Kannattaako tradenomina erikoistua myyntiin ja markkinointiin vai henkilöstöhallinto HR-puolelle?
Kumpi työllistää paremmin ja kumpi tarjoaa paremmat yrittäjyys-valmiudet?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Jos työllistyä haluaa niin ei kyllä tradenomiksi kannata opiskella.
Tradenomihan pääsee monelle alalle töihin .
Suosittelen hr. Markkinointiin on enemmän kilpailua medianomien ja yliopiston puolelta.
Itse suuntauduin HR:ään, mutta en voi suositella, koska työpaikkoihin on ihan jäätävästi hakijoita. LinkedInistä näkee, että HR-ihmiset laitetaan ensimmäisenä pihalle, kun YT:t pamahtaa päälle. Itse olen hakenut yli 200 asiantuntijapaikkaa ennen kuin sain paikan. Siihen asti tein sihteerihommia.
Jos haluat kovimmat liksat, niin myyntiin. Sitten toki vaatii sellaisen firman ja tuotteet, jossa voi myydä hyvillä provisioilla.
Hr-ihmiset ovat aivan turhia palkanlaskentaa lukuunottamatta.
Molemmille puolille 200 hakijaa harjoitteluihin kesätöihin ym. tällä hetkellä. Suosittelen taloushallintoa tai sitten aloittamista ihan puhelinmyynnissä tai puh. aspassa
Moni tradenomi tuntuu olevan kiinnostunut hr-hommista. Niin moni, että sinne pääseminen on todella vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Hr-ihmiset ovat aivan turhia palkanlaskentaa lukuunottamatta.
Et taida ymmärtää alasta mitään. HR määrää, mitä palkanlaskenta tekee, että siitä lähdetään.
Vierailija kirjoitti:
Moni tradenomi tuntuu olevan kiinnostunut hr-hommista. Niin moni, että sinne pääseminen on todella vaikeaa.
Minä pääsen sinne. Olen ammattilainen.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
No niin ovat muutkin. Mikä sinut erottaa muista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
No niin ovat muutkin. Mikä sinut erottaa muista?
Psykologian opinnot.
Taloushallinto, niin töitä kyllä riittää.
Jos työllistyä haluaa niin ei kyllä tradenomiksi kannata opiskella.