Ekaluokkalaisen ulkovaatteet, ColorKids-vaatteet
Perskuta kun kiukuttaa. Ekaluokkalainen tuli kotiin takki repussa ja kun kysyin syytä, niin kuulemma joku oli haukkunut takkiaan rumaksi ja lapselliseksi ja ei halunnut sitä enää pukea. Keskustelimme asiasta ja takki menee päälle kyllä huomennakin, sillä lapsi itse pitää takista mutta oli nyt vaan saamastaan kommentista olettanut, että siitä ei saisi pitää. ;)
Ostin takin urheiluliikkeestä, siinä on täysi vedenpitävyys ja irl se tuntuu ja näyttää tuulitakilta, ei sadetakilta (vaikka tuossa allaolevassa linkin kuvassa se näyttää enemmän sadetakilta). Omasta mielestäni se on kivan näköinenkin ja olin iloinen "löydöstä".
tässä linkki vaatteeseen:
http://www.colorkids.com/colorKids-EN/KIDS-WEAR/Rainwear.aspx?ProductID…
Millaiset (ulko)vaatteet teidän ekaluokkalaisilla on? Tiedän että nää on makuasioita, mutta täytyykö sitä jatkossa hiukan selvittää muiden pukeutumista etten tee mitään "vääriä hankintoja"...? Okei, luultavimmin ostan jatkossakin kukkarolleni ja omalle silmälleni sopivia vaatteita, ja luultavasti nyt vaan ylireagoin jonkun penskan sanomisiin, mutta silti: mistä te muut pääasiassa ostatte 1.-3. luokkalaistenne vaatteet ja millaisia ne on?
Kommentit (9)
Ettei vaan kiusattais. Ja meillä ei todellakaan oo varaa osataa niitä kalliinpia. Ulkovatteet ostin cittarista. Luhta, veden ja tuulenpitävä. On kelvannut. En kyllä edes tiedä mitä siellä muut käyttää. Voikohan saappaita laittaa? Voi olla että ihan turhaan hermoilen. Ja jos joku haluaa nälviä niin kyllä siihen varmaan aina joku syy keksitään.
Enkä kyllä haluakaan maksaa hunajaa vaatteista kun on muitakin menoja.. Meillä kans käytetään cittria, anttilaa, prismaa, ellosta h&m:ää. Ei oo kiusattu. Saappaita ei laita meidän likka jalkaan, paitsi äsken kun sanoin ettei ulos sitten mennä. =)
Pk.seudulla asutaan, en tiedä onko sillä merkitystä?
T.2
Syystakkina on kyllä erikseen Monsoonin takki. Mun mielestäni aivan hyvä tuo ColorKidsin puku! Ei tuossa pitäis olla mitään morkkaamista.
Mun tytär laittoi yhtenä päivänä sellaiset collegekankaiset housut ja jotkut tytöt olivat kiusanneet, että hänellä on yöpaidanhousut jalassa. Tyttö vaan vastas "Eipäs oo. Eikä haittaa vaikka oliski". Mä luulen, että meidän neiti ei paljon kiusaajista piittaa! :)
Tyttärellä on paljon vaatteita, mutta on aikasen itsepäinen siitä, mitä laittaa päälle. Mä annan sitten tiettyyn rajaan saakka päättää itse.
lisäksi myös esim. Tarjoustalon vaatteita. Ulkovaatteina Lassieteciä tai jotain urheiluliikkeiden kamaa (kuten tämä urheiluliikkeen alennuksesta löytynyt takkikin).
Joo, totta on, että jos joku haluaa morkata, niin löytyyhän aina siihen keino tai syy. Kuitenkaan en just halua, että mä aiheutan vaatevalinnoillani turhaa kiusaamista (niin kuin nyt tarpeellista kiusaamista olis) ;) ja niin kauan kuin pojalla ei itsellään ole vaatimuksia eikä "omaa tyyliä", niin mennään pääasiassa mun valinnoilla. Siksi täytyy varmaan hiukan kurkkia muiden vaatteita siellä koulun pihalla...
AP
ovat vähän reilun kokoiset vielä, ettei ole käytetty, mutta sanoivat, että ihan kivoja ovat kun toin ne kotiin.
Siis ekaluokkalaiselle tytölle tuo vaaleanpunainen kukkaläiskäinen ja pojalla tuo kirjainmalli.
Pojalla on vähän saman näköinen NameIt kirjaintakki ollut jo pari vuotta ja on tykännyt. Sanoo että älä osta tummansinisiä vaatteita kun hän ei löydä omiaan naulakosta.
eli pari vuotta jo koulussa pitänut sinikirjaimista takkia. Ja yhtä oranssia ja kahta limenvihreää, niin että hyvin löytyy.
ei missään nimessä ole pikkulapsimainen.
Tais haukkuja olla takista kateellinen!!!!
t. erään 3. luokkalaisen äiti
Mustat tai punaiset ulkovaatteet, ei suostu muita laittamaan päällensä. Mun mielestä muut eka-kolmasluokkalaiset pukeutuu paljon värkkäämmin kuin meidän neiti. Nytki ostin sille ellokselta harmaa-turkoosi-mustan takin jossa irrotettava fleece, ja tykkäs. Onneks. Mut tykkää pääkalloista niittivöistä ja pillifarkuista, tennareista. Tunikoita, leggareita tai mekkoja en hänen päällensä saa laitettua. Oma tyyli on tainnut muodostua =)
Mielestäni tuo takki on ihanan näköinen, olenkin yrittänyt opettaa tytölleni että kenenkään vaatetusta ei saa haukkua, saa olla omanlainen maku. Joku kolmasluokkalainen tykkää pinkistä kukkatunikasta mutta hänen ei sellasita tarvitse käyttää mutta haukkuakkaan ei saa.
Kannusta lastasi pitämään sellaisia vaatteita kuin hän tykkä käyttää, kuuntele vähän mistä hän pitää, käykää yhdessä ostoksilla. Toivottavsti hän pistää nätin takin vielä päällensä =)
Inhottavaa on kun jotkut lapset haukkuvat =( ja surullista.