Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako kukaan muu Tapaninpäivän -96 kamalaa onnettomuutta

Vierailija
16.01.2006 |

Tapahtui muistaakseni Lahdessa, jossa eräässä kerrostalossa ylimmässä kerroksessa asui nelihenkinen perhe. Vanhemmat ja 13- ja 10-vuotiaat tytöt. Asunnossa syttyi tulipalo (muistaakseni kynttilästä). Vanhemmat ja nuorempi tyttö pakenivat rappukäytävään, mutta vanhempi tyttö jostain syystä parvekkeelle. Tuli levisi ja levisi ja lopulta tämä tyttö joutui roikkumaan parvekkeelta, kun tytön perhe ja muita talon asukkaita katseli kauhistuneena ja voimattomina pihalla. Palomiehet eivät pääseet asuntoon eikä kerrostalon pihan pienuuden vuoksi myöskään se " nostolava" päässyt parvekkeelle. Lopulta tytön voimat loppuivat ja hän huusi, ettei jaksa enää ja pudottautui parvekkeelta. Paiskautui maahan ja kuoli ihmisten silmien edessä Tapauksen jälkeenhän oli iso keskustelu lehdissä ym. pitäisikö parvekkeilla olla avattavat luukut, joista voisi pudottautua alemmalle parvekkeelle ja myös kerrostalojen pihoja vaadittiin isommiksi, jotta autot joissa on se lava voisivat tulla apuun.

Muistaako muut tätä kamalaa tapausta?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vielä että tyttö hetken ennen kuolemaansa sanoi isälleen että lahjaksi saamansa sukset ovat tulessa. Surullinen juttu.

Vierailija
22/106 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi eivät kantaneet autoa syrjään tai vetäneet paloautolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tikasauto rikkoutui kun yritti jyrätä autoa pois edestä.

On nimittäin niin yleistä nykyään. Onneksi päästiin noista vitun manneista eroon. Aina tukkivat tien.

Vierailija
24/106 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan tuon hyvin, asuttiin silloin viereisessä kunnassa. Isäni oli tapauksesta jotenkin poikkeuksellisen järkyttynyt, ehkä siksi, että tyttö oli saman ikäinen, kuin minä :( Hän oli myös parhaan ystäväni ystäväperheen naapuri, eli kuulin tarinoita ihan sieltä läheltä. En niitä tähän kerro, vaikka joskus harmittaa typerät jutut mitkä ei ole totta.

Muistan tapauksen myös tasaisin väliajoin kun omassa rivitaloyhtiössämme vieraat parkkeeraavat pelastustielle. Olen sanonut asiasta monta kertaa, kohteliaasti, mutta saanut takaisin välinpitämätöntä tiuskimista. Huokaus.

Vierailija
25/106 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku mies yritti ottaa kopia tytöstä mutta ei saannut. hetkeä ennen kun tyttö putosi niin huuti äiti auta ja sano (sukunimi olikohan naapurin) että tulee ottamaan kiinni.

Vierailija
26/106 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa hän oli sitä mieltä ettei tämä Lahden tulipalo nyt mikään kamala juttu ollut. Milläköhän lailla viestini oli kuoleman yksityiskohtaista kuvailua?

ja sitten roikkua parvekkeen kaiteelta kuudennessa kerroksessa, ennen päätöstä hypätä alas kun ei jaksa enää roikkua. Vanhemmat ja muu naapurusto alhaalla katsomassa., vanhempien hätä kun ensin lapsi jäi palavaan asuntoon loukkuun ja sitten nähdä lapsi roikkumassa parvekkeen kaiteella liekkien lyödessä ulos asunnosta. Lopulta 13-vuotias tyttö huutaa "En jaksa enää, hyppään nyt".

Mielestäni erittäin traagista, turha kuitenkaan vertailla muihin tapauksiin ja miettiä että mikä tapaus on kaikkein traagisin.

Eikä toi nyt niin traagiselta kuulosta. Artun tapaus oli 1000x pahempi.

Mitä ihmettä sinä noin asialla mehustelet? Saatko koviakin kiksejä siitä että kuvailet nuoren tytön kuolemaa noin pitkään ja yksityiskohtaisesti?

Käsittämätöntä miten sairaita jotkut ihmiset voi ollakaan. Pitäisi melkein tehdä poliisille ilmoitus viestistäsi, uskomatonta mehustella kuolleella lapsella noin.

Vierailija
27/106 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaus jäi kairehtamaan mieltä, niin surullista!

Vierailija
28/106 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt mä itken ihan lohduttomana.

Toi oli niin järkyttävä juttu.

Tuli paha olo,oksettaa..

toivottavasti tuollaista ei enää ikinä tapahdu.

Silti se että jo tapahtui ja tuo tyttö kuoli noin traagisella järkyttävällä tavalla..

Vierailija
29/106 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kapissa köysi joka riittää maahan asti

Vierailija
30/106 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tekstissä taas näkyy suomalaisten mielenterveysongelmat...

