Hakusessa herkullisia täytteytä tortilloihin!
No niin kanssa vartoojat!
Tänään täytys vääntää miehen siskon kyläilyn kunniaksi tortilloja iltanaposteltavaksi leffan kanssa, joten kertokaapas mitkä on just ne maukkaimmat ja parhaimmat täytteet!
Alkaa ne samat pöperot maistumaan jo puulta mitä on tullut monet kerrat tehtyä.
Kommentit (12)
laitan aina paistetun jauhelihan sekaan papuja, tomaattipyrettä, vähän ketsuppia ja paprikaa. Sipulia voi myös laittaa mutta itse tykkään laittaa sitä raakana tortillan väliin. Mausteita tietysti vielä. Ja sitten lisäksi kermaviiliä ja juustoraastetta laitettavaksi tortillan väliin.
Onko jollain jotain eksoottisempaa?
Ap
ovat ranskankerma, salaatti, kana, feta, maissi, salsa-kastike
juustokastike
guagamole (vai miten se nyt kirjoitetaankaan, joka tapauksessa se vihree mössö)
jauheliha
kana
salaatti
tomaatti
kurkku
paprika
sipuli
feta
papuja
niistä sit jokainen saa ottaa mielestänsä
- paistettu jauheliha/ sipuli
- salsakastike
- guagamole
- juustokastike
- jalapeno
- paprika
- kurkku
- tomaatti
- salaatti
- oliivi
Täytteeksi seuraavanlainen mössö:
400g broilerisuikaleita (hunajamarinadissa > paistetaan ja jäähdytetään)
200g maustamatonta tuorejuustoa
200g pehmeää vuohenjuustoa
valkosipulia
sipulia silppuna
1/2 kurkku kuutioina
1/2 paprika kuutioina
Tortillat on kyllä herkullisia, mutta leffaruokana mielestäni aika huonoja. Tai sitten mä oon ite vaan huono syömään niitä, kun joudun keskittymään enemmän siihen ettei täytteet valu syliin :P
Tekisin itse tortillaletuista varmaankin kylmiä wrapeja tai "rieskarullia", joita on helpompi napsia!
valkosipulia
sipulia silppuna
1/2 kurkku kuutioina
1/2 paprika kuutioina
Mutkun ei voi syödä vuohenjuustoa, kun on tällänen ruoka-aine rajoitteinen (eli raskaana :D )
Täysin OT, mut mä niin odotan että pääsen joulun aikoihin syömään läjäpäin aurajuustoa ja kaikkia muita ihania kiellettyjä juttuja kun LA on 23.12
Siis jos hyvällä tuurilla saisi annettua sukulaisille hyvän joululahjan, eikä venyisi synnytys kovin pitkälle.. :D
Toinen OT: Työkaverin kanssa oli tossa joku päivä erimielisyyksiä siitä että saako imettävä syödä jo näitä "kiellettyjä" ruokia kuten homejuustoa ja maksaa yms.
Minun mielestäni voi, korjatkaa jos olen väärässä :)
valkosipulia
sipulia silppuna
1/2 kurkku kuutioina
1/2 paprika kuutioinaMutkun ei voi syödä vuohenjuustoa, kun on tällänen ruoka-aine rajoitteinen (eli raskaana :D )
Täysin OT, mut mä niin odotan että pääsen joulun aikoihin syömään läjäpäin aurajuustoa ja kaikkia muita ihania kiellettyjä juttuja kun LA on 23.12
Siis jos hyvällä tuurilla saisi annettua sukulaisille hyvän joululahjan, eikä venyisi synnytys kovin pitkälle.. :DToinen OT: Työkaverin kanssa oli tossa joku päivä erimielisyyksiä siitä että saako imettävä syödä jo näitä "kiellettyjä" ruokia kuten homejuustoa ja maksaa yms.
Minun mielestäni voi, korjatkaa jos olen väärässä :)
Voithan sä jättää vuohenjuuston pois (jos sitä ei pastöroituna löydy) ja käyttää maustamattoman tuorejuuston tilalla jotain maullista pastöroitua?
Ja kyllä, imettäessä saa syödä jo kaikkea "kiellettyä" :)
Voithan sä jättää vuohenjuuston pois (jos sitä ei pastöroituna löydy) ja käyttää maustamattoman tuorejuuston tilalla jotain maullista pastöroitua?
Ja kyllä, imettäessä saa syödä jo kaikkea "kiellettyä" :)
Se vuohenjuusto on just mun lempparia.. :(
Ja mulle neuvolassa sanottiin ettei kannattaisi syödä mitään tollasia juustoja minkä valmistusmaata ei varmaksi tiedä, tai sitten täytyy kypsentää :/
Toimii yhdessä hyvin. Lisäksi normi salaatti, tomaatti, kurkku, raaka sipuli, salaatinkastike.
paistijauhelihaa/kanaa/chilitonnikalaa, salaattia, papuja, sinappikurkkusalaattia, garlic-kastiketta, sipulia, tomaattia, guacamolea, juustorastetta jne.