Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ei suostu hankkimaan lapselleen vahvempia silmälaseja

Vierailija
26.08.2010 |

Tuli nyt tälläinen juttu, että erään tuttavaperheen lapselle (10v) kävi näöntarkastuksessa vähän köpelösti.

Aiemmin tytöllä oli miinuksia kummassakin silmässä -3, nyt oli näkö huonontunut ja toisessa silmässä -3,75 ja toisessa -4

Äiti sitten ensimmäisenä rupesi tivaamaan tytöltä, että valehteleeko hän tahallaan, että sais huonomman tuloksen testistä.

Sitten ne rupesi pyörittelemään sitä tyttöä ympäri optikkoa tosi törkeästi, se näöntarkastajanainenkin tuntui vaan vi**uilevan ja tiuskivan lapselle kun ei osannut sanoa äidilleen miksi näkö on noin huono.

Lopulta äiti osti tyttärelleen uudet lasit, molemmissa vahvuudet -3,5. Ei kuulemma tuon vahvempia osta, kun hänen lapsensa ei ole mikään pullopohjainen läskimonsteri.

Huoh.. Jollakin taas pakottaa järki päätä..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti, joka rakastaa enemmän itseään kuin lastaan

Vierailija
2/7 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tuonne optikon huoneeseen pääsee ulkopuolinen

ja eikö heitä sido vaitiolovelvollisuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla ei ole laseja, mutta jostain syystä mulla on huono näkö.

Mä istuin jo ala-asteella eturivin pulpetissa koulussa, koska en nähnyt kunnolla taululle. Joka vuosi terkkari merkitsi lippuihinsa, että näkö on sitä ja tätä.

Yläasteella en enää nähnyt eturivistäkään täululle vaan aina kun ope kirjoitti jotain niin mun piti kysyä vieruskaverilta mitä siellä lukee... Pyysin äitiäni ostamaan mulle lasit jo joskus 6. luokasta alkaen, mutta siitä alkoi sättiminen ja haukkuminen "sä vaan valehtelet, että sulla on huono näkö", "et sä mitään laseja tartte", "sä haluut lasit kun luulet että se on hienoa". Ja mä itkin, kun en näe.

Vasta 8. luokalla mutsi suostui ostamaan lasit.

En ymmärrä mitä hän voitti tuolla naamailullaan?! Ja minä kärsin tilanteesta vuosikaudet.

t: -4 lasit omistava, joka ei näe lukea lehteä ilman laseja

Vierailija
4/7 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"väärät" lasit?

Vierailija
5/7 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäistä lasta kidutetaan tarkoituksella henkisesti, kiduttajana oma äiti. Minä ilmoittaisin tuosta lastensuojeluun heti. Lapsen oikeuksiin kuuluu saada asiaankuuluvaa terveyden/sairaudenhoitoa.

Vierailija
6/7 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin joskus aikoinaan olisin tarvinnut -3.5 lasit, mutta äiti sanoi optikolle että otetaan -2 lasit.

Vähän aikaa se optikko katsoi, mutta kyllä se sitten ne kakkoset mulle antoi..

Huoltajahan tässä tilanteessa päättää mitä tehdään.

Vierailija
7/7 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun poika sai juuri ekat rillit 16v ja me taas ollaan jouduttu tappelemaan pojan kanssa siitä, että ne on pakko olla jotta näkee koulussa ja oppii jotain. Meinaan ei koulussakaan pärjää jos ei näe. Ja meillä pojalla ei kumminkaan ole, kuin -1 ja -0.75 ja jo tuohon likinäkösyyteen suositellaan rillejä. huoh.. Ja Mulla on omat - 4 ja 4.5 eikä ne todellakaan ole pullonpohjat, nykyään kun saa ohennettuja kevennettyjä ja ties mitä. Hommaisivat sit piilarit joita saa ainakin -9 asti jos haluaa ettei lapsella ole rillejä. Luulis että tuossakin olis syytä jo lastensuojelulla puuttua asiaan. voi kääk sentään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme