Mitenkähän pieneen lapseen vaikuttaa se, että äiti
käytää vain mustia vaatteita. Ihmetyttää jotkut nuoret äidit, jotka ovat aina pukeutuneina mustiin.Olen perehtynyt jonkinverran väriterapiaan ja jotenkin ihan maalaisjärjelläkin tuntuu oudolta, että joku haluaa pitää lähes pelkästään mustia vaatteita.
Kommentit (18)
että ikävämpi vaikutus olisi sillä, että synnytettyään pitäisi pukeutua valjuihin vaatteisiin ihan vain siksi, ettei lapsi EHKÄ tykkää mustista vaatteista. Saattaisi välillisesti aiheuttaa huomattavasti nykyistä enemmän synnytyksen jälkeistä masennusta ja epämääräistä lasten kaltoinkohtelua. Kuten yleisesti kaikki turhat, perusteettomat paineet siitä, millainen Oikean Äidin tulee olla.
mustat vaatteet, vaan en niin nuori...
Nyt löytyi taas uusi asia, mitä voi stressata! ;) Tätä en ole vielä muutaman vuoden äitiurallani ehtinytkään miettiä. Ei kun Iloinen takki päälle!
mä en kestä näitä "täydellisiä" äitejä. Mitähän seuraavaksi?
Veikkaan että enemmän kuin mustat vaatteet.
Kyllä väreillä on iso merkitys ja ihan oikeasti ihmettelen miksi joku käyttää pelkkää mustaa. Väriterapia on mielenkiintoista ja mielestäni siinä on jotain perää. Mutta jalat maassa tietenkin ja hieman huumoria mukaan.
kun taas semmoset vanhempana lapsensa saaneet kulkee aina mustissa, tummanharmaissa tai tummansinisissä.
Jo ala-asteella tykkäsin mustasta, koska se oli "jännä" väri: Aku Taikaviitta oli suosikkihahmoni sarjiksissa ja se vaikutti asiaan :D Koulukuraattori (vai mikä se nyt oli) oli huolissaan ja epäili että olin masentunut.
Musta on vallitseva väri vaatekaapissani ollut siitä lähtien kun sain itse päättää mitä vaatteita minulle hankitaan. Minusta musta on rauhoittava väri, tykkään yön rauhallisuudesta enkä ole pelännyt pimeää edes lapsena :)
..Meidän perheessä isi pukeutuu pelkästään mustaan. Lapset ovat sitä avoimepia lähestymään ihmisiä mitä mustempia ja (tumma)partaisempia ovat. Näyttänee tutulta ja turvalliselta.
Eiköhän samoa koske äitejäkin.
todennäköisesti kuitenkin esiintyy kaikkia muitakin värejä. t. väriterapeutti
stressata, kuinka pahasti nuo kaksi lasta (2kk ja 4v.) mahtavat kasvaa vinoon, ko mä pukeudun vain ainoastaan mustaan =D Se nyt vaan on niin, että viihdyn mustissa vaatteissa ja pelkkä ajatuskin muusta väristä saa ahdistumaan.
Ennenhän on ollut vain mustaa ja harmaata vanhempien vaatteissa, senhän näkee vanhoista elokuvista..
olemassa. Väriterapia on epävirallinen "terapia" eikä sen ohjaamiseen ole mitään varsinaista koulutusta. Kyllä se kertoo jotain ihmisestä, jos käyttää vain yhtä väriä.
En pidä mustaan pukeutumista sen kummallisempana kuin joka paikkaan farkuissa menemistä.
Toisaalta olen nähnyt paljon nuoria äitejä värikkäissä, hippityylisissä vaatteissa. Ja vanhempia äitejä tyylikkäänä mustassa.
että isänsä kulkee aina urheiluvaatteissa?
kyseleepi jalkapalloilijan vaimo
lapseen vaikuttaa se, jos äiti haluaa pukeutua mustaan, mutta joutuu av-mamman painostuksesta pukeutumaan vaikka keltaiseen, josta ei pidä?
leggareiden ja fleecen katsominenkin jotakin traumoja tuottaa.
Oletkohan itse tyyliin 50v tms...
Mulla on aina ollut tyyliin mustat vaatteet, ja lapset on ihan tavallisia, normaaleja, joten, siivekäs kysy lisää, tarkentan, jos haluut.