessoilla kruunut ja korut jne. pikkutarkkaa. Ilmeitäkin osaa piirtää: surunaamoja ja iloisia. Auton, kukkia, taloja, maisemia jne. Kirjoittaa muutamia sanoja ulkomuistista ja hahmottaa kyllä kirjaimet yms. niin, että osaa ne kopioida.

Kuopus on nyt tuon 2,5v eikä taida vielä ympyrääkään piirtää ;)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhassa ja neuvolassa ovat ainakin kehuneet että tavallista parempi piirtämään.

Vierailija
2/9 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun kuopuksesta huomasi lahjakkuuden heti kun alkoi piirtää muutakin kuin suttua. Tasan 2-vuotiaana piirretyillä pääjalkaisilla on hiukset, sormet ja silmäripset. 4-vuotiaana piirretyillä ihmisillä on kasvoissa ilmeitä, vaatteissa paljon yksityiskohtia, kengissä rusetit tai soljet jne., 6-vuotiaana piirustukset todella tarkkoja, linnut ja talot kuin aikuisen piirtämiä, lisäksi hän piirsi jo sarjakuvia tuolloin. Nyt tyttö on 8-vuotias ja aivan loistava piirtäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama homma, mutta niin on ollut monella muullakin. Minusta se on silloin aika normia.

Vierailija
4/9 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirtämisestä on paljon iloa, joten jo se, että pitää piirtämisestä on hieno saavutus.

Vierailija
5/9 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä toiseks vanhin alkoi piirtää jotain järkevää vasta 5 vuotiaana :)

ei vaan piirtäminen kiinnostanut pätkän vertaa! Olipa sit lahjakas tekniikan parissa.

Vierailija
6/9 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nim. 10 kuviksessa jo kolmannessa polvessa

Vierailija
7/9 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ainakaan ole ollut erityisen hyvä piirtäjä (ihan ok kuitenkin, kuvis 8-9). Siksikin vähän ihmetyttää. Ehkä mies sitten onkin lahjakas piirtäjä, ei vaan paljon piirtelyä nykyisin harrasta.

Toki innostus piirtämiseen, joka alkoi n. vuosi sitten, on varmasti tehostanut tätä taitoa. Piirtää kyllä tosi tarkasti, juurikin prinsessoilleen koruja, rusetteja, nappeja jne. Värittää myös erittäin tarkasti. Väritkin tunsi jo tasan kaksivuotiaana, osan jo aikaisemmin. Kuopus 2,5v sekoittaa useinkin värit vielä, eikä harvinaisempia edes taida tietää nimeltä.

Vierailija
8/9 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolmella isommalla lapsella on kaikilla kymppi kuviksessa. Itse olen surkea piirtäjä ja ei mun mieskään mikään erityislahjakkuus ole. Kumpikin ollaan kyllä käsityöihmisiä, mutta kuvataiteissa enintään keskinkertaisia. Silti lapset on lahjakkaita. - 3

Vierailija
9/9 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran tykkää piirtämisestä niin laita lapsi taiteen perusopetukseen, kansalaisopistoilla on sellaisia ja sopii jo tosi pienille lapsille käsittääkseni. Vuosi vuodelta edetään tasolta toiselle ja tehdään kaikkea kivaa. Luovuus saa kukkia ja samalla opetellaan oikeita tekniikoita yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän