Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puistossa tänään

Vierailija
26.08.2010 |

teki mieli ottaa pieni syliin. N. 1-v poika istui hiekalla ja itki , pph seisoi vieressä ja juorusi. Tätä kesti n. tunnin sen aikaa kun itse olimme siellä, mutta ties kuinka kauan olivat jo olleet siellä ennen meidän tuloa.

Oma lapseni on samanikäinen ja taisipa tuo ko. lapsi olla tuttukin meille vauvakerhosta. Meidän taapero koitti mennä viereenkin leikkimään kaverin kanssa mutta tää vain itki eikä saanut minkäänlaista lohtua. Lähtiessäkään ei päässyt edes hetkeksi syliin vaan pph nosti pojan jaloilleen ja kävelytti rattaisiin. Sinne se käpertyi toisen lapsen kylkeen raukka.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei siis ollut mikään hyökkäys pph:a vastaan yleensä, mulla ei oikeastaan ole mielipidettä heistä ollenkaan (ei kokemuksia). Ja minnekään en soittele ilmoituksia yhden kerran perusteella, vaan katson nyt ainakin jos tilnteet jatkuu tällaisena. Ehkä jos näkisin sattumalta ton lapsen äitiä, saattaisin kertoa näkemästäni. Halusin vain purkaa jonnekin pahan mieleni tuosta näystä. En käsitä, miten voi olla liikaa vaadittu vaikka ottaa se lapsi syliin?

Vierailija
22/29 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos se kotona kantaa koko ajan tuota itkeävää lasta, niin ajatteli, että ulkona hetken lepuuttaa, jotta jaksaa taas loppupäivän kanneskella.

Perhepäivähoitajilla on ihan surkeat työehdot ja vielä surkeammat palkat, lisäksi päivästä toiseen pienten lasten kanssa, niin minusta on aika luonnollista, että välillä tarvitsee myös aikuista juttukumppania.

Ei sitä työtä muuten kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisittekö itse sanomaan tuntemattomalle ihmiselle puistossa jossa käytte päivittäin? Että hän tekee työnsä huonosti? Menisittekö varmasti, käsi sydämellä?

Minä en rohjennut, ainakaan vielä nyt, kun eka kerta oli. Olen kyllä ihan rohkea ihminen, että ehkäpä asia korjaantuu.

Vierailija
24/29 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian voi ilmaista myös asiallisesti. Olisin varmaankin ottanut lapsen syliin ja vienyt hoitajalle sanoen hänelle, että lapsella on varmaankin joku hätä, kun noin itkee. Ei sitä tarvitse alkaa hoitajaa haukkumaan.

Vierailija
25/29 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos se kotona kantaa koko ajan tuota itkeävää lasta, niin ajatteli, että ulkona hetken lepuuttaa, jotta jaksaa taas loppupäivän kanneskella. Perhepäivähoitajilla on ihan surkeat työehdot ja vielä surkeammat palkat, lisäksi päivästä toiseen pienten lasten kanssa, niin minusta on aika luonnollista, että välillä tarvitsee myös aikuista juttukumppania. Ei sitä työtä muuten kestä.

hoitaa lapsia niin että lasten äiditkin kestäisivät katsoa sitä???? Ei kai kukaan nyt pakota pph:ksi. Ällöttävä asenne sulla paapoa niitä ämmiä, jotka pilaa pph:ien maineen!

Vierailija
26/29 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran päiväkodissa (olin siellä työharjoittelussa) samanlaisen tilanteen, tosin ei kestänyt tuntia, mutta yli kuitenkin. Tapahtunut tilanne oli "pienten puolella" ja minulla oli vastuu isompien puolella, joten en voinut mennä lasta hoivaamaan.

Näin että pieni n. 1v lapsi itki kovasti ja istui maassa, sitten jouduin mennä purkamaan jotain tilannetta isompien lasten kanssa, ja aikaa vierähti. Kohta katsoin uudelleen pienten lasten puolelle, ja siellä oli sama tilanne edelleen. Olin jo menossa sanomaan asiasta hoitajalle, joka ei siis ollut näkevinään tilannetta, kun toinen hoitaja tuli pihalle ja suuntasi kulkunsa suoraan lapsen luo.

Oma lapsenikin on perhepäivähoitajalla ja vaikka hoitajamme on ihana, lämmin ihminen niin silti välillä epäilyttää että mitä se arki on kun me vanhemmat emme ole kuvioissa... Tehkää siis oikeasti ilmoituksia niille perhepäivähoidon ohjaajille kun näette tällaista käytöstä! Puistoilu ja naapurissa olevien hoitajien tapaaminen on minusta tuntunut hyvältä hoidon alussa, mutta nyt on alkanut pikkuhiljaa tuntua, että ehkä hoitajien ei pitäisi nähdä niin paljon toisiaan, ettei mene sitten liikaa huomio pois lapsista.

Olen myös ajatellut vihjailla hoitajallemme, että asioistamme ei tarvitse puhua muille perhepäivähoitajille. Tällä hetkellä tuntuu, että alueemme (uusi omakotitaloalue, jossa on perhepäivähoitajia kymmeniä) perhepäivähoitajat ovat vähän liiankin hyvin perillä toisten perheiden asioista. Tuntuu siis siltä, en tiedä.

Että ei muuta kun ppht kuriin ilmoittamalla. Kyllä yksikin kerta kannattaa ilmoittaa, nimittäin kun ottavat asioita esiin kuukausipalavereissaan niin säikähtävätpä ainakin jos ei muuta!

Vierailija
27/29 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos se kotona kantaa koko ajan tuota itkeävää lasta, niin ajatteli, että ulkona hetken lepuuttaa, jotta jaksaa taas loppupäivän kanneskella. Perhepäivähoitajilla on ihan surkeat työehdot ja vielä surkeammat palkat, lisäksi päivästä toiseen pienten lasten kanssa, niin minusta on aika luonnollista, että välillä tarvitsee myös aikuista juttukumppania. Ei sitä työtä muuten kestä.

hoitaa lapsia niin että lasten äiditkin kestäisivät katsoa sitä???? Ei kai kukaan nyt pakota pph:ksi. Ällöttävä asenne sulla paapoa niitä ämmiä, jotka pilaa pph:ien maineen!

Ikävä, että otit sen noin.

Vierailija
28/29 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä, että otit sen noin.

kuin niin että sun mielestäsi on aivan ok (jos pph on väsynyt) antaa taaperon itkeä yksinään? Pph ei ole oikeutta 'väsyä' ja alkaa kohdella lapsia löperösti ja veemäisesti. Eihän äideilläkään ole oikeutta väsyä ja lakata huolehtimasta lasten perustarpeista. En tajua sun logiikkaasi, eli ole hyvä ja selvennä hieman mitä tarkoitit tällä pph:jia puolustelevalla kannanotolla?

Mä en henk.koht. katsoisi hyvällä jos pph kohtelisi mun taaperoani tuolla tavalla.

Vierailija
29/29 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen te av-ihmiset taas kerran luitte ihan rivien välistä.

Mutta koitin vähän valottaa mikä voisi olla syynä käytökseensä. Se on eriasia, kuin hyväksyä. Kun ihminen väsyy työhön, hän ei edes itse huomaa toimivansa huonosti, siihen tarvitaan apua.

Mutta jätän nyt asian omalta osaltani tähän, ettei enää tarvitse lukea viesteistäni sellaista mitä siellä ei ole, eikä tuntea ällötystä;)