Vierailija
31/106 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt mä itken ihan lohduttomana. Toi oli niin järkyttävä juttu. Tuli paha olo,oksettaa.. toivottavasti tuollaista ei enää ikinä tapahdu. Silti se että jo tapahtui ja tuo tyttö kuoli noin traagisella järkyttävällä tavalla..

Olin menos nukkuu just kun tää ketju osu silmiini... ja uteliasuuttani avasin enkä tietenkää malttanu olla lukematta :(

toi on vaaan joku niin painajaismainen tapa kuolla. roikkua kaiteesta ja kukaan ei voi tehdä mitään, voimat loppuu etkä enää voi kun päästää irti... ja voi vain kuvitella vanhempien ja pikkusiskon tuskaa.

Itse en ollu tapauksesta edes kuullutkaan koskaan. tosin taisin olla tapahtumaaikaan vain viisi vuotias.

Vierailija
32/106 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli tapauksesta jotenkin poikkeuksellisen järkyttynyt

Vaikka asuin ihan eri paikkakunnalla.

Kyllähän tuon tapauksen muistaa.

Vierailija
33/106 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin tytön ja perheen hyvin. Tapaus oli usean tekijän epäonninen summa. Onneksi useisiin toimenpiteisiin ryhdyttiin sen jälkeen. Edesauttoi mm. palovaroittimien pakollisiksi tulemista, pelastusteiden merkintää, hyppypatjojen yleistymistä (joita tosin ei enää kai käytetä). Mutta surullista että pitää maksaa ihmishengellä muiden pelastumisesta tulevaisuudessa.

Siitä jäi tunne että tapaninpäivänä tapahtuu aina jotain kamalaa. Varsinkin kun tsunamissa kuoli toinen tuttu tyttö.

Vierailija
34/106 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kullut aikaisemmin tämmösestä. Hyi hitto, mitkä kylmät väreet ja ahdistuksen tunne.

Alkoi ihan itkettämään!

Vierailija
35/106 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/106 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheeni kanssa asunut tuossa kerrostalo miljöössä missä tuo hurja juttu tapahtui. Alueella puhuttiin että joku tän kaupungin viskaali oli tuolloin touhuamassa vieraissa samassa tai viereisessä talossa. Tämän viskaalin auto oli palokunnan/pelastajien edessä . Kenties tuo henkilö maksoi tuolle perheelle suuret korvaukset tapauksen johdosta. Vielä tänäkin pvnä tuon talon parvekkeen betonipilareissa kuultaa tummaa sävyä.

Vierailija
37/106 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä järkyttynyt niin paljon jostain onnettomuudesta. Olin 15v ja se kuollut tyttö oli 13. Tein sille tytölle musiikkikappaleenkin samana iltana.

Vierailija
38/106 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, hysteeriset ämmät vaahtoaa viestistä toiseen ja kokoajan tuosta väärin pysäköidystä autosta vaikka sillä ei ollut lopputulokseen vaikutusta. Tyttö olisi voitu pelastaa ehkä toimivalla PITKÄLLÄ nosturilla tai riittävän isolla hyppypatjalla (oliko sellaisia edes silloin?). Minä luottaisin eniten kunnon paloportaisiin ja tikkaisiin joita Suomessa ei valitettavasti juuri ole. Onneksi oma asuntomme on katutasosta seuraava joten pudotusta ei juurikaan ole.

Vierailija
39/106 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa tuossa ikkunamme alla pieni pätkä, jota pitkin pääsee takapihalle. 7 kerrosta. Tuossa 50 metrin päässä on monen talon yhteinen parkkipaikka, jossa on lähes aina tilaa. Kyllä tuohon ikkunamme alle moni tykkää pysäköidä, huolimatta kieltomerkistä, erikseen on siis pihalle pysäköinti kielletty ja tuossa vielä erikseen pelastustiemerkit. Kerran oli yläkerran juhlijatyypit pudottaneet pullon yhden vieraan auton katolle ja sai lommon. Mies oli silloin hallituksen puheenjohtajana ja kun tultiin valittamaan, sanoi ettei taloyhtiö korvaa mitään väärin pysäköinnin ja selvien kieltomerkkien takia, joten selvittäkööt pysäköitsijä itse asianomaisten kanssa asian. 

Mutta älkää tosiaan menkö mitään rikkomaan, sillä ei se välttämättä ole auton omistaja se syyllinen. Parasta vain koettaa saada omistaja kiinni, ja selvittää asiallisesti asia. 

Vierailija
40/106 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä aio asua kerrostalossa ja jos asuisin niin kakkoskerros on ylin paikka meikäläiselle. Paras henkivakuutus on palovaroitin ja niitä kynttilöitä ei jätetä yöksi päälle ja tuikkuon se turvallisin noista kaikista. Ei pala kauan ja sammuu helposti jos vähänkin heilahtaa.

Onneksi meidän rivareista muutti pois mannet niin taas on tie vapaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän