Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ompelemalla lasten vaatteita

Vierailija
26.08.2010 |

Tietääkö joku onko lehtihyllyillä tai Akateemisessa Kirjakaupassa myynnissä joitain lehtiä tai kirjoja, jossa olisi tyttöjen ja poikienkin vaatteiden ohjeita ja kaavat? Voivat olla ulkolaisiakin esim. saksalaisia tai ranskalaisia.

Mikäli on niin minkä nimisissä on yleensä hyviä ohjeita?

Tiedän, että näen kun käyn katsomassa, mutta haluaisin tietää jo etukäteen jotain kun pääsen sinne vasta ensi viikolla.

Mistä ostatte muuten kankaat, jos itse teette vaatteita? Minulle tulee mieleen vain Eurokangas, muita?

Itse etsin tyttövauvojen vaatteiden ohjeita sekä alle kouluikäisen pojan vaatteiden ohjeita.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä on isot kansiot joissa malleja ja jos kaavaa ei löydy niin tilaavat.

Vierailija
2/6 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siis ihan suomalainen, mutta ei sillä ole mitään merkittäviä kansainvälisiä kilpailijoitakaan. Tuon lehden löydät varmasti minkä tahansa hyvin varustetun kirja- tai lehtikaupan hyllystä. (Lehdestä ilmsestyy myös naisten vaatteiden numeroita, eli katso että otat lasten numeron.)

Parhaat peruskaavat yksinkertaisiin lastenvaatteisiin löytyvät kuitenkin minusta kirjoista "Tyylikäs taapero" (60-80 cm) ja "Vaatteita leikki-ikäisille" (90-120 cm). Näissä on myös tosi perusteelliset ohjeet. Kirjat ovat olleet loppuunmyytyjä vuosikausia, mutta niitä saattaisi silti löytää kirjastoista tai divareista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tarttuu jotain mukaan varastoon. Siitejä paloja metrikankaita, joista joku muu ei ole sitten ehtinytkään ommella mitään.

Ostan kankaita paitsi Eurokankaasta niin myös mm. Stockmannilta, joskus Holger Kiven kangaskaupasta Fredalta (läheltä kampin kauppakeskusta, siinä ihan lähellä on myös - ainakin ollut - sisustuskankaita myyvä liike. Joskus ostan kankaita Marimekosta tai Finlaysonin tehtaanmyymälästä Arabiakeskuksesta.

Vierailija
4/6 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kiitos vastauksista : ) Käyn katsomassa noita.

Lisääkin saa laittaa, jos mieleen tulee.

Vierailija
5/6 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siinä mitoitus usein aika reilua. Kannattaa ottaa mitat vanhasta sopivasta vaatteesta ja valita kaavakoko sen mukaan.

Mä oon ostanut kankaita seuraavista nettikangaskaupoista. Niissä on kivempi valikoima kuin Eurokankaassa (joka on nykyään "syönyt" melkein kaikki pienemmät kangaskaupat). Kankaat kyllä kalliimpia kuin esim. just Eurokankaassa, mutta ah niin ihania! Rovaniemellä on Ottobren oma kauppa, siellä on myynnissä samoja kankaita mistä lehtien mallivaatteet on tehty.

www.myllymuksut.com

www.kangas

www.lastenmetsola.fi

www.sampsukka.com

www.kangas-malla.fi

Vierailija
6/6 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo äskeisen viestin www.kangas ei oo mikään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi