Luottotiedoista
Eli mulle tuli perintätoimistolta kirje, että olen jättänyt laskun maksamatta. ALkuperäisen laskun eräpäivä on mennyt jo 7.4. Minä tietty ihan paniikissa etsin, että todellako olen laskun jättänyt maksamatta ja olihan se. Perkele. Ei ole edes muistusta tullut, että olisin sen voinut pois maksaa ennen perintätoimiston karhuamista.
Mä maksan aina laskut ajallaan tai jos en siihen pysty, niin soitan ja sovin uuden eräpäivän.
Koska mulle ei ole aiemmin perintätoimistolta tullut yhteydenottoja, niin olen vähän uuno näissä.. Eli menikö mun luottotiedot nyt?
Maksoin kyllä heti sen pois. Hitsi vie.
Kommentit (6)
muistutusta vaan ne ovat suoraan ulosottokelpoisia joten ihan kaikista laskuista ei tulekaan muistutusta.
kyllä sulla on luottotiedot edelleen puhtaat =)
Mutta sulle on pitänyt tulla siitä orkkislaskusta ainakin 1 muistutuslasku ennen perintätoimiston puuttumista asiaan. Etkö oo sitäkään huomannu.
Mutta tosiaan, luottotietojen menemiseen tarvitaan käräjäoikeuden päätös. Nou hätä. Kuluja jouduit maksamaan kymppitolkulla.
Hyvä, ettei ne vielä mennyt. Minä jo melkein itkua tuhersin ;)
Ei ole tullut muistutuslaskua, kyllä siinä vaiheessa olisin jo sen pois maksanut. Varmaan jäänyt matkalleen..
Juu, perintäkuluja tuli tuplasti laskun alkuperäissummaan nähden.. :|
Unohtui sinne muiden sairaalapapereiden väliin. Eräpäivä oli kesäkuussa ja heinäkuun lopulla tuli perintätoimistosta kirje. Ei mitään muistutuksia välissä. Tosin perintäkulut oli vain 5e. Maksoin heti pois mutta kyllä ehdin säikähtää.
että jostain syystä huomaamattani jäi yksi lasku maksamatta. Yleensä aina maksan kaikki laskut ajallaan, joten ihmettelin, kun perintätoimistosta tuli lasku. Selvittelin asiaa ja olin yhteydessä alkuperäiseen laskuttajaan vedoten siihen, että muistuslaskua en ollut saanut. Aikansa meilailtuamme ja selviteltyämme alkuperäinen laskuttaja ilmoitti, että riittää, kun maksan alkuperäisen laskun ja he peruuttavat perinnän. Muistutuslasku on nimittäin aina pakko lähettää. Tässä tapauksessa alkuperäinen lasku oli noin kolmekymppiä ja perintätoimiston kulut noin neljäkymppiä.