Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tärinää mahassa, mikä vauvaa vaivaa?

Vierailija
27.08.2010 |

En muista kahdesta aiemmasta raskaudesta, että millaisia liikkeet olivat, koska niistä on jo vuosia aikaa. Nyt ihmetyttää tämän tyypin likkeet. Paljon on ihan normaaliakin liikettä, mutta useasti päivässä tuntuu sellaista vapinaa ja tärinää ihan selvästi. Onko ihan normaalia vai joko alan hysterisoida itseäni neurologisilla ongelmilla? RV 28 nyt menossa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva kun voin omalta kohdaltani vastata tähän. Minulla oli tärinöitä kolmmannessa odotuksessa. Ihan selkeetä vapinaa ja tärisemistä. Kerroin asiasta neuvolassa ja neuvolatäti soitti äitipolille. Eikun ultraan ja tarkkaan polilla kaikki kattoivatkin. Lääkäri sanoi että on ihan normaali ilmiö. Lapsen keskushermosto alkaa toimimaan ja voi tehdä tälläisiä tärinöitä. Itse olin muistaaksen noin 30 viikolla. Kannattaa kuitenkin mainita tuosta asiasta neuvolassa ;) mutta uskoisin kyseessä olevan saman kuin minunki kolmannessa odotuksessa. Ei muuta ku tsemppiä ja onnea loppu odotukseen :)

Vierailija
2/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva kun voin omalta kohdaltani vastata tähän. Minulla oli tärinöitä kolmmannessa odotuksessa. Ihan selkeetä vapinaa ja tärisemistä. Kerroin asiasta neuvolassa ja neuvolatäti soitti äitipolille. Eikun ultraan ja tarkkaan polilla kaikki kattoivatkin. Lääkäri sanoi että on ihan normaali ilmiö. Lapsen keskushermosto alkaa toimimaan ja voi tehdä tälläisiä tärinöitä. Itse olin muistaaksen noin 30 viikolla. Kannattaa kuitenkin mainita tuosta asiasta neuvolassa ;) mutta uskoisin kyseessä olevan saman kuin minunki kolmannessa odotuksessa. Ei muuta ku tsemppiä ja onnea loppu odotukseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen samoilla viikoilla! Pelkäsin kamalasti esim. epilepsiaa. Terkka oli ihan ihmeissään, ei ollut kuulemma koskaan kuullutkaan.

Kysyin eräältä tutulta lääkäriltä ja hän sanoi, että se on ihan normaalia. Ei kylläkään osannut sen enempää sanoa. Mulle tuli jotenkin sellainen olo, ettei lääkärikään tiennyt asiasta mitään.

Vauvamme ei ole vielä syntynyt.

Vierailija
4/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin on minulle 4 eri synnytyssairaalan lääkäriä sanonut.

Vierailija
5/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tottapa totta, niinhän ne tärisee pissatessaan sitten masun ulkopuolellakin:)

Vierailija
6/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan kolmannen lapseni tärisseen jo mahassa päivittäin. Vauva joutui synnyttyään tarkkailuun muista syistä, mutta pari päivää syntymän jälkeen hän alkoi taas täristellä. Otettiin pään ultraa, uni-EEG, monenmoisia verikokeita, jotka kaikki olivat normaaleja. Lääkäri tuli siihen tulokseen, että lapsen keskushermosto oli vielä niin kehittymätön että täristelyt johtuivat siitä. Noin kuukauden iässä tuli muistaakseni viimeinen tärinä. Lapsi on nyt 2,5 vuotias, aivan normaalisti kehittynyt :)

Vierailija
7/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut tärinöitä masussa ja sitten kolmannessa oli ja vanhat ja viisaat sanoivat että poika tulee ja niin tulikin. Tytöt eivät tärisseet pissiessään, poika tärisi.

En sitten tiedä pitääkö kaikilla paikkansa.

Vierailija
8/8 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä meidän vauva on kans saanut äidin miettimään epilepsiaa, kun vauva saa noita "kohtauksia".

Ylemmälle kirjoittajalle vielä tiedoksi, minulla kaksi edellistä, tärisemätöntä vauvaa ovat poikia, ja nyt tämä vapisija on tyttö, joten se siitä teoriasta :P

Siskon vauva teki myös samaa mahassa ja terve poika on (myöskin kolmas lapsi)

Onkohan tämä joku "kolmannen lapsen kourituskohtaus".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan