Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aikuinen ihminen ei käytä silmälaseja vaikka tarvisi

Vierailija
26.08.2010 |

Tiedän parikin aikuista, jotka ei laseja käytä, vaikka yksinkertaisesti ei näe kunnolla. Toinen ei suostu edes hommaamaan niitä, toisella on, mutta ei käytä. Kyllä on lapsellista, ja liikenteessä suorastaan vaarallista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasien kanssa.

Vierailija
2/12 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten viihdyn paljon paremmin näin "puolisokeana". Minusta lasit tuntuvat ikävältä päässä ja piilarit kuivuvat silmiin. Hassua tässä toki on se, että vanhemmillani on optikkoliike joten laseista minulla ei ole pulaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin hän on sitämieltä, että epätarkka maailma on paljon kauniimpi.

Kummasti ovat vaan metsästä vähenneet marjat ja sienet. :)

Vierailija
4/12 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö on alkanut nyt neljänkympin korvilla jotenkin huonontumaan ja hommasin lasit. Ikävää on se, etten meinaa koskaan muistaa ottaa niitä mukaan tai edes laittaa päähän, vaikka ne oliskin mukana. Muistan vasta sitten, kun en oikeasti meinaa nähdä mitään.

Olen vauhdikas käänteissäni ja aina menossa sinne sun tänne, eikä lasit vaan vielä ole alkaneet kulkea mukana. Muuten ne on ihan ok ja tykkään, kun ne jotenkin antaa "aikuismaisen" lookin.

Vierailija
5/12 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista ja typerää.

Vierailija
6/12 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta viiskymppinen ja näköni ei ole huonontunut sitten kouluaikojen, jolloin minulle määrättiin lasit.

Koskaan silmälaseja en suostunut käyttämään, eikä vieläkään esim ajokortissa ole määrätty käyttämään laseja.

Enpä usko, että näin olisi käynyt jos rillejä olisin kiltisti alkanut käyttämään.

Ainakin kaikki kouluaikaiset silmälasipäät ovat nykyjään ilman laseja sokeita kuin lepakot.

Laseja ovat joutuneet vaihtamaan aina vahvempiin ja vahvempiin.

Vierailija
7/12 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einstein...

Vierailija
8/12 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta viiskymppinen ja näköni ei ole huonontunut sitten kouluaikojen, jolloin minulle määrättiin lasit.

Koskaan silmälaseja en suostunut käyttämään, eikä vieläkään esim ajokortissa ole määrätty käyttämään laseja.

Enpä usko, että näin olisi käynyt jos rillejä olisin kiltisti alkanut käyttämään.

Ainakin kaikki kouluaikaiset silmälasipäät ovat nykyjään ilman laseja sokeita kuin lepakot.

Ja sun näkö ei huonontunut, kun et käyttänyt, ookoo...

Vierailija
9/12 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/12 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on moniteholasit, joita olisi hyvä (ei pakko) käyttää ajaessa, mutta en ole niihin tottunut. En osaa katsoa niillä muuten kuin suoraan eteen päin, joten autolla ajo on niitten kanssa tosi hankalaa ja mun tapauksessa vaarallista. Käytän laseja vain telkkaa katsoessa. Lukulaseja käytän lukiessa ja tarkkuutta vaativissa hommissa.

Ja silmälasien käyttö ei todellakaan huononna näköä. Kaikkea sitä saakin lukea.

Vierailija
11/12 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla silmälasit ollu 11-vuotiaasta asti, melkein 20 vuotta siis!

Nuoruudessa käytin vain kun pakko, esim. koulussa tunneilla. Nykyään näköni on jo sen verran huono, etten voi olla kotonakaan ilman laseja, saati lähteä pyöräilemään tai auton rattiin!

Lasit hiostavat, etenkin kesällä. Talvella lasit päässä ulkoillessa korvantaustat jäätyvät. Lasini myös valuvat koko ajan nenän vartta alaspäin, ja jos taivutan ne korvien takaa kireämmälle, kipu pakottaa löysyttämään aisoja jälleen.

Lasten kanssa lasit vääntyvät, sotkeutuvat, ei voi halia normaalisti, ei peuhata jne.

Lasit hankaloittavat elämääni aika merkittävästi. Huomasin sen vasta, kun kokeilin piilareita pitkästä aikaa. Harmi, ettei piilaritkaan sovi, sillä silmäni kuivuvat ja ärsyyntyvät, piilarimerkistä huolimatta.

Vierailija
12/12 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on näkö noin -1,5 kummassakin silmässä ja omistan kakkulat. Yleensä ne ovat kotelossaan :) Autolla ajaessa pidän aina ja tv:tä katsoessa/luennolla tms. Ja baareillessani/matkoilla/teatterissa/keikoilla tms  käytän kertakäyttöpiilareita koska en pidä sankalaseista (no kukapa pitäisi..). näin on menty jo noin 20v. En tiedä miten ikänäkö vaikuttaa sitten aikanaan, nyt olen 45v, kai sekin kohta tulee. Mutta olen huomannut, että moni joka on mun näkökyvyn omaavana alkanut teininä jo pitämään kakkuloita, niin heillä on näkö huonontunut kun taas mulla näkö on sama ollut aina. En tiedä onko tää sattumaa sitten, mutta mulla ainakin toimii tuo pitämättömyys. Pidän vain kun täytyy oikeasti nähdä jotain kauas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän