Entinen poikakaveri 20 v takaa on laittanut mulle viestin fb:n kautta.
Kommentit (68)
Minun ja useimpien ihmisten näkökulmasta sinun miehesi on poikanen, jolla on selvästi ongelmia itsensä kanssa. Aito mies luottaa itseensä ja on tasapainossa. Aidolla miehellä ei ole tarvetta vetää "pataan" ketään vaan pystyy elämään toisten ihmisten kanssa samalla käyttäytyen hyväksyttävästi ja vetäen tietyt rajat.
Mutta meitä on moneen junaan... kyllä noista kaupungin slummitaloista löytyy todellakin ihmisiä, joille tappeleminen ja tuollainen machoilu on rehentelyn aihe. Heidän arvomaailmansa on toisenlainen, mutta kovin pitkälle se ei nykyään kanna ja se on viisautta tajuta se.
Vähän asian sivuun, mutta Hannu Lauerma taannoin haastattelussa veti mielenkiintoisen kortin esiin: Nykyään psykopaatit ja epäsosiaalinen/aggressiivinen aines tungetaan vankilaan. Joskus menneinä vuosisatoina heillä oli paikkansa esimerkiksi palkkasotilainen hakkaamassa ja kiduttamassa alkuasukkaita. Heitä tarvittiin, nykyään ei tarvita.
[/quote]
Mieheni käski siivota suuta. Hän on kova ja luonnollisesti käyttäytyy sen mukaisesti. Parempi olisi hyväksyä se. Onko sinulle ( mies kutsuu sinua pojuksi) kova pala, jos mieheni on macho?
Sellainen hän on ollut jo pojasta asti. Pisti aikuisia miehiäkin pataan jo ollessaan murrosikäinen. Hän on elänyt kovan elämän, elä sinä puutu hänen mielipiteisiinsä tai toimintamalleihin.
Tämä selvä?
[/quote]
Minun ja useimpien ihmisten näkökulmasta sinun miehesi on poikanen, jolla on selvästi ongelmia itsensä kanssa. Aito mies luottaa itseensä ja on tasapainossa. Aidolla miehellä ei ole tarvetta vetää "pataan" ketään vaan pystyy elämään toisten ihmisten kanssa samalla käyttäytyen hyväksyttävästi ja vetäen tietyt rajat.
Mutta meitä on moneen junaan... kyllä noista kaupungin slummitaloista löytyy todellakin ihmisiä, joille tappeleminen ja tuollainen machoilu on rehentelyn aihe. Heidän arvomaailmansa on toisenlainen, mutta kovin pitkälle se ei nykyään kanna ja se on viisautta tajuta se.
Vähän asian sivuun, mutta Hannu Lauerma taannoin haastattelussa veti mielenkiintoisen kortin esiin: Nykyään psykopaatit ja epäsosiaalinen/aggressiivinen aines tungetaan vankilaan. Joskus menneinä vuosisatoina heillä oli paikkansa esimerkiksi palkkasotilainen hakkaamassa ja kiduttamassa alkuasukkaita. Heitä tarvittiin, nykyään ei tarvita.
[/quote]
Mieheni käski siivota suuta. Hän on kova ja luonnollisesti käyttäytyy sen mukaisesti. Parempi olisi hyväksyä se. Onko sinulle ( mies kutsuu sinua pojuksi) kova pala, jos mieheni on macho?
Sellainen hän on ollut jo pojasta asti. Pisti aikuisia miehiäkin pataan jo ollessaan murrosikäinen. Hän on elänyt kovan elämän, elä sinä puutu hänen mielipiteisiinsä tai toimintamalleihin.
Tämä selvä?
[/quote]
Sivusta seuranneena tätä keskustelua en näe sinua yhtään sivistyneempänä. Käytännössä olet samalainen öykkäri kuin tuon yhden juntti mies.
Sellaisia miehet ovat, perimmiltään äärimmäisen vaarallisia alistajia.
Se on miehillä verissä. Tästäkin keskustelusta näkee ja lukee sen rivien välistä. Selvästi.
Aivan mahdoton kukkotappelu ja lapsellinen.
Hävetkää nyt jo!
Arvomaailmoija on näköjään monenmoisia. Minun ja useimpien ihmisten näkökulmasta sinun miehesi on poikanen, jolla on selvästi ongelmia itsensä kanssa. Aito mies luottaa itseensä ja on tasapainossa. Aidolla miehellä ei ole tarvetta vetää "pataan" ketään vaan pystyy elämään toisten ihmisten kanssa samalla käyttäytyen hyväksyttävästi ja vetäen tietyt rajat.
Tämä selvä?
En halua lämmitellä vanhaa suhdetta vaan aidosti kuulla mitä sulle kuuluu. Mulla on omakin elämä.
Viestissä lukee näin:
"Ootkos sama "nimi" jonka kanssa hiekanpään uimarannalla pusuteltiin? Mites on elämä heitelly..Itse olen asunut kokoajan "tuonaikainen kotipaikkakunta" ja VR on maksanut palkan..ja sori häirinnästä jos meni vikaan tää mun yhteydenotto..
T:"nimi"Muistan tämän kaverin ihan hyvin, olimme tuolloin yläasteella.
Mitähän tästä ajattelisi?Muistan tämän kaverin
No, kylläpäs te olette saaneet aikamoisen keskustelun ihan yksinkertaisesta kysymyksestäni aikaiseksi.
Mulla on vakituinen parisuhde, mutten tätä viestiä miesystävälleni näyttäisi. Voin kyllä mainita viestistä, mutta hän ei kyllä takuulla mun saamiini viesteihini vastaa.
Tuosta tunnistamisesta: uimarannan nimi ja VR oli keksitty, varsinaisia nimiä en viitsinyt viestiin keksiä. Joten se siitä.
Vastasin viestiin ja toivottelin hyvää alkusyksyä.
Ihmettelisin vähän, että on vaivautunut viestiä laittamaan.
Vai ehdottaako se jotain seksisuhteen aloittamista? :)
Mulla on muutama entinen poikaystävä fb kaverina :), mutta heidän kanssaan on pidetty yhteyttä muutenkin matkan varrella. (Ovat samaa ystäväpiiriä, joten olivat ystäviä sitten suhteen loputtua.)
eikös olisi kiva ainakin kuulumiset vaihtaa? Mä tykkään Fb:stä just siksi, että saa neutraalisti vaihdettua kuulumisia vanhojen heilojenkin kanssa! :) Joku soittaminen olisi liian "tunkeilevaa", kun ei ehkä kuitenkaan niin paljon kiinnosta...
niin jo se kertoo siitä, että mielesi ei tee pitää yhteyttä. Pari exää olen löytänyt fb:n kautta ja innokkaasti laittanut heille viestiä ja aina on mukava saada heiltä kuulumisia. Eli riippuu tuntemuksistasi tuota tyyppiä kohtaan.
No, kylläpäs te olette saaneet aikamoisen keskustelun ihan yksinkertaisesta kysymyksestäni aikaiseksi.
Mulla on vakituinen parisuhde, mutten tätä viestiä miesystävälleni näyttäisi. Voin kyllä mainita viestistä, mutta hän ei kyllä takuulla mun saamiini viesteihini vastaa.
Tuosta tunnistamisesta: uimarannan nimi ja VR oli keksitty, varsinaisia nimiä en viitsinyt viestiin keksiä. Joten se siitä.
Vastasin viestiin ja toivottelin hyvää alkusyksyä.
Tämä selvitetään perinpohjin.
Onko mies lihonut sitten poikavuosien?
Viestissä lukee näin:
"Ootkos sama "nimi" jonka kanssa hiekanpään uimarannalla pusuteltiin? Mites on elämä heitelly..Itse olen asunut kokoajan "tuonaikainen kotipaikkakunta" ja VR on maksanut palkan..ja sori häirinnästä jos meni vikaan tää mun yhteydenotto..
T:"nimi"
Muistan tämän kaverin ihan hyvin, olimme tuolloin yläasteella.
Mitähän tästä ajattelisi?
Muistan tämän kaverin
Törmäsi profiiliisi facebookissa ja halusi laittaa viestin. Vähän sama juttu kuin jos tapaisitte kadulla ja vaihtaisitte pikaisesti kuulumisia. Ihan kohteliasta, eikö?
Mä vastasin, kun exä 20 vuoden takaa kyseli, mitä nykyään kuuluu. Tiedän muiden tutun tuttujen kautta kyllä, mitä hänelle kuuluu. Ei ollenkaan niin upeaa ja mahtavaa kuin havitteli. Se joka kuuseen kurkottaa...
Pikkumaista, mutta pakkohan oli kehua meidän just valmistunutta taloa, fiksuja lapsia ja ennen kaikkea, mihin päädyin työelämässä. Yksi syy pitkässä listassa, minkä vuoksi hän minut aikanaan jätti oli, että kädenvääntö että miksi menen Sihteeriopistoon, enkä hae Kauppakorkeaan. HSO pohjalta pääsin HR-tehtäviin, joihin halusinkin. Kansainväliseen firmaan, joten pääsen (lasten ollessa ihan pieniä "jouduin") matkustamaan. Jne jne.
Se vaan satutti aikanaan niin pirusti, että muuten olisin kelvannut, mutta kun en ollut rikkaasta perheestä/en kunnianhimoinen hakemaan oikikseen tai tuonne kauppikseen/materiaseikat.
Ihan asiallisesti kirjoitin, että kaksi työssä käyvää kohtuu hyvin tienaavaa ihmistä pystyy 15 vuodessa saavuttamaan kohtuu hyvän toimeentulon kaikkine matkoineen, taloineen jne. Ettei siihen tarvitse vanhempien perintöjä odotella ;). (oli pakko lisätä...)
Ei ole vastannut!
Viestissä lukee näin: "Ootkos sama "nimi" jonka kanssa hiekanpään uimarannalla pusuteltiin? Mites on elämä heitelly..Itse olen asunut kokoajan "tuonaikainen kotipaikkakunta" ja VR on maksanut palkan..ja sori häirinnästä jos meni vikaan tää mun yhteydenotto.. T:"nimi" Muistan tämän kaverin ihan hyvin, olimme tuolloin yläasteella. Mitähän tästä ajattelisi? Muistan tämän kaverin
Huomasi sinut FB:ssä ja laittoi kuulumisia viestiä. Ei tuossa sen kummempaa.
Minä olin joitakin viikkoja sitten yhteydessä vanhaan poikaystävään yläasteelta - tosin en muuten vaan, vaan meillä tulee yläasteen kokoontuminen ja minä sain nipun ihmisiä kutsuttavaksi. Viestit menivät kutakuinkin tuohon tyyliin. Eikä muuta :).
minusta olis itsestään selvää vastata
poikaystävälleni. Ihan kiva vaihtaa kuulumisia.
Siis ei mitenkään säännöllisesti, mutta silloin tällöin voidaan jotain viestittää. Ihan hauskaa ja jotenkin luonnollista, kun ollaan samalta paikkakunnalta kotoisin ja tunnetaan samoja ihmisiä.
Ihan sellaista viatonta. Todellakaan ei ole mitään seksuaalista kiinnostusta enää ko. henkilöihin.
Aivan sairaalloista mustasukkaisuutta tuollainen!! Sun miehes kuulostaa just samalta kun se Sellon ampuja. Täytyy olla miehes itsetunto todella alhaalla kun tuollaisen kokee uhkaksi suhteessanne. TODELLA NOLOA TUOLLAINEN VASTAUS!