Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkähän pieneen lapseen vaikuttaa se, että äiti

26.08.2010 |

käytää vain mustia vaatteita. Ihmetyttää jotkut nuoret äidit, jotka ovat aina pukeutuneina mustiin.Olen perehtynyt jonkinverran väriterapiaan ja jotenkin ihan maalaisjärjelläkin tuntuu oudolta, että joku haluaa pitää lähes pelkästään mustia vaatteita.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan itse tyyliin 50v tms...

Mulla on aina ollut tyyliin mustat vaatteet, ja lapset on ihan tavallisia, normaaleja, joten, siivekäs kysy lisää, tarkentan, jos haluut.

Vierailija
2/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ikävämpi vaikutus olisi sillä, että synnytettyään pitäisi pukeutua valjuihin vaatteisiin ihan vain siksi, ettei lapsi EHKÄ tykkää mustista vaatteista. Saattaisi välillisesti aiheuttaa huomattavasti nykyistä enemmän synnytyksen jälkeistä masennusta ja epämääräistä lasten kaltoinkohtelua. Kuten yleisesti kaikki turhat, perusteettomat paineet siitä, millainen Oikean Äidin tulee olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustat vaatteet, vaan en niin nuori...

Vierailija
4/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt löytyi taas uusi asia, mitä voi stressata! ;) Tätä en ole vielä muutaman vuoden äitiurallani ehtinytkään miettiä. Ei kun Iloinen takki päälle!

Vierailija
5/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kestä näitä "täydellisiä" äitejä. Mitähän seuraavaksi?

Vierailija
6/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että enemmän kuin mustat vaatteet.

Vierailija
7/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä väreillä on iso merkitys ja ihan oikeasti ihmettelen miksi joku käyttää pelkkää mustaa. Väriterapia on mielenkiintoista ja mielestäni siinä on jotain perää. Mutta jalat maassa tietenkin ja hieman huumoria mukaan.

Vierailija
8/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun taas semmoset vanhempana lapsensa saaneet kulkee aina mustissa, tummanharmaissa tai tummansinisissä.

Vierailija
9/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ala-asteella tykkäsin mustasta, koska se oli "jännä" väri: Aku Taikaviitta oli suosikkihahmoni sarjiksissa ja se vaikutti asiaan :D Koulukuraattori (vai mikä se nyt oli) oli huolissaan ja epäili että olin masentunut.

Musta on vallitseva väri vaatekaapissani ollut siitä lähtien kun sain itse päättää mitä vaatteita minulle hankitaan. Minusta musta on rauhoittava väri, tykkään yön rauhallisuudesta enkä ole pelännyt pimeää edes lapsena :)

Vierailija
10/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Meidän perheessä isi pukeutuu pelkästään mustaan. Lapset ovat sitä avoimepia lähestymään ihmisiä mitä mustempia ja (tumma)partaisempia ovat. Näyttänee tutulta ja turvalliselta.

Eiköhän samoa koske äitejäkin.

Vierailija
11/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti kuitenkin esiintyy kaikkia muitakin värejä. t. väriterapeutti

Vierailija
12/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressata, kuinka pahasti nuo kaksi lasta (2kk ja 4v.) mahtavat kasvaa vinoon, ko mä pukeudun vain ainoastaan mustaan =D Se nyt vaan on niin, että viihdyn mustissa vaatteissa ja pelkkä ajatuskin muusta väristä saa ahdistumaan.

Vierailija
13/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenhän on ollut vain mustaa ja harmaata vanhempien vaatteissa, senhän näkee vanhoista elokuvista..

Vierailija
14/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa. Väriterapia on epävirallinen "terapia" eikä sen ohjaamiseen ole mitään varsinaista koulutusta. Kyllä se kertoo jotain ihmisestä, jos käyttää vain yhtä väriä.

Vierailija
15/18 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä mustaan pukeutumista sen kummallisempana kuin joka paikkaan farkuissa menemistä.

Toisaalta olen nähnyt paljon nuoria äitejä värikkäissä, hippityylisissä vaatteissa. Ja vanhempia äitejä tyylikkäänä mustassa.

Vierailija
16/18 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isänsä kulkee aina urheiluvaatteissa?

kyseleepi jalkapalloilijan vaimo

Vierailija
17/18 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseen vaikuttaa se, jos äiti haluaa pukeutua mustaan, mutta joutuu av-mamman painostuksesta pukeutumaan vaikka keltaiseen, josta ei pidä?

Vierailija
18/18 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leggareiden ja fleecen katsominenkin jotakin traumoja tuottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